2019-08-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Det kan också vara för att pressa honom på uppgifter eftersom han borde veta vem som lånat hans bil.

Exakt. Det enda han har sagt är väl att den blivit stulen? (vilket såklart alla förstår inte är fallet). Sen är det ju inte säkert att han visste vad bilen skulle användas till. Men polisen tänker väl att om de pressar honom tillräckligt länge och får honom att tro att han kan komma att bli fälld för medhjälp så kanske han golar namnet på den som lånat bilen, och vips så har polisen iaf fått tag på chauffören. Bara det är en bra bit på vägen till att klara upp det.
Bara min teori om varför de vill häkta honom med fulla restriktioner, och antagligen kommer få igenom också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Gärningsmännen var visst omaskerade. Finns flera vittnen och film på står det nu.
https://www.sydsvenskan.se/2019-08-29/tre-omaskerade-mordare-jagas-tungt-kriminell-i-malmo-bland
Kan du berätta vad de står i artikeln för oss som inte prenumererar?
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Kommer pappan få vårdnaden av barnet nu? Eller det faktum att han har ett pris på sitt huvud kanske anses som dåligt föräldraskap?

Borde bli fosterhem eller bortadopterat för barnets skull
Citera
2019-08-29, 10:40
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Det här har blivit en sådan där "monstertråd" också, så jag har inte kunnat läsa hela. Mina 2 öre. Det verkar som att GM här har lärt sig hantera vapen och inte är rädd för att använda det. Jag för den delen förmodar att GM har varit i väpnad konflikt förut, i en roll som kombattant, och kanske begått just denna gärning förut. Dvs avrättat en kvinna som protesterat mot att hennes obeväpnade, och flyende, man ska avrättas.
I ett guerillakrig med terrorinslag samt etnisk rensning är sådana här tilltag rutinåtgärder... Och chansen att bli åtalad för krigsbrott är inte så stor heller.
Att GM agerar automatiskt med inlärda beteenden, som att ta sig till en viss typ av bil. GM kanske brukar åka i en sådan själv, i baksätet, tack vare körkortssituation och barnstolar?

Mycket intressanta tankar, det extremt kallblodiga tillvägagångsättet talar för det.

En fd IS-krigare lär ju inte ha några skrupler mot att skjuta en kvinna som är i vägen, och har säkert flera mord och våldtäkter på meritlistan.

Vad man hört tidigare så har många "Syrienresenärer" haft kriminell bakgrund innan de åkt till kalifatet. Att de fortsätter med kriminalitet när de kommer tillbaka i Sverige är ganska troligt och med nyvunnen krigskompetens kan de lejas som torpeder också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Jag tycker att hela häktningen är helt fake, han hade inte ett skit med det att göra men kling & klang (politiskt tillsatta) vill visa framgång.

Ja dom har ju alternativa yrkande så har kanske inte så mycket på han?
Citera
Medlem
Citat:
Står att de hittade den på Stadiongatan i Malmö vilket är på Lorensborg där den brända bilen hittades.
Men hur i helv*te har Malmö polisen isåfall tänkt att de ska få honom häktad? Såvida inte vapnet är som någon nämnde full med fingeravtryck från honom vilket vore så idiotiskt så de måste va ett skämt så kommer de aldrig få honom häktad på dessa ytterst svaga skäl
Citera
2019-08-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Dom kan ju hittat knark där hemma och kan häkta honom oavsett, när är häktningsförhandling?
häktningsförhandling om 2 timmar, häktingen är på sannorlika skäl för medhjälp till mord och grovt vapenbrott
Citera
2019-08-29, 10:41
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Gärningsmännen var visst omaskerade. Finns flera vittnen och film på står det nu.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-29/tre-omaskerade-mordare-jagas-tungt-kriminell-i-malmo-bland

Tyvärr bakom betalvägg
Citat:
Mördarna på Sergels väg var omaskerade, sågs av många vittnen och blev filmade av flera. Polisen räknar med att attacken – mest troligt riktat mot offrets man – var en hastigt hopkommen plan. Spåren leder till ett knarknätverk i Helsingborg, och mordhärvor i Malmö.
Citera
2019-08-29, 10:42
Avslutad
Citat:

Talar för att mamman sköts för att hon inte skulle kunna vittna.
Citera
2019-08-29, 10:44
Medlem
Ilimitados avatar
Frågan är vem som är fegast? Mannen som sköt eller mannen som sprang?
Citera
2019-08-29, 10:45
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Alltså. Han satt på rättegång under själva mordet. Men mycket annat pekar på hans inblandning, men det har redan tagits upp i tråden så det är bara att börja läsa.
Att 19-åringen var på tingsrätten vid tidpunkten för mordet är naturligtvis en slump. Det är omöjligt att tajma mordet så exakt. Dessutom bör gärningsmännen ha bevakat adressen under viss tid och haft flyktbilen i beredskap hela tiden. Detta talar starkt för att bilen var utlånad. Sedan kan man ju fundera på hur smart det är att sitta under längre tid i en avställd bil, eventuellt med vapen.
Citera
2019-08-29, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foreigner
Det är väl för fan inte synd om N på något sätt? Hade han skött sig hade hans tjej varit vid liv och hans lilla bebis hade sluppit blivit tappad, inte en, utan två gånger som han fucking lämnar på gatan. Det här är alltså inte Guds bästa barn och jag hoppas han känner en djävulsk smärta och skuld nu. Likaså de som sköt såklart. Äckliga helveten.
Synd och inte synd det är en perspektivsfråga. Jag sätter mig i hans skor och lider med honom i att han förlorat sin fru och mamman till hans barn på ett tragiskt sätt. Och att leva med skulden han bär på resten av livet är också en straff i sig. Det är lätt att sitta bekvämt i sin soffa och påpeka att han borde gjort si och så under attacken. Hur hade jag eller du reagerat? Vet du ens hur du hade reagerat? Det finns ingen mall för såna situationer man agerar av chock och reflex och om jag ska vara ärlig så tror jag det är säkrare att lägga ifrån sig barnet än att ha den i famnen när folk jagar och skjuter mot dig. Jag tror inte ens han hade räknat med att det var så fega människor som jagade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in