2019-08-29, 14:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tror att SD har börjat "sjunga" och i samband med detta hämtas HD in....

Då blir den omvända slutsatsen över till mig...
Tack.
Citera
2019-08-29, 14:30
Medlem
sommarljums avatar
Det har varit polishundar på besök i SDs trädgård idag.
Citera
2019-08-29, 14:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Under torsdagen har ett flertal poliser och tekniker sökt i trädgårdar, uterum, källare och förråd på två adresser i Örebro.
Inte bara hos SD då.
Citera
2019-08-29, 14:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Fast det står ännu i media att hon anhölls som Skäligen misstänkt för mord. Det står inte att hon endast hämtades in till förhör.

https://www.vlt.se/artikel/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet

Ja det står att hon i första läget hämtades in till förhör. Efter förhören anhölls hon skäligen misstänkt.
Citera
2019-08-29, 14:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

Generade över tidigare insatser?
Citera
2019-08-29, 14:37
Medlem
Jag tänker - om HD är oskyldig - att eftersom SD hela tiden förnekar brott eller inblandning, så kan det vara ett ”smart drag” att även anhålla HD som misstänkt för att pressa henne. Hon blir då inträngd i ett hörn, där hon får välja mellan att kanske dölja vad hon vet o skydda SD ELLER berätta sanningen så att hon blir fri och kan leva fri med sina barn. Om hon inser att hon riskerar att bli fängslad, så blir också pressen på henne att berätta mycket större. Vem väljer hon? Kan tänka mig att det måste vara fruktansvärt att vara frihetsberövad när barnen är där ute. Kanske just denna press är vad polisen vill ha för att få fram sanningen. En människa orkar inte inte skydda någon annan hur länge som helst - om något dyrbarare för en står på spel (barnen). Kanske de behöver anhålla henne för att få henne fri att se klart hur allt verkligen har varit?
Citera
2019-08-29, 14:38
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det står att hon i första läget hämtades in till förhör. Efter förhören anhölls hon skäligen misstänkt.
Läs inlägg #53276
Citera
2019-08-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Man vill ju bara veta nu, NU hur allt hänger ihop!!
Vad blir straffet om hon vetat och skyddat SD men inte haft någon inblandning i själva mordet?
Citera
2019-08-29, 14:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Under torsdagen har ett flertal poliser och tekniker sökt i trädgårdar, uterum, källare och förråd på två adresser i Örebro.
Inte bara hos SD då.

Säg att SD fått natten på sig med indirekt förvarning om vad som komma skulle, men att han inte gärna kunde fly (pga att flickorna var hemma eller polisen typ stod parkerad borta i gathörnet hela natten). Men han kan ha hunnit försöka gömma ngt.
Citera
2019-08-29, 14:44
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Läs inlägg #53276

Vad menar du? vet fakttiskt inte hur man säker på inlägg. Menar du att jag har fel? Då får jag ändra mig.
Citera
2019-08-29, 14:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Vad blir straffet om hon vetat och skyddat SD men inte haft någon inblandning i själva mordet?
Beror på vad hon gjort, men lägst fängelse i sex månader och högst fyra år.
Citera
2019-08-29, 14:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell

Skyddande av brottsling antar jag?
Men då borde hon inte blivit anhållen skäligen misstänkt för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in