2019-08-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Enligt en bild i AB så träffade två skott fönsterrutan och ett bredvid, i husfasaden. Märkligt att det inte fanns flera kulhål, för vittnen beskrev det ju som att ett helt magasin tömdes.

Var det fler än ett fönster som besköts kanske?

Någon som har besökt platsen efter att avspärrningarna hävdes förresten?

Enligt ett vittne i aftonhoran (tror jag det var) så besköts ytterligare ett fönster bredvid.
Citera
2019-08-29, 16:51
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Enligt ett vittne i aftonhoran (tror jag det var) så besköts ytterligare ett fönster bredvid.

Ok, det förklarar saken. Tack!
Citera
2019-08-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Enligt en bild i AB så träffade två skott fönsterrutan och ett bredvid, i husfasaden. Märkligt att det inte fanns flera kulhål, för vittnen beskrev det ju som att ett helt magasin tömdes.

Var det fler än ett fönster som besköts kanske?

Någon som har besökt platsen efter att avspärrningarna hävdes förresten?

Det är två skotthål i balkongdörren ut till uteplatsen samt ett hål i fasaden intill den. Om du står mot uteplatsen har du ett sovrumsfönster till vänster som är krossat helt. Så man ser inte skotthålen. Det fönstret har haft ett täcke som gardin hela sommaren och på den kunde jag uttyda minst tre skott som gått genom täcket samt ett hål i fasaden bredvid fönstret.
Citera
2019-08-29, 16:57
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Antar att du anser att de då får skylla sig själva? De har ju aktivt valt ett spännande liv.

Noggersnubben verkar vara en riktig loser och har man suttit på de anstalter som han gjort borde det vara omedelbar deportering. Vet man vilken gruppering han tillhörde och om det kommer utkrävas hämnd?

Ja men som tjej får man ju förstå att det inte är helt riskfritt som att sitta på ett bibliotek och läsa Sunes Sommar, om man nu vill ha ett förhållande med en grovt kriminell. Men sen är ju kärleken blind som man säger och 18 åringar är inte direkt kända för att vara tillräckligt mogna.
Hur som så är det tragiskt.
Citera
2019-08-29, 17:00
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ja men som tjej får man ju förstå att det inte är helt riskfritt som att sitta på ett bibliotek och läsa Sunes Sommar, om man nu vill ha ett förhållande med en grovt kriminell. Men sen är ju kärleken blind som man säger och 18 åringar är inte direkt kända för att vara tillräckligt mogna.
Hur som så är det tragiskt.

Att säga att hon får skylla sig själv är alldeles för drastiskt. Men säkert, en hel del unga kvinnor dras till män med kriminellt bakgrund eftersom de uppfattas som "spännande". Samtidigt brukar de ha fina bilar, häftiga prylar och åtnjuter mycket respekt (vad det nu är) i orten. Att de inte läst en bok i livet och har svårt att stava sitt eget namn spelar ingen stor roll. Bättre än att hänga med en fattiglapp som kan inte bjuda på fina restauranger och klubbar eller lyxresan till Dubai eller Aruba.
Vissa är materialistiska.
Citera
2019-08-29, 17:04
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Att säga att hon får skylla sig själv är alldeles för drastiskt. Men säkert, en hel del unga kvinnor dras till män med kriminellt bakgrund eftersom de uppfattas som "spännande". Samtidigt brukar de ha fina bilar, häftiga prylar och åtnjuter mycket respekt (vad det nu är) i orten. Att de inte läst en bok i livet och har svårt att stava sitt eget namn spelar ingen stor roll. Bättre än att hänga med en fattiglapp som kan inte bjuda på fina restauranger och klubbar eller lyxresan till Dubai eller Aruba.
Vissa är materialistiska.

Jag säger inte att hon får skylla sig själv, jag menar att man borde förstå att det finns risker. Men som sagt 18 åringar är ju inte så mogna för att tänka lite längre. Är det värt att kunna utsättas för fara jämfört med vad jag får tillbaka, exempelvis.
Citera
2019-08-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibuskus
Det är två skotthål i balkongdörren ut till uteplatsen samt ett hål i fasaden intill den. Om du står mot uteplatsen har du ett sovrumsfönster till vänster som är krossat helt. Så man ser inte skotthålen. Det fönstret har haft ett täcke som gardin hela sommaren och på den kunde jag uttyda minst tre skott som gått genom täcket samt ett hål i fasaden bredvid fönstret.

Tack! Bra första inlägg här på FB.
Citera
2019-08-29, 17:43
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Hade hon hjälpt gambianen att invandra el vad? Lamin Dibba, heter han så?
Vanligt med sånna där uppehållstillståndsgiftermål ju. Nu gick det inte bra. Dålig idé.

De var inte gifta enligt svenska regler. Tydligen gift sig i Gambia enligt uppgift högre upp i tråden var familjen i Sverige emot en vigsel. Hörsägen
Citera
2019-08-29, 17:45
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibuskus

Tyder på att detta var person/personer som inte kan hantera vapen att ett automatvapen sprider bly som en tesil sprider vatten om man är oduglig skytt.
Citera
2019-08-29, 17:57
Avstängd
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
En kolsvart neger blir aldrig svensk, lika lite som jag blir en etiopier bara för att jag bott där några år

Hudfärg är ingen nationalitet och ska heller ej straffas för det. Man kan ha vilken färg i hyn oavsett.

Men däremot ska invandrare som begår brott bli av med sitt medborgarskap och hemskickade. Och vi ska ge fan i ta hit bidragsemigranter och kriminella invandrare.
Dibba är fan inte Svensk bara för han medborgarskap. Han ska bli deporterad hem med tanke på hans CV. Svårare än så är det inte.
Citera
2019-08-29, 17:57
Bannlyst
En till hora blir skjuten och det blir världens liv i media och bland de dumma svenskarna.

Hade det varit en man?
Big deal.....

Så mycket för jämställdhet.....

Jävla hycklare.

Varför är det så jävla intressant när en fitta blir skjuten helt plötsligt.....kan någon svara på det?

Ja oj...gud vad synd det är om kvinnorna!!!!
Citera
2019-08-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Tyder på att detta var person/personer som inte kan hantera vapen att ett automatvapen sprider bly som en tesil sprider vatten om man är oduglig skytt.

Jag vet inte. Har inga erfarenheter av hur man uttyder hur bra personen är på att hantera vapen utifrån vart skotthålen hamnar.

Men visst är det en viss kraft i vapen?
Buskarna som omringar lägenhetens uteplats är relativt höga. Jag uppskattar dom till ca 140 cm höga, kanske 150. Beroende på gärningsmännens längd kanske man behövt hålla upp vapnet något? Det är dock tydligt att fönsterna har varit målet för att hoppas på att dom skjuter måltavlan därinne. Skotten är även relativt högt upp på balkongdörren samt mycket lägre vid sovrumsfönstret i täcket. Utrymmet mellan uteplatsens buskar och gårdens lekplats är trång med bänkar, statyhund och sandlåda. Precis vid uteplatsens buskar står även bänkar som personen/personerna kan ha stått på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in