2019-08-29, 20:36
Medlem
Hvor er det blitt av ADRTRT? Brått borte.
Citera
2019-08-29, 20:39
Medlem
Minnimuss avatar
Lekkasje fra det berømte trusselbrevets innhold!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyMlA/truet-med-aa-legge-ut-drapsvideo-paa-internett?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-08-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyMlA/truet-med-aa-legge-ut-drapsvideo-paa-internett?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

For min del frikjenner dette TH. Så grusom er det bare proffpsykoer som er.
Citera
2019-08-29, 20:48
Bannlyst
Citat:

Hm. grovt innhold i det brevet altså. Undrer på hvem det er som har informert om dette til VG. Kan det være Tom? Har en følelse av at Tom også er her inne og snuser om hva folk kommer fram til.
Det kom liksom så rett etterpå dette med den facebookgruppen om leiligheter til leie i Gjøvik.
Citera
2019-08-29, 20:53
Medlem
Minnimuss avatar
Et par svært interessante andre detaljer fra dagens nye oppslag:
Først dette bildet øverst i oppslaget: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyMlA/truet-med-aa-legge-ut-drapsvideo-paa-internett?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Av bildet framgår det tydeligere enn på andre jeg har sett hvor usjenert inngangsdøren til boligen er. Særlig hvis en bil rygger ned til huset. Det vises også godt hvordan huset ligger mot skogholtet på østsiden. Dette er tett skog hvor man lett kan komme seg usett helt opp til husveggen.

VG trekker i dagens oppslag fram igjen naboens observasjon av bil som kjørte over stien og opp gangveien og tidfester dette til mellom 8:30 og 10:30 på 31. oktober.
Senast redigerad av Minnimus 2019-08-29 kl. 20:55.
Citera
2019-08-29, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fruGW

Kanskje derfor dette kommer ut nettopp nå, etter infoen om den facebookgruppen, der det på en måte antydes at politiet mistenker at hun ble drept p.g.a at hun ville flytte vekk fra Tom.
Kanskje er det Tom som har informert VG om dette sånn at dette kommer ut?
Tom har nok en intens kamp nå for å holde fasaden intakt.
Citera
2019-08-29, 20:57
Bannlyst
Citat:
Et par svært interessante andre detaljer fra dagens nye oppslag:
Først dette bildet øverst i oppslaget: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyMlA/truet-med-aa-legge-ut-drapsvideo-paa-internett?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Av bildet framgår det tydeligere enn på andre jeg har sett hvor usjenert inngangsdøren til boligen er. Særlig hvis en bil rygger ned til huset. Det vises også godt hvordan huset ligger mot skogholtet på østsiden. Dette er tett skog hvor man lett kan komme seg usett helt opp til husveggen.

VG trekker i dagens oppslag fram igjen naboens observasjon av bil som kjørte over stien og opp gangveien og tidfester dette til mellom 8:30 og 10:30 på 31. oktober.

Får ikke den linken til å fungere.
Citera
2019-08-29, 21:07
Medlem
Citat:
Skjønner hva du mener men de var overhodet ikke interesserte i løsepengene
Citera
2019-08-29, 21:09
Medlem
Citat:
Interessant spørsmål å tenke på når man ikke får sove pga tordenværet 😬

Vanligvis, når politiet snakker om «måten sporet er avsatt på» i kriminalteknisk sammenheng - så betyr det at sporet befinner seg i situasjonen på en slik måte at man kan være rimelig sikker på at det stammer fra den kriminelle handlingen. At det ikke er et spor som tilfeldig ble avsatt i den kriminelle handlingens åssted før eller etter.

Tror det kan være mange måter, prøver meg på noen forslag.

Lettere å se for seg eksempel med hårstrå som kriminalteknisk funn: dersom man finner et fremmed blodtilsølt hårstrå på offerets mage kan man ikke med sikkerhet knytte det til drapet. Det kan være et tilfeldig hår, som var der først - og fikk blod på seg. Om håret sitter i offerets blodtilsølte sammenknytte neve er måten det er avsatt på mer kriminalteknisk fellende.

Kanskje:

- fotspor i eller med fragmenter av biologisk materiale fra offeret

- fotspor i direkte relasjon til det tidligere omtalte slepesporet

- fotspor som fortsatt er fuktig ved funntidspunktet, altså ikke gammelt

- fotspor som har unormal trykkflate?? Kanskje viser at personen har gått baklengs eller båret noe tungt på et sted hvor det er helt unaturlig.

Andre forslag?

Husker fra Birgitte Tengs saken at man hadde et slepespor i grusen som indikerte at hun var dratt etter armhulene. Kan det være noe tilsvarende her, og at de uidentifiserte fotsporene relaterer seg til det?

De snakker også om at «stedet» fotsporet er avsatt gir indikasjon for å anta at det stammer fra en gjerningsmann. Det er enklere å forstå synes jeg 😊.

Gode betraktninger. Jeg er over gjennomsnittlig opptatt av ord og hengte meg kanskje vel mye opp i: «måten sporet er avsatt på». Tenkte kanskje det kunne avsløre om personen var halt eller har andre fysiske skader/defekter som gir seg utslag i avtrykket. Kalvbent (kobent) / hjulbent?
Citera
2019-08-29, 21:14
Medlem
Citat:

Det är nog förhastat, tyvärr. Menar du att du kan tänka dig TH som mördare, men inte att han skulle kunna hitta på något sådant hot i ett brev? För övrigt, varför skulle han inte ha kunnat leja en proffpsyko till både mordet och författarskapet?
Citera
2019-08-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det är nog förhastat, tyvärr. Menar du att du kan tänka dig TH som mördare, men inte att han skulle kunna hitta på något sådant hot i ett brev? För övrigt, varför skulle han inte ha kunnat leja en proffpsyko till både mordet och författarskapet?

Jeg har ikke helt tatt stilling til om jeg tror TH er GM, men må innrømme at jeg har problemer med å forstå at han skulle godkjenne noe på et slikt nivå. I så fall er han et klart tilfelle for psykiatrien. Jeg tror det er en proff liga som opererer helt på egen hånd. Om jeg har rett eller feil er jeg overbevist om at tiden vil vise.
Citera
2019-08-29, 21:29
Medlem

Maskinskrevet trusselbrev "på flere A4-sider", kodenøkkelen er "en liste av ulike beløp i Bitcoin", drapstrusselen var skrevet på norsk, "en video av drapet på Anne-Elisabeth Hagen ville bli lastet opp på internett dersom Tom Hagen ikke betalte løsepenger".

Brøske:
Citat:
Etterforskningsleder Tommy Brøske sier at han ikke ønsker å kommentere VGs opplysninger om det brutale scenariet, men bekrefter at truslene i brevet ble tatt på alvor de de ble lest første gang.

Politiet fastholder drap som hovedhypotese:
Citat:
Til tross for den nye kontakten i juli, har ikke politiet endret sin hovedhypotese om at forsvinningen til Anne-Elisabeth Hagen i realiteten er et drap, og at både brevet og den siste kontakten kan være et fiktivt oppsett for å villede.

Holden:
Citat:
Dersom det skulle vise seg motivet var drap, så ligger det i sakens natur at brevet er falskt, sier Holden til VG.

Til slutt, en skikkelig cliffhanger fra Brøske:
Citat:
Politiinspektør Brøske opplyser at politiet vurdere å gå ut med enda mer informasjon om brevet i løpet av høsten.

– Det kan bli noe av det samme som da vi gikk ut med skosålen, men det er ikke avgjort ennå, sier Brøske til VG.

Det går kjapt unna nå. Politiet frigir opplysninger til allmennheten nesten hver eneste dag.

Edit:
Senast redigerad av kornblomst 2019-08-29 kl. 21:43. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in