2019-08-29, 09:48
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Gretas syster Beata som är två år yngre ser större ut. Hon såg ut som en dvärg bredvid sina jämnåriga skolkamrater. Om inte åldern redan var känd så skulle jag utan tvekan gissa på 9-10 år.
Har ju diskuterats om hon är en Turner-flicka.
Kromosomfel.
2019-08-29, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
https://www.youtube.com/watch?v=sWCEtizuLcs

Ytterligare en sansad man som framför det som så många av oss har försökt säga. Det vill säga att det handlar i grund och botten om en vänsterrörelse som bara gynnar de rika.

Det är alltså mycket mer än bara en liten gullig tjej som vill rädda hela världen.

Så snart det blir alltmer känt tror jag Greta kommer få alltmer kritik. Vad vi än tycker om saken så röstar ju i dag ca 20 % av svenskarna på SD, 20-25 % på M och runt 10 % på KD. Sossarna, som av tradition är ett tillväxtparti, lockar ytterligare 25-30 %. Och de som stöder utomparlamentariska aktioner av typen Extinction Rebellion eller djurrättsprotester torde vara ganska lätträknade.

Vad Trumps anhängare kommer att säga när den vidare bilden sprids har jag ingen aning om. Men vi ska nog inte förvänta oss att "hyllningståget" kommer att passera obehindrat genom hela USA. Vore jättekul om Trump själv uttalade sig
Ja vad Trump säger, om han säger något, ser vi fram emot att få höra.
2019-08-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, det är nog mycket som inte Greta förstår. Jag tror inte heller att Greta har möjlighet att förändra något själv. Hon får väl bara medverka i klimatmötet som en ungdomens röst i världen. Mera symboliskt. Och det borde ju inte vara direkt farligt.
Det är mycket vi inte förstår, men Greta verkar förstå mer än de flesta. Visst har hon en till synes omöjlig uppgift: att åka runt i världen miljövänligt och försöka få människor på olika begåvningsnivåer att snarast ändra livsstil totalt. Men hon ger inte upp, trots och på grund av att hon mer än de flesta förstår hur illa det är ställt.
2019-08-29, 09:55
Medlem
Jofs avatar
Den tuffa kritiken av Greta klimataktivist har tonat ned till fromma förhoppningar som denna.
"Det är alltså mycket mer än bara en liten gullig tjej som vill rädda hela världen.
Så snart det blir alltmer känt tror jag Greta kommer få alltmer kritik."

Det troligare, scenariot, enl min bedömning, är att bilden av Greta som en en liten gullig tjej som vill rädda världen, blir allt mer manifest.
Men att den bilden varken gör från eller till för klimatet. För som Greta sagt. Man lyssnar på mig, men man gör ingenting.
Folks behov av hjältar och syndabockar är omättligt. Men har liten eller ingen realpolitisk inverkan på skeenden.

Ex v Evert Taube och Vindelälvens utbyggnad. Jag lämnar Sverige om den byggs ut skrev E.T. Men det var högst troligt insikten, att det var mer ekonomiskt att bygga kärnkraftverk som gjorde att Vindelälven inte byggdes ut.

Lite off topic, som 80% i denna tråd.

Nu ser jag fram mot Greta - PÅ NYA ÄVENTYR I AMERIKA - .
Och sen Greta - ÅKER TILL SYDAMERIKA.
Greta blir PIANIST.
Greta adopterar KINSESBARN.
Ja, det kommer att bli som TinTin eller Pelle Svanslösböckerna. Nya avsnitt, nya äventyr.
2019-08-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Den tuffa kritiken av Greta klimataktivist har tonat ned till fromma förhoppningar som denna.
"Det är alltså mycket mer än bara en liten gullig tjej som vill rädda hela världen.
Så snart det blir alltmer känt tror jag Greta kommer få alltmer kritik."

Det troligare, scenariot, enl min bedömning, är att bilden av Greta som en en liten gullig tjej som vill rädda världen, blir allt mer manifest.
Men att den bilden varken gör från eller till för klimatet. För som Greta sagt. Man lyssnar på mig, men man gör ingenting.

Journalister utomlands är inte lika fega och gullegullande som svenska journos, och inte lika benägna att falla i farstun, förföras och glömma alla motfrågor inför nån hajpad medie-dagslända.
2019-08-29, 10:05
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Det var väl jag som tog upp frågan. Hur kan dom angöra en brygga när dom inte har en motor att ta till.
Men såg att dom hade en båt som bogserade dom in.

Som tur är så loggar AIS när båten använder motorn.

När båten åkte från England.

https://postimg.cc/mP8BZwNV

När båten anlände till New York.

https://postimg.cc/Y4DFFQkz

Ni kan kolla själv på den här hemsidan. Det behövs inget konto, utan ni kan klicka på knappen "Guest Login".

http://vtslite.siitech.com

1. Klicka sedan på knappen som ser ut som en kikare.

2. Skriv in MMSI numret 211768710.

3. Välj "Area All" och tryck på knappen "Apply Filter".

Om det inte dyker upp något så kan ni ändra "Time Span" till något annat än 24 timmar.
Senast redigerad av PixelGuy 2019-08-29 kl. 10:07.
2019-08-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det är mycket vi inte förstår, men Greta verkar förstå mer än de flesta. Visst har hon en till synes omöjlig uppgift: att åka runt i världen miljövänligt och försöka få människor på olika begåvningsnivåer att snarast ändra livsstil totalt. Men hon ger inte upp, trots och på grund av att hon mer än de flesta förstår hur illa det är ställt.

Om missionet hennes är att åka runt världen miljövänligt och försöka få människor på olika begåvningsnivåer att snarast ändra livsstil totalt så gav hon väl ändå upp direkt med tanke på att resan till USA var allt annat än miljövänlig. Utveckla gärna varför du anser att resan var miljövänlig?
2019-08-29, 11:20
Medlem
Giant Squids avatar
Å så tog hon tunnelbanan direkt, världsklass....
2019-08-29, 11:25
Medlem
Hon är ju rätt smart ändå som inte tänker försöka övertyga presidenten utan övriga folket. Tycker jag nog iaf
2019-08-29, 11:31
Medlem
greta75s avatar
Det vara bara en månad sedan jag var här sist och påtalade att jag tyckte ni var helt dumma i huvudet som hatar Greta och skriver nedlåtande om henne men nu är det ändå dags igen.

Hitta en annan hobby än att klanka ner på barn, töntar!
2019-08-29, 11:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som vilken kändis som helst som inte gillar kamerauppbådet menar du????

Hon är 16 år och ingen globetrotter...

Jo, "globetrotter" kan hon nog kalla sig nu..!

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Alexandria Villaseñor tror jag. Ser 2 år äldre ut, är 2 år yngre. https://twitter.com/alexandriav2005

Väntar förmodligen på att ta över som en lömsk Dzjugasjvili.

Jag vet inte om det är hon på just den bilden, men ja - jag tror också, tyvärr, att det finns flera unga tjejer i världen nu som har kommit på idén att ta efter Greta. Inte för att de bryr sig om miljön, men för att det ligger rätt i tiden, och de får en möjlighet att bli kända och komma ut och träffa spännande personer. Vem vill inte umgås med prinsar, presidenter och proffsseglare, liksom..? När det gäller Greta själv, så tror jag faktiskt att hennes engagemang är äkta. Hennes diagnos är nästan en garanti för att det är det - aspergare blir ofta så där uppslukade av EN sak (åt gången, det kan växla), och de har dessutom svårt för att ljuga och förställa sig.

Citat:
Topp! Mer kan det knappast blir? Eller?

Var är alla Greta haters nu???
Tysta. Super ner sig? Bittra?

Kom igen! Nåt litet föredrag om vad det kosta att skicka journalister till USA? Eller om nån jävla följebåt. Eller om vad kostar att bo i NY och att Greta inte tältar, eller att hon missuppfattat allt!?
Att hon är lurad, köpt. Kom igen nu!

Fantastiskt bra bild - måste bli årets bild!

Journalisterna var antagligen redan där, de flesta stora tidningar och TV-nyhetskanaler har ju fasta korrar i USA, stationerade i just New York.

Vet man var Greta bor i USA? På vandrarhem? Jag är rätt säker på att hon inte bor på Hilton, om vi säger så. Och tänk att hela teamet tog tunnelbanan, fast de måste ha varit så utmattade! Jag hade förlåtit dom om de hade hoppat in i en bil där och då, faktiskt. SÅ konsekvent måste man inte vara!
Senast redigerad av Merwinna 2019-08-29 kl. 11:35.
2019-08-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryffel1691
Är inte Greta extremt kort och outvecklad för sin ålder? Tycker mer hon ser ut som 12 än 16.. 🤔

Hon har troligtvis ett hormonproblem. Skulle inte förvåna mig om det var därför strejken startade, hon trivdes inte som en pinne bland kurviga klasskompisar. Vilket man kan förstå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in