2019-08-29, 12:42
Medlem
Blessedfruits avatar
Jag hade svårt att ta in redan att SD anhölls på det där dramatiska sättet och på sannolika. Att sen HD anhölls för mord, om än ”bara” på skäligen-nivå. Jag var tvungen att sätta mig ner när jag såg det. Jag känner mig helt desorienterad. Får inte ihop det.

Jag borde kanske vara glad och visst kände jag en viss lättnad när SD anhölls, men mest blev jag bedrövad och orolig över att det inte ska hålla. När sen även HD åkte in körde det helt ihop sig. Vilken soppa. Bara förlorare överallt.

Jag har tyckt att flera teorier här har varit överdrivna, att det hela är väldigt enkelt. Nu verkar det som om verkligheten överträffar teorierna. Vad ska man tro?

Stackars alla inblandade barn!

När blir en eventuell FUP tillgänglig? Är det i samband med att åtal väcks? Är allt i FUP:ar alltid tillgängligt eller förekommer det att något är ”censurerat”?
Citera
2019-08-29, 12:42
Medlem
MrBarnabys avatar
I en NA-artikel som publicerades vid 14/15-tiden i tisdags stod det
Mannen är nu misstänkt på den högre misstankegraden. Senast på torsdag innan klockan tolv måste åklagaren lämna in en häktningsframställan eller släppa 45-åringen på fri fot.

– Han är oerhört frustrerad över att bli frihetsberövad igen. Det har gått över ett år sedan tingsrätten släppte honom fri. Det här är ett stort frågetecken för honom
Kanske där oklarheten om tiden började.
Citera
2019-08-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jo så kan det vara. Intressant tanke. Förstår att SD:s anhägnare vill få det till att det var någon annan som skrek.
Om Daalan beskriver det som ett dödsskrik så tror jag dock att det snarare var LW som skrek än någon annan. Än mindre HD som skrek.

Jag har orubbat förtroende för Dalaans uppgifter. Att många nu vill försöka rucka på tidsuppgiften när fokus ligger på SDs förehavanden mordkvällen är snarast förväntat.

Jag är inte ett spår förvånad, som sagt.
Citera
2019-08-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Ny notis på polisens hemsida.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/augusti/29/29-augusti-1230-morddrap-orebro/

Tack. Klara besked.
Citera
2019-08-29, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Stämmer också bra med SD:s goda minne:
https://coord.info/GLX1WC7K
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b6e73d8d-676b-4257-beb8-908a6af9e0df.jpg

Hm, blommor på bröllopsdagen (en dag sent?)
Och när var det de sökte äktenskapsskillnad?
Var det ett halvt år innan januari-19?

Det borde varit juli-18.
Tänker jag helt galet här?

Blommor på bröllopsdagen trots att de ansökt om skilsmässa?
Får inget att gå ihop i den här historian som bara blir underligare för var dag.
Citera
2019-08-29, 12:53
Medlem
Addhocs avatar
[quote=Lonnrot|68534620]
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

De bor nog hos mormor och morfar ett par dagar då.

Barnen ska enligt uppgift ha varit hos SD när han plockades in.
Citera
2019-08-29, 12:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man gjorde ju tydligen lite nya fynd i SD:s och HD:s bostäder. Så hur det utvecklar sig kanske hänger på om innehållet i de bruna påsarna och de bruna beslagskuverten visar sig leva upp till förväntningarna.

Vad de eventuellt kan ha funnit i samband med husrannsakan kan inte ha någon som helst betydelse för den här häktningen, beslutet att hämta in dem togs ju före de eventuella fynd som gjorts så den eventuella häktningen måste stå på egna ben och meriter, inte på vad de fann i sin husis, hur skulle de kunna vara säkra på att hitta något överhuvudtaget.

De har fått de svar de ville ha från det material som de redan har till sitt förfogande och anser att det räcker den här gången.
Citera
2019-08-29, 12:56
Medlem
Champagneoclocks avatar
[quote=Addhoc|68535934]
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Barnen ska enligt uppgift ha varit hos SD när han plockades in.
Har du mer info kring detta?
Citera
2019-08-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag hade svårt att ta in redan att SD anhölls på det där dramatiska sättet och på sannolika. Att sen HD anhölls för mord, om än ”bara” på skäligen-nivå. Jag var tvungen att sätta mig ner när jag såg det. Jag känner mig helt desorienterad. Får inte ihop det.

Jag borde kanske vara glad och visst kände jag en viss lättnad när SD anhölls, men mest blev jag bedrövad och orolig över att det inte ska hålla. När sen även HD åkte in körde det helt ihop sig. Vilken soppa. Bara förlorare överallt.

Jag har tyckt att flera teorier här har varit överdrivna, att det hela är väldigt enkelt. Nu verkar det som om verkligheten överträffar teorierna. Vad ska man tro?

Stackars alla inblandade barn!

När blir en eventuell FUP tillgänglig? Är det i samband med att åtal väcks? Är allt i FUP:ar alltid tillgängligt eller förekommer det att något är ”censurerat”?

Ja, när åtal väcks av åklagaren ÅH. Vissa delar av FUP är ofta under sekretess t.ex. obduktionsprotokoll. Oväsentligt material samlas i en sk slask.

Allt övrigt för rättegångsprocessen skall finnas offentligt presenterat i FUP.
Citera
2019-08-29, 12:59
Medlem
Addhocs avatar
[quote=Champagneoclock|68535960]
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Har du mer info kring detta?

Nej inte annat än att den som berättade det tyckte att det var onödigt att krascha in sådär i ett hem med barn i. Särskilt som SD samarbetat med polisen hela tiden innan, dvs svarat på frågor och inte försökt hålla sig undan.
Citera
2019-08-29, 13:00
Medlem
[quote=Addhoc|68535989]
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Nej inte annat än att den som berättade det tyckte att det var onödigt att krascha in sådär i ett hem med barn i. Särskilt som SD samarbetat med polisen hela tiden innan, dvs svarat på frågor och inte försökt hålla sig undan.

Vem är SD och HD?
Citera
2019-08-29, 13:02
Medlem
Addhocs avatar
[quote=Xcape|68535998]
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Vem är SD och HD?

Det är de två personerna som är anhållna. Ett före detta gift par.
SD Ste*an Davi*sson
HD Han*a Davi*sson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in