Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Polisen skapar RUBRIKER med att dem gripit folk för att få de o se bra ut. Sedan släpps dem i smyg i brist på bevisning
Citat:
Ursprungligen postat av
Donald.Trams
Spot on, de brukar plocka in första bästa de hittar på platsen och köra presskonferens. Sen efter några dagar och några nya våldsdåd släpper de ut stackaren utan vidare misstankar.
Snuten är duktiga på PR, de vet hur de ska klara sig från att avslöjas som de statister de verkligen är av den breda allmänheten.
Polisen i Malmö kanske inte har lyckats så bra hittills med att lösa dessa skjutningar men jag tror att de är smartare än vad ni tror. Jag tror det är en mycket medveten taktik att plocka in personer som verkar vara perifera.
De får tillgång till deras telefoner och datorer. De förbereder telefonavlyssning och även span på dem som de verkligen misstänker.
Sedan släpper polisen den stackare som de verkligt skyldiga gärna vill komma i kontakt med för att få veta vad polisen har sagt/frågat.
På samma sätt tror jag att många 'läckor' till pressen är medvetet. Det skapar lite oro bland de skyldiga och får dem förhoppningsvis att begå misstag.