2019-08-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur kom medvetandet till enligt dig?
Finns det något enligt dig, som tyder på att det gigantiska rummet eller någon av processerna skulle vara medvetet?
Jag ställde frågan till dig och dina gelikar.

Hur blev atomer, kol, vatten, syre och andra ämnen, ihopsatta och bildade medvetande? Alla komponenter var för sig och tillsammans saknar medvetande. Hur sammansattes dessa komponenter och fick förmågan att veta, ha insikt, uppleva, känna? Om ens för 1 minut eller en bråkdel av en minut, tänk över detta och bara fundera vad detta egentligen innebär. Alla, förutom de förlorade, bör se det uppenbara i detta.
Citera
2019-08-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du får inte påstår saker i vetenskapens namn och samtidigt tro att du är hederlig, ärlig och rättar dig efter forumets regler. Du skrev att 90% i en undersökning. Vilken undersökning?
Den jag citerade ur.
Citera
2019-08-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Den jag citerade ur.
Det har du inte gjort. Källa saknas.
Citera
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Själen går inte att mäta. Dess natur är förbehållet Gud. Den bästa formgivaren.

Den bästa formgivaren är han som formgav Gud.
Citera
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Varför skulle jag omyndigförklara mina egna bevis? Hur tänker du egentligen? Nej du förstår föga ting.
Du påstår att du har bevis, men du vill/kan inte presentera dem.
Citera
2019-08-29, 12:35
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att du ägnar tid åt flashbackare som använder droger? Du måste själv vara intresserad av droger.

Vad säger ´´andra flashbackare´´? Vilka är likheterna?
Jag är intresserad av varför folk tror som de tror. Och tittar man på användare här på flashback som påstår saker som att "allt är medvetande" och "medvetandet är konstant" och liknande flum så ser man att de i andra trådar har skrivit om sitt bruk av hallucinogener. Ofta erkänner de till och med själva sambandet, de tror inte att de har hallucinerat utan att de har sett sanningen när de varit påverkade.

Men har du aldrig testat denna typ av droger så har detta ingenting med dig att göra. Isåfall är det andra faktorer som ligger bakom din tro.
Citera
2019-08-29, 12:35
Medlem
Citat:
Du skrev i föregående inlägg att du får påstå saker i vetenskapens namn utan att komma med belägg. Här ber du mig på dina bara knä om belägg för påstående om andlighet. Inser du paradoxen och dubbelmoralen i detta?

Jag har redan presenterat belägg.
Nej, det skrev jag inte. Jag skrev bara att jag självklart får påstå saker. Sluta ljug, tack.
Citera
2019-08-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Den bästa formgivaren är han som formgav Gud.
Gud kan inte ha någon form. Där misstog du dig kapitalt.
Citera
Medlem
Citat:
Det har du inte gjort. Källa saknas.
Ja, för det inte är ämnet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag ställde frågan till dig och dina gelikar.

Hur blev atomer, kol, vatten, syre och andra ämnen, ihopsatta och bildade medvetande? Alla komponenter var för sig och tillsammans saknar medvetande. Hur sammansattes dessa komponenter och fick förmågan att veta, ha insikt, uppleva, känna? Om ens för 1 minut eller en bråkdel av en minut, tänk över detta och bara fundera vad detta egentligen innebär. Alla, förutom de förlorade, bör se det uppenbara i detta.

Ah, så avancerade saker uppstår inte av sig själva?

Men skaparen, GUD, är väl ännu mer avancerad? Hur uppstod han av sig själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Du påstår att du har bevis, men du vill/kan inte presentera dem.
Det har jag gjort.
Citera
2019-08-29, 12:37
Medlem
Citat:
Gud kan inte ha någon form. Där misstog du dig kapitalt.
Hur vet du det? Vissa påstår att Jesus är Gud, eller att Gud uppenbarat sig på andra vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in