2019-08-28, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
DN: Mammor i Malmö håller manifestation mot våldet

Here we go again. Handhjärtan, dialogpoliser och saft&bulle

Hur många manifestationer är vi uppe i vid det här laget? 15? 30?
Har ju fungerat jäääääääääääääääääääääättebra

Eller hur?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...valdet-i-malmo
Citera
2019-08-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Japp Nathalie Ilic. Hon finns med i flera trådar här på fb. Vad jag fått höra var hon på plats när Rossi mördades. Efter mordet på honom hoppade hon vidare till kinesen H*ng. Har för mig att hon dessutom nämndes i tråden förra året när morden utanför internetcafet skedde. Vet ej vilken relation hon hade till dom som mördades då.

Var väl i att det spekulerades i att hong var en av de skadade i början? De var väl "tillsammans" då fortfarande?

Efter att hon och hennes pappa slösat upp rossis pengar ville rossi och hans familj ha mer av rånbytet. När han dog var de förbannade på nathalie och ville veta om hon hade mer av hans pengar undangömt. Man vet ju aldrig, kan ju vara de som hämnas nu. Det spekulerades ju på stan att det var NA, s*ad med flera som såg till att han rensades. Familjen kanske har fått reda på att det stämmer och väntat på rätt tillfälle att hämnas? Härligt att hon legat med sin pojkväns mördare. Fin tjej det där
Citera
2019-08-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Okej så nu vet vi med säkerhet att i alla fall 19 åringen är oskyldig. Kul att bo i Malmö man får sin bil stulen och så blir man gripen av Malmöpolisen för medhjälp till mord för att polisen ska låtsas ha ett spår. Det här är pinsamt.

Att mördarna inte var bekanta med bilen framgår ju för fan av filmen som alla har sett. Jag hoppas 19 åringens advokat har läst den här tråden och sett att han och hans familj har hängts ut här så att hänsyn till det tas när han får sin ersättning.
Menar du att han ska ha ersättning för flashback-detektiver har luskat fram hans namn?
Citera
2019-08-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Var väl hennes pappa som satt häktad för våldtäkt i Turning Torso ?
Du tänker på helt fel person , han var jugge inte iranare. BO pappa äger en kiosk i triangeln. Silver tobak tror jag den heter. Om han fifflar med skatt det vet jag inte. Men för övrigt BO familj är skötsamma företagare som sysslar med försäljning & aktier. El cigg mm ect.
Citera
2019-08-28, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mojito123
Var väl i att det spekulerades i att hong var en av de skadade i början? De var väl "tillsammans" då fortfarande?

Efter att hon och hennes pappa slösat upp rossis pengar ville rossi och hans familj ha mer av rånbytet. När han dog var de förbannade på nathalie och ville veta om hon hade mer av hans pengar undangömt. Man vet ju aldrig, kan ju vara de som hämnas nu. Det spekulerades ju på stan att det var NA, s*ad med flera som såg till att han rensades. Familjen kanske har fått reda på att det stämmer och väntat på rätt tillfälle att hämnas? Härligt att hon legat med sin pojkväns mördare. Fin tjej det där

Så Rossi sköts för att han ville få mer av stålarna?

Tja. Det kan ju också vara ett uppslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Ska bli intressant och se om han skjuter först eller om han blir skjuten. Kan vara så att hab golar också och får skyddad indentitet.

Ashkan tog chansen när han fick den så det är ju inte omöjligt att NA gör det
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
DN: Mammor i Malmö håller manifestation mot våldet

Here we go again. Handhjärtan, dialogpoliser och saft&bulle

Hur många manifestationer är vi uppe i vid det här laget? 15? 30?
Har ju fungerat jäääääääääääääääääääääättebra
Har man ett antirasistiskt tema?
Citera
2019-08-28, 23:08
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Okej så nu vet vi med säkerhet att i alla fall 19 åringen är oskyldig. Kul att bo i Malmö man får sin bil stulen och så blir man gripen av Malmöpolisen för medhjälp till mord för att polisen ska låtsas ha ett spår. Det här är pinsamt.

Att mördarna inte var bekanta med bilen framgår ju för fan av filmen som alla har sett. Jag hoppas 19 åringens advokat har läst den här tråden och sett att han och hans familj har hängts ut här så att hänsyn till det tas när han får sin ersättning.
Malmöpolisen kommer aldrig att ta fast mördarna. Det är jag ganska övertygad om.
Citera
2019-08-28, 23:08
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Polisen skapar RUBRIKER med att dem gripit folk för att få de o se bra ut. Sedan släpps dem i smyg i brist på bevisning

Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Spot on, de brukar plocka in första bästa de hittar på platsen och köra presskonferens. Sen efter några dagar och några nya våldsdåd släpper de ut stackaren utan vidare misstankar.

Snuten är duktiga på PR, de vet hur de ska klara sig från att avslöjas som de statister de verkligen är av den breda allmänheten.

Polisen i Malmö kanske inte har lyckats så bra hittills med att lösa dessa skjutningar men jag tror att de är smartare än vad ni tror. Jag tror det är en mycket medveten taktik att plocka in personer som verkar vara perifera.
De får tillgång till deras telefoner och datorer. De förbereder telefonavlyssning och även span på dem som de verkligen misstänker.

Sedan släpper polisen den stackare som de verkligt skyldiga gärna vill komma i kontakt med för att få veta vad polisen har sagt/frågat.
På samma sätt tror jag att många 'läckor' till pressen är medvetet. Det skapar lite oro bland de skyldiga och får dem förhoppningsvis att begå misstag.
Citera
2019-08-28, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Du tänker på helt fel person , han var jugge inte iranare. BO pappa äger en kiosk i triangeln. Silver tobak tror jag den heter. Om han fifflar med skatt det vet jag inte. Men för övrigt BO familj är skötsamma företagare som sysslar med försäljning & aktier. El cigg mm ect.

Fundera en gång till över vem som åsyftades med ”henne” ....
Citera
2019-08-28, 23:10
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojito123

Nej jag tror inte det, känner folk som känner henne och om jag minns rätt var hon med en läkare eller någon som jobbade på en klinik vad jag fick höra. Men det sumpade hon också som hon gjort med alla sina andra relationer.
Citera
2019-08-28, 23:10
Medlem
Fyfan, jag hörde detta nyss från en vän.

Kände Karolin eftersom vi gick i samma skola där i Poznan, Polen när vi studera på läkarprogrammet.

Mötte henne flera gånger när vi åkte samma väg tillbaka till Sverige.

Riktigt snäll som människa, sjukt tragiskt att en rätt så ung människa mister sitt liv på det här viset.

Känner sorgen för hennes familj och anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in