Citat:
Ursprungligen postat av
tradgardsflum
Jag tror den killen som är anhållen absolut har ett finger med i spelet. Att hans bil råkar ”bli stulen” just till att användas i ett mord och att han just då råkar befinna sig i rättegång är lite för många tillfälligheter. Samtidigt kan det helt enkelt vara så att GM finns i hans ungängeskrets och visste att han skulle vara i rättegång och då passade på att ta bilen. Det som talar för det sistnämnda är att killen tog kontakt direkt med polisen och att han hade ett vapen hemma. Visste han att bilen skulle användas borde han väl rimligen fattat att han inte borde ha förvarat vapen hemma.
Är inne på samma spår - det är för många sammanträffanden. Mest troligt känner han och GM på något vis - varför annars nalla just denna bil? Sedan är frågan om han ställts på bilen nyligen med åtanke om att just denna bil ska användas i dådet, men som du säger borde han varit ovetande om den planen med tanke på vapnet. Eller också trott att rättegången är ett tillräckligt bra alibi för att friskriva honom.
Det slog mig precis att jag inte vet var bilen ifråga fanns när den blev "stulen", det kanske inte var på föräldrarnas uppfart för då borde väl de ha reagerat om den försvann.