2019-08-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Nu jobbar jag förvisso inte på Volvo i göteborg, men väl på en bussdepå i mellansverige. Och jag byter då fan inte om innan eller efter jobbet utan jag åker dit i arbetskläderna och hem i dessa också. Så jag tror att många på Volvo också gör det- av bekvämlighetsskäl helt enkelt.
Givande inlägg, berätta gärna mer om dina rutiner. Jag menade att antingen byter man om, eller så gör man inte det.

De som byter om på jobbet gör väl det för att de tycker det är pinsamt att gå i sitt kvarter i volvokläder eller att dom ska nånstans efter jobbet, eller bara har lite omdöme om du frågar mig. De som byter om hemma gör väl det enbart av bekvämlighetsskäl antar jag. Dom som åker och köper knark värt miljoner på arbetstid gör tydligen lite av båda.

Eller kan jackan rent av varit ett slags maskering? Kanske hade han en privat jacka som var väldigt lätt att känna igen. Eller så ville han kunna skylla på att det inte var han på en eventuell bild. "5,000 pers i Göteborg har en sån jacka wallah" typ.
Citera
2019-08-27, 21:19
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Går folk igång på att visa att de kan mer om ladd än glidingplaza? När 10 personer redan citerat samma inlägg behöver väl inte 10 till göra det? Alla verkar ju vara Tony Montana också och handskas bara med 95%+.

Till topic kanske? Någon måste veta vem denna liraren är. Bandet på Volvo är fullt av kaosblattar som denna (100% fördom baserat på byxor, skor och att han hämtade 1KG ladd på arbetstid ). Jobbar själv på den del av Volvo där det krävs en utbildning och några hjärnceller i skallen, men har ändå rätt god insyn i hur det ser ut i fabriken (där man har såna fula jackor som han i GP).

Med tanke på hur kaosblattar fungerar och hur mycket droger det säljs inne i fabriken förväntar jag mig inte att någon av hans brushor ska outa vem det handlar om här inne. Men jag skulle uppskatta att kaosblattarna endast står för 50% av de anställda, resten är unga mer eller mindre seriösa svenskar i början av arbetslivet/äldre WT. EN UTAV DESSA förväntar jag mig ska hänga ut vem det är! Bilden i GP ger inte mycket att gå på, sådär ser halva fabriken ut, men rykten går, och någon måste ju sakna sin kollega någonstans, även om det var i April. Det måste garanterat finnas åtminståne en arbetsledare som vet vem det är. Eller det kanske är så jävla vanligt att anställda häktas för grova brott och missar jobbet att det förträngs efter nån vecka?

För övrigt; han har enbart jobbjackan på sig, resten av klädseln är privat. Ni som jobbar i fabriken, har ni omklädningsrum där? De dagar jag åker bussen med pöbeln förbi TK/TC hoppar det på hundratals såna här jackor, men dom har också arbetsbyxor och truckskor på sig. Alltså inte många i privata kläder, därav frågan. Är det coolt i orten att visa att man har ett jobb och därför går och flashar med jackan privat med jeans och snabba skor? Om han åker bil/buss till jobbet, vad är då vitsen med att åka halvt ombytt, han behöver ju ändå byta resten av kläderna när han kommer till jobbet/hem.

Snöade in på kläderna nu men jag tycker det är lite anmärkningsvärt. Någon från VCT får gärna bekräfta om det är vanligt att klä sig så.

Fattar heller inte varför han var klädd så, du kommer inte in på fabriken med vanliga brallor/dojor. Tror vi kan bortse att han jobbar i tb då de jobbar i blåa overaller. Jag skulle tippa på tc men behöver ju ej vara volvoanställd, bemanning får ju oxå volvokläder och de har man inte lika bra koll på. Det kan vara en snubbe den ena dagen och en annan dagen efter samt att den sista killen ej vet varför den första killen försvann.

Frågade lite folk igår om någon hade hört något om detta men ingen visste något.

Btw så har jag sett folk som har kopplingar till r&w har även hört om folk som är lojala till bmc.

Så det kan vara vilken nationalitet som helst på snubben.
Citera
2019-08-27, 23:21
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det finns olika produkter för olika målgrupper. Om man bor i Djursholm behöver man inte nöja sig med fyrtioprocentigt fulkokain.
Haha vilket svar. Men kan du hålla med om att det omöjligen kan finnas x antal säljare som säljer en produkt av samma renhetsgrad via samma sida för olika summor?
Det är liksom inte logiskt på nått plan.
Självklart finns det olika kvalitéer och vissa vill ha svaga grejor och vissa starka.
Citera
2019-08-28, 00:21
Medlem
jjagares avatar
Har hört rykten om att detta skall gälla Volvo lastvagnar, men som sagt rykten
Citera
2019-08-28, 13:42
Medlem
Citat:
Går folk igång på att visa att de kan mer om ladd än glidingplaza? När 10 personer redan citerat samma inlägg behöver väl inte 10 till göra det? Alla verkar ju vara Tony Montana också och handskas bara med 95%+.

Till topic kanske? Någon måste veta vem denna liraren är. Bandet på Volvo är fullt av kaosblattar som denna (100% fördom baserat på byxor, skor och att han hämtade 1KG ladd på arbetstid ). Jobbar själv på den del av Volvo där det krävs en utbildning och några hjärnceller i skallen, men har ändå rätt god insyn i hur det ser ut i fabriken (där man har såna fula jackor som han i GP).

Med tanke på hur kaosblattar fungerar och hur mycket droger det säljs inne i fabriken förväntar jag mig inte att någon av hans brushor ska outa vem det handlar om här inne. Men jag skulle uppskatta att kaosblattarna endast står för 50% av de anställda, resten är unga mer eller mindre seriösa svenskar i början av arbetslivet/äldre WT. EN UTAV DESSA förväntar jag mig ska hänga ut vem det är! Bilden i GP ger inte mycket att gå på, sådär ser halva fabriken ut, men rykten går, och någon måste ju sakna sin kollega någonstans, även om det var i April. Det måste garanterat finnas åtminståne en arbetsledare som vet vem det är. Eller det kanske är så jävla vanligt att anställda häktas för grova brott och missar jobbet att det förträngs efter nån vecka?

För övrigt; han har enbart jobbjackan på sig, resten av klädseln är privat. Ni som jobbar i fabriken, har ni omklädningsrum där? De dagar jag åker bussen med pöbeln förbi TK/TC hoppar det på hundratals såna här jackor, men dom har också arbetsbyxor och truckskor på sig. Alltså inte många i privata kläder, därav frågan. Är det coolt i orten att visa att man har ett jobb och därför går och flashar med jackan privat med jeans och snabba skor? Om han åker bil/buss till jobbet, vad är då vitsen med att åka halvt ombytt, han behöver ju ändå byta resten av kläderna när han kommer till jobbet/hem.

Snöade in på kläderna nu men jag tycker det är lite anmärkningsvärt. Någon från VCT får gärna bekräfta om det är vanligt att klä sig så.

Jävlar anamma, du har en utbilding alltså? Shit vad coolt du måste vara riktigt smart?
Citera
2019-08-28, 15:40
Medlem
goteborg90s avatar
Ang. Klädseln så går en del från facket runt så, varför dom gör det är oklart men vill väl visa att dom är lite ”bättre” men samtidigt på arbetarnas sida.

Är lite kass på sant här men borde inte FUP gå att få tag på inom kort?

Citat:

Citera
2019-08-28, 16:40
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goteborg90
Är lite kass på sant här men borde inte FUP gå att få tag på inom kort?
När åklagaren anser att utredningen är klar så lämnar han in FUP och stämningsansökan till domstolen. Då blir FUPen en offentlig handling. Innan dess kommer vi inte få tillgång till den.
Senast redigerad av tremade 2019-08-28 kl. 16:46.
Citera
2019-08-28, 20:38
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glidingplaza
Två varningsflaggor:

1. 92%ig kola, det finns inte en chans.
2. Säljer kilon i engramsförpackningar. Det finns ingen seriös dealer som sysslar med detta.

Låter inte logiskt, något stämmer inte.
Haha om du bara visste vilket kokain som finns i Sverige. Exakt 92% är nämligen resultatet av minst två svenska aktörer på darknet, som fått sin produkt testad av ett legitimerat labb.
Citera
2019-08-28, 21:24
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
När åklagaren anser att utredningen är klar så lämnar han in FUP och stämningsansökan till domstolen. Då blir FUPen en offentlig handling. Innan dess kommer vi inte få tillgång till den.

Denna artikel lär handla om detta fallet:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/g%C3%B6teborgare-%C3%A5talad-efter-kokainfynd-1.17471324

Göteborgare åtalad efter kokainfynd

Polisen hittade kokain värderat till miljonbelopp i mannens bil. Nu har han åtalats för grovt narkotikabrott

Mannen, som är anställd inom bilindustrin, har också haft svårt att förklara stora pengaöverföringar.

Alltså finns FUP tillgänglig. För den som är intresserad så går det mycket bra att maila Göteborgs tingsrätt med info och be om att få ta det av FUPen. Är den för stor att skicka som pdf så kan man hämta ut på skiva om man fysiskt kan ta sig dit.

Mvh
Citera
2019-08-28, 22:33
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Denna artikel lär handla om detta fallet:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/g%C3%B6teborgare-%C3%A5talad-efter-kokainfynd-1.17471324

Göteborgare åtalad efter kokainfynd

Polisen hittade kokain värderat till miljonbelopp i mannens bil. Nu har han åtalats för grovt narkotikabrott

Mannen, som är anställd inom bilindustrin, har också haft svårt att förklara stora pengaöverföringar.

Alltså finns FUP tillgänglig. För den som är intresserad så går det mycket bra att maila Göteborgs tingsrätt med info och be om att få ta det av FUPen. Är den för stor att skicka som pdf så kan man hämta ut på skiva om man fysiskt kan ta sig dit.

Mvh
Tack! Jag såg bara den låsta artikeln tidigare. Missade att åtal lämnats in. Så ja, då finns fup redan tillgänglig.
Citera
2019-08-28, 23:35
Medlem
B*snik J*tulli

*=e
Citera
2019-08-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Har hört rykten om att detta skall gälla Volvo lastvagnar, men som sagt rykten

Nej, Cars