2019-08-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med! Mamma plockade upp babyn, trots faran. Han hade inga pappainstinkter kanske.
Helt otroligt att den klarade sig utan större skador mer än en bula! Först bli tappad i hårda asfaltsgatan i farten när pappan springer, sen tappad igen i hårda asfalten när mamman skjuts!!
Citera
2019-08-29, 09:18
Medlem
foreigners avatar
Man kan undra hur BO:s familj känner för N nu. Hade jag varit de hade jag känt så starkt hat så oj oj oj. Vad fan har han ställt till med?
Citera
2019-08-29, 09:20
Medlem
DURN80s avatar
Synd att ett barn växer upp utan en morsa pga soppiga livsval.

Tankenöten; beblanda sig aldrig med kriminella. Man vet aldrig hur intrasslat nätverk av reko individer man hamnar i. Jag var kompis med en småkriminell för väldans många år sedan. Jag var ren på alla sätt, men bara för att jag var vän med honom så kom det en dag "indrivare" och började hota mig och min familj, "kompisen" var skyldig dem stålar. Jag fick en kniv mot strupen vid ett tillfälle.

Lång historia kort, jag klippte alla band till den här snubben. Man har bara ett jävligt kort liv liksom.
Citera
2019-08-29, 09:20
Medlem
Citat:
Jag hade inte sprungit. Jag hade undrat och kanske vänt tillbaka in i porten. Men inte trott att de var ute efter mig. Men han visste.

Om jag förstått det rätt så hade dom kommit en bit över gatan när skotten började, skyttarna kom från en sidogata. Tror ända valet var att springa för sitt liv.
Citera
2019-08-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
Det är den normala reaktionen, jag hade sprungit mot 5 skjutvapen för att skydda mitt barn, ej sprungit. Och jag har upplevt skotteld förut. Detta blir märkligare och märkligare
Han kanske släppte ner/satte barnet och inte tappade det?
Citera
2019-08-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Om jag förstått det rätt så hade dom kommit en bit över gatan när skotten började, skyttarna kom från en sidogata. Tror ända valet var att springa för sitt liv.
Jo, nu när du säger det, så hade de hunnit en bit. Alla uppdateringar gör att minnet kluddar.
Citera
Medlem
zerocolas avatar
Det här har blivit en sådan där "monstertråd" också, så jag har inte kunnat läsa hela. Mina 2 öre. Det verkar som att GM här har lärt sig hantera vapen och inte är rädd för att använda det. Jag för den delen förmodar att GM har varit i väpnad konflikt förut, i en roll som kombattant, och kanske begått just denna gärning förut. Dvs avrättat en kvinna som protesterat mot att hennes obeväpnade, och flyende, man ska avrättas.
I ett guerillakrig med terrorinslag samt etnisk rensning är sådana här tilltag rutinåtgärder... Och chansen att bli åtalad för krigsbrott är inte så stor heller.
Att GM agerar automatiskt med inlärda beteenden, som att ta sig till en viss typ av bil. GM kanske brukar åka i en sådan själv, i baksätet, tack vare körkortssituation och barnstolar?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Han där 19 åringen som polisen tog in.., hur länge kan han hållas inne innan polis/åklagare måste bestämma sig "om han är något" ?

Thx på förhand..
Citera
2019-08-29, 09:27
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han där 19 åringen som polisen tog in.., hur länge kan han hållas inne innan polis/åklagare måste bestämma sig "om han är något" ?

Thx på förhand..

Han kommer häktas med ständiga omhäktningar, med restriktioner.. under åtminstone ett halvår framöver!
Citera
2019-08-29, 09:27
Medlem
Citat:
Hur ska hon kunnat känna igen honom? Och folk pratar om att knäppa vittnen. Han var ju täckt från topp till tå. Och de lämnade kvar pappan vid full vigör.
Han kan ju ha sagt nåt så hon kände igen rösten ?
Citera
2019-08-29, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Jag tror den killen som är anhållen absolut har ett finger med i spelet. Att hans bil råkar ”bli stulen” just till att användas i ett mord och att han just då råkar befinna sig i rättegång är lite för många tillfälligheter. Samtidigt kan det helt enkelt vara så att GM finns i hans ungängeskrets och visste att han skulle vara i rättegång och då passade på att ta bilen. Det som talar för det sistnämnda är att killen tog kontakt direkt med polisen och att han hade ett vapen hemma. Visste han att bilen skulle användas borde han väl rimligen fattat att han inte borde ha förvarat vapen hemma.

Är inne på samma spår - det är för många sammanträffanden. Mest troligt känner han och GM på något vis - varför annars nalla just denna bil? Sedan är frågan om han ställts på bilen nyligen med åtanke om att just denna bil ska användas i dådet, men som du säger borde han varit ovetande om den planen med tanke på vapnet. Eller också trott att rättegången är ett tillräckligt bra alibi för att friskriva honom.

Det slog mig precis att jag inte vet var bilen ifråga fanns när den blev "stulen", det kanske inte var på föräldrarnas uppfart för då borde väl de ha reagerat om den försvann.
Citera
2019-08-29, 09:31
Medlem
Vet ej hur djupt detta diskuterats, men de kan fan inte va en slump att 19åringen vara bil användes var på en rättegång just vid mordet, såklart har han lånat ut den till en vän och glömt att anmäla den stulen, har man kunnat fastställa om vapnet man hittade hemma hos honom var det som användes vid mordet? För isåfall ska han fan ha pris för välrdens sämsta gangster!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in