Citat:
Ursprungligen postat av
zerocola
Det här har blivit en sådan där "monstertråd" också, så jag har inte kunnat läsa hela. Mina 2 öre. Det verkar som att GM här har lärt sig hantera vapen och inte är rädd för att använda det. Jag för den delen förmodar att GM har varit i väpnad konflikt förut, i en roll som kombattant, och kanske begått just denna gärning förut. Dvs avrättat en kvinna som protesterat mot att hennes obeväpnade, och flyende, man ska avrättas.
I ett guerillakrig med terrorinslag samt etnisk rensning är sådana här tilltag rutinåtgärder... Och chansen att bli åtalad för krigsbrott är inte så stor heller.
Att GM agerar automatiskt med inlärda beteenden, som att ta sig till en viss typ av bil. GM kanske brukar åka i en sådan själv, i baksätet, tack vare körkortssituation och barnstolar?
Mycket intressanta tankar, det extremt kallblodiga tillvägagångsättet talar för det.
En fd IS-krigare lär ju inte ha några skrupler mot att skjuta en kvinna som är i vägen, och har säkert flera mord och våldtäkter på meritlistan.
Vad man hört tidigare så har många "Syrienresenärer" haft kriminell bakgrund innan de åkt till kalifatet. Att de fortsätter med kriminalitet när de kommer tillbaka i Sverige är ganska troligt och med nyvunnen krigskompetens kan de lejas som torpeder också.