2019-08-29, 10:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Säger väl inget att LW var helt tyst?
Säger inte heller att det inte är LW som skriker hela tiden, jag säger att det är dels svårt att göra det under en attack.

Sett och hört flera gånger när en man grips och hans kvinnliga partner skriker nått så oerhört vid sidan om.

Ett scenario är att alla tre är på plats. LW skriker och när SD fått tyst på henne så skriker HD.

Prova själv att skrika ALLT vad ni kan under en minut och känn efter hur mycket kraft ni har kvar. Värre än springa 400m!

Tror faktiskt inte att det är samma sak om jag skulle testa att skrika själv som att skrika under tiden man blir mördad....
Vet inte vad du försöker få fram med dina inlägg... Förstår inte resonemanget när du jämför dina så kallade tester med ett riktigt mord...
Citera
2019-08-29, 10:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Säger väl inget att LW var helt tyst?
Säger inte heller att det inte är LW som skriker hela tiden, jag säger att det är dels svårt att göra det under en attack.

Sett och hört flera gånger när en man grips och hans kvinnliga partner skriker nått så oerhört vid sidan om.

Ett scenario är att alla tre är på plats. LW skriker och när SD fått tyst på henne så skriker HD.

Prova själv att skrika ALLT vad ni kan under en minut och känn efter hur mycket kraft ni har kvar. Värre än springa 400m!
Vad vill du få fram?
Hur ska man någonsin kunna framkalla dödsångest utan skarpt läge?
Citera
2019-08-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Fundering: varför skrika om man hämtas till förhör bara? HD var väl inte anklagad då?
Precis, mycket märkligt agerande om det stämmer att hon bara skulle hämtas till förhör. Då är det väldigt gränsöverskridande att börja trilskas och opponera sig mot polisen på detta vis.
Citera
2019-08-29, 10:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, inga detaljer. Bara om tr beslutar att häkta eller frifota.
Det ska ha varit kort efter eller i samband med larmet om skriket. Initialt fick jag info om en bärgare, men det var en assistansbil
Och det var en person (man?) denne sett, som jag förstått av det jag läst.
Citera
2019-08-29, 10:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Varför?
I min yrkesroll finns stor risk för attacker. Det har dessutom inträffat vid ett par tillfällen. Vi tränar en gång i veckan nu mer på just självförsvar och självhjälp.

Med fullt skydd så blir vi attackerad av en betydligt större och starkare person, med sparkar och slag i mage, sida, rygg och huvud. Både stående och liggandes.
Det är otroligt svårt att ens få fram ett ljud efter första sparken i magen. Det är inte smärtan, utan luften går ur en och sen fokus på skydda sig på nästa slag.
Allt detta när vi vet att vi primärt bara ska skrika allt vad vi har. Ingen i teamet lyckas speciellt bra att skrika.

Till fallet: det är en ursinnig mördare som vill få tyst på sitt offer, inte låta henne skrika i flera minuter.

Det du beskriver är svårigheter att skrika när du tappat andan. Hur vet du att LW blev sparkad i magen?
Jag har tappat räkningen på hur många gånger du postat samma sak i tråden. Att utsättas för en planerad attack under en självförsvarskurs går inte att likställa med att plötsligt bli brutalt sönderslagen. Riktig dödsångest är inget man kan låtsas uppleva...
Citera
2019-08-29, 10:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Och det var en person denne sett, som jag förstått av det jag läst.
Ja, så det talar för att det varit en gärningsman. Sedan kan iofs Hanna eller Stefan valt olika vägar hem, givit att man nu tror att de i samförstånd tagit Lena av daga.
Citera
2019-08-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tror faktiskt inte att det är samma sak om jag skulle testa att skrika själv som att skrika under tiden man blir mördad....
Vet inte vad du försöker få fram med dina inlägg... Förstår inte resonemanget när du jämför dina så kallade tester med ett riktigt mord...

Då skriver jag det i en rad:
Jag tror inte det är LW som skriker under hela denna tidsrymd.
Citera
2019-08-29, 10:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Birgit Nilson-påslaget.

Jag kan tänka mig det. Inget ont om Birgit eller nån.

Vilken skitstorm annars, jag har aldrig varit med om maken. Hela Svartån draggas. Nå det ska väl läkas...

Det är bra att nivån på HD:s involvering och kännedom klarläggs. De ska ev. leva hela livet därutanför, och kvardröjande misstankar om inblandning är inte hälsosamt för nån. Det finns ju barn också. Dags att städa upp så att alla kan gå vidare med sitt.
Citera
2019-08-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis, mycket märkligt agerande om det stämmer att hon bara skulle hämtas till förhör. Då är det väldigt gränsöverskridande att börja trilskas och opponera sig mot polisen på detta vis.
Får polisen ens boja någon för ett förhör?
Citera
2019-08-29, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Charlotte
Någonting är det. HD har varit obehagligt oberörd efter allt. Är inte helt övertygad om att SD lurat henne, då HD är duktig på konspiration och manipulation. Hon har många kvaliteter.
Instämmer till fullo att man ”mellan raderna” kunnat skönja en oberörd kvinna, som betett sig som om inget har hänt. Hennes liv har pågått som vanligt med geocaching och umgänge med den mordmisstänkte ex-maken. Kan du berätta något mer om HD
Citera
2019-08-29, 10:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad vill du få fram?
Hur ska man någonsin kunna framkalla dödsångest utan skarpt läge?

Läsa morgonens inlägg på ett bräde...?
Citera
2019-08-29, 10:56
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Skulle kunna tänka mig att hennes ångest inför att SD redan blivit hämtad, och så nu även hon, kom ut i
ett hysteriskt skrikande. Om hon inte tänkt på barnen förr så dök de säkert upp i hennes medvetande
där och då. Hoppas verkligen inte ungarna var hemma..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in