2019-08-29, 11:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Jag anar sprickor i fasaden från forumets globeheads.

Är ni på väg att börja FE resan? Argumenten allt svagare och personangrepp ersätter resonemang.

Resonemang som bygger på lögner bör väl ifrågasättas? Om du har en lögnaktig personlighet, ja då är detta ett personangrepp.

Har du ljugit fler gånger i tråden än när du påstod detta:

Citat:
Kollar samtidigt på vomit comit där allmänheten meckar med tyngdlöst vatten i 30 sekunder..
Citera
2019-08-29, 16:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
Laser laser på stranden där

Säg mig hur platt jorden är

1,7 mil bort och man ser lasern vid vattenytan

https://youtu.be/1JpPegtbfvQ

Kurvaturen borde ha omöjliggjort den a observation.

Så varför stångar ni globeheads er blodiga mot sådan fakta.

Ni gillar vetenskap, men inte när observationerna motsäger er TRO

Du kan få ett tips på hur du ska googla.
Sök på "Marble's Laser Experiment debunk" så får du massa intressanta träffar.

Att du inte har gjort detta visar att du lider av ett kraftigt konfirmeringsbias.
Senast redigerad av madtop 2019-08-29 kl. 16:13.
Citera
2019-08-29, 17:34
Medlem
Fangfaces avatar
Testar igen:
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Antarktis är alltså en "vägg" runt hela den platta jorden om jag förstått det rätt. Hur kan det vara ljust där dygnet runt när det är sommar på södra halvklotet?
Citera
2019-08-29, 17:40
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Titta på en världskarta, platt eller inte
Behövs det något ytterligare bevis ?
En jordglob är ett bra bevis. På den stämmer allt med verkligheten.
Alla platta kartor är en mer eller mindre förvrängd projektion av en sfärisk jord.
Citera
2019-08-29, 17:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Testar igen:
Den frågan om midnattssol på södra halvklotet har ställts typ en miljard gånger i tråden och ingen plattjordstroende har någonsin kunnat ge ett vettigt svar.
Citera
2019-08-29, 17:45
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Den är platt men det syns inte. Så skulle man kunna säga . Det är gravitation som förvillar.
Det blir en illusion om att allt är runt.
Vad jag menar är att synen inte heller orkar hålla sig rak pga gkraften . Synen kröker sig runt solen
Om universum fungerar på något för oss okänt sätt, som gör att andra former ser sfäriska ut, då finns det ju liksom ingen anledning att jorden skulle vara platt, av alla former.
Citera
2019-08-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om universum fungerar på något för oss okänt sätt, som gör att andra former ser sfäriska ut, då finns det ju liksom ingen anledning att jorden skulle vara platt, av alla former.
Det är samma prinsip som när man skakar på huvudet så är synen rakt fram.
Citera
2019-08-29, 19:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det är samma prinsip som när man skakar på huvudet så är synen rakt fram.
Beror ju på att våra ögonblober kan vrida sig. Har svårt att se att detta kan göra en platt jord rund.
Citera
2019-08-29, 22:30
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du kan få ett tips på hur du ska googla.
Sök på "Marble's Laser Experiment debunk" så får du massa intressanta träffar.

Att du inte har gjort detta visar att du lider av ett kraftigt konfirmeringsbias.

Kollade debunken precis. Dom menar att man inte kalkylerade för laserns spridning.

Fine jag köper argumentet. Tror ändå att experimentet hade lyckats med en bättre laser.

Ett tips i all välmening. Kolla debunken för Discoverys laserexperiment.

Fullt av brister där också.
Citera
2019-08-29, 22:50
Medlem
studenten777s avatar
3D simulering av atmosfären visar att FE modellen är mer korrekt än GE modellen.

Helt perfekt har dom inte fått den varken FE eller GE pga att solens faktiska position förvrängs av atmosfärens refraktion. Det är samma fenomen som att lysa med en strålkastare i ett akvarium, ljuskällan förvrängs.

Se länk 1 i min signatur för all bakgrund.

Tack för datorer och vetenskap! Äntligen slår vi hål på GE paradigmet som lurat oss 50 år.
Citera
2019-08-30, 03:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
3D simulering av atmosfären visar att FE modellen är mer korrekt än GE modellen.

Helt perfekt har dom inte fått den varken FE eller GE pga att solens faktiska position förvrängs av atmosfärens refraktion. Det är samma fenomen som att lysa med en strålkastare i ett akvarium, ljuskällan förvrängs.

Tack för datorer och vetenskap! Äntligen slår vi hål på GE paradigmet som lurat oss 50 år.
Inga 3D-simuleringar kan motsäga det faktum att det är som längst runt jorden vid ekvatorn och att avståndet blir kortare längre söderut. På en platt skiva skulle det vara som längst vid 90 grader syd.
50 år??!?! Människan har vetat att jorden är rund sedan långt före vår tideräknings början dvs långt över 2000 år.
Citera
2019-08-30, 06:57
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Titta på klippet med den påstådda mån-vågen igen. Där ser du hur mycket refraktionen påverkar. Det är inte som att lyss genom vatten. Mängden vatten i atmosfären är oerhört mycket mindre än i vatten.

Blir dagarna längre, ju längre söderut man är, när det är sommar på södra halvklotet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in