Citat:
Ursprungligen postat av
Zem227
Polisens vilja att lösa är rätt så låg. De satsar bara på stora uppmärsksammade grejer.
Japp, viljan är låg och förmågan är obefintlig. Trots att polisen har följande på plussidan:
1. Fullt med vittnen på brottsplatsen + vid bilbränningen
2. Omaskerade rånare
3. Gänget använde egen bil
4. Mordvapnet efterlämnat
5. Ovanligt mycket polisresurser
6. Tom kriminella villiga att gola (enligt polisen)
7. Amatörmässiga GM som inte planerat utan springer hit och dit samt flyttar flyktbilen fram och tillbaka samt skjuter ev fel måltavla
Bättre förutsättningar är svårt att uppnå, men tyvärr finns det några faktorer på minussidan:
1. Det är malmöpolisen, tveklöst top 5 i världstoppen på menlösa polisstyrkor
2. Det är malmö, mord och kaos är en del av kulturen och folksjälen
Så produkten blir (som vanligt):
1. Plocka in första bästa blatte för att visa handlingskraft
2. Håller tummarna att det kommer något annat uppmärksammat brott som flyttar fokus från detta mord
3. Släpp ut den häktade och ersätt honom för tjänsten
4. Lägg ärendet i högen på skrivbordet märkt med ”kompliizerat”
5. Patrullera vägsträcka Lund-Malmö för tt beivra fortkörning.
Sen, vissa envisas med att GM skulle vara så påtända att de misstagit mamman för pappan.. Kan ni tipsa mig om vilken drog det skulle kunna vara som man blir så stukad på, vill prova det på fredag. Jag menar, en fullvuxen, flintskallig arab med ett utseende som en homosexuell reinfelt mot en nätt tjej med landmärkesstor höknäsa och långt kolsvart hår?!? Mitt på dagen!?! På en meters avstånd!?!
Som sagt, vilken drog är så kraftfull? Måste vara LSD eller svampar då, inte de vanliga benzo- eller opiatpillren som brukar vara källan till mod för dessa snorungar i vanliga fall.