Citat:
Ursprungligen postat av
HonestAhmed
Containers plombas i avsändarlandet och öppnas inte förens i destination (om inte tullen varit framme) så att få in en container med koks händer nog titt som tätt, bara för containern mellanlandar i Holland tex betyder inte att grejerna kuttas där
När containerlaster skickas så uppskattar jag att det handlar om +100kg (någon med bättre koll?) höggradigt. Slås detta ut till gatu-kvalitet så har du cirka 400kg kokain, det försörjer nog stockholm i något år. Finns det syndikat i Sverige? Om inte så låter containerlaster otroligt. Ingen bolagstecknare sitter liksom målvakt för en gång på +100kg. Pratar vi om ton så tror jag att en last täcker Sveriges förbrukning (enl. CAN) i något år. Tänk på att det mesta kokain är orent och annat, dvs 1:3 kokain högst. Gatusålt blir nog ofta 1:4 delar kola.
Jag undrar, vem i Sverige har vapen & kapital att ta in dessa mängder? De som säljer kilon cannabis/amfetamin/tabletter kan förvisso tillfälligt gå ihop och få ihop summan, men återigen, finns ett syndikat?