Citat:
Ursprungligen postat av
Q---
Hejsan,
Jag tror på följande,
1. Gärningsmannen får betalt för att avrätta N.A, när han kommer ut genom porten med en bebis i famnen så tvekar han att skjuta vilket leder till att N.A hinner reagera och springa iväg.
2. Panik utbryter och det slutar med att han har vetskapen om att han misslyckats sitt uppdrag av ren 'jag vill inte de ska tro jag bangade för bebisen' så visar han att han har kulor och skjuter mamman, då kan han säga att han INTE bangade men att N.A kom undan av ren tur.
Rent spekulativt men det är resonemanget jag tror pågått
Ja, bara för att förtydliga så tvekade skytten p.g.a bebisen i hans famn vilket gav honom tid till att springa iväg. De förväntade sig med största sannolikhet att kvinnan skulle bära på barnet och inte han när de kom ut ur porten. Men hur han kunde tappa sitt barn låter lite märkligt, men förmodligen var han så uppjagad och skakad av rädsla att hans hjärna fick kortslutning och därför fumlade bort barnet som åkte i backen. Den som jagade honom tappade bort honom. Kvinnan rusade fram till barnet och då är det den andre av de två GM som skjuter henne, inte han som jagade NA, om jag förstått saken rätt.
Edit. Tydligen tappade han inte barnet utan la ner det på marken enligt vittnesuppgifter. Hur han hade tid att göra det med skytten springandes och skjutandes efter sig är lite svårbegripligt.. Men så var det nog ändå.