2019-08-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Finns det bild på NA

https://petterssonsblogg.se/2019/08/27/karolin-hakim-avrattades-i-malmo/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Kan skytten varit så påtänd att han tog fel? Han såg pappan komma ut med barnet, men missade att det var mamman som tog upp det tappade barnet.
I sin stressade knarkdimma och rånarluva såg han bara en person med barn i famnen och antog att det var pappan....

Jag börjar också tro på detta scenario. Jag menar de verkar vara riktiga amatörer. Skytten tog fel bil, kanske sket på sig. Tack vare det finns han eller hon på film (hen skriver jag bara inte) tror definitivt i tumultet att skytten kan ha tagit fel. Riktig pajas, så vitt jag minns har inget mord haft sådan bra videosnutt på mördaren som tagits av vittnen.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Skit enkelt att sitta i TV soffan och kritisera eller rosa en utredning, om man har läst igenom ett FUP först.
Nästan alla fallen som han tar upp i sina olika "special-program" har även jag läst FUP, och kan med enkelhet komma fram till samma slutsats som mr GW.
Att han är en skön snubbe som gör sig bra i TV håller jag med om, men att sitta och spela Allan efter att man har läst "facit" blir ganska löjligt.
Hans TV jobb hade många av oss klarat.
Läs en FUP, säg sen om polisen gjorde rätt eller fel.
Finns det ingen FUP, så chansa och luta dig mot statistik.

Vart tror ni historierna i hans böcker kommer från.
Helt enkelt en romanisering av en FUP.

Allt han är i mina ögon, är en skön gubbe.

Men går han på statistik när han påstår att detta brott aldrig kommer lösas, så missar han att denna gång har polisen satt in betydligt fler resurser än i tidigare gängskjutningar. Fler folk kommer snacka och fler vittnen kommer göra sig till känna i och med att just denna skjutning är betydligt mer uppmärksammad än tidigare gängrelaterade mord.

Visst, han är skön men åldern tar ut sin rätt.
Citera
Medlem
EdwardCarnbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
En sak tycker jag är lite konstigt. Om han visste att han hade en hotbild över sig, varför hade han inte en skottsäker väst och var beväpnad med skjutvapen? Mycket tyder på att han inte fått något direkt dödshot mot sig tidigare och inte riktigt var beredd på att bli beskjuten, även om han reagerade snabbt när han såg gärningsmännen. Det kan betyda att han själv inte vet säkert till 100% vilka det är som ligger bakom?

Hej, jo han vet.
Oavsett hur korkade dessa angripare är så var de där av en anledning. Det var inte första orden i en dispyt utan kulmen på ett låååångt bråk. Han visste att han utsatte andra för fara men det sket han i. Vilket svin! Men du verkar logisk och tänker nog som man borde tänkt👍
Citera
2019-08-28, 22:14
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Fast.

Är inte det där lite orättvist?

I exemplet prövas GWs minnesförnåga. ”Björkved” istället för ”Barrved”. Osv.

I det här aktuella fallet prövar vi väl hypoteser, vad som kan ha hänt och vad som kan hända?

Själv tycker jag nog att det föreligger en viss skillnad.

Då borde du också se skillnad på tidigare "vardagliga" gängskjutningar och denna.
Citera
2019-08-28, 22:14
Medlem
Citat:
En sak tycker jag är lite konstigt. Om han visste att han hade en hotbild över sig, varför hade han inte en skottsäker väst och var beväpnad med skjutvapen? Mycket tyder på att han inte fått något direkt dödshot mot sig tidigare och inte riktigt var beredd på att bli beskjuten, även om han reagerade snabbt när han såg gärningsmännen. Det kan betyda att han själv inte vet säkert till 100% vilka det är som ligger bakom?
Rent teoretiskt: det kanske han gjorde och det kanske var det som gjorde att han överlevde skotten? Eller lyckades de missa alla skotten? Vilka jävla ljushuvuden. De hade missat en lagårdsvägg från 10 meters håll. Och sen ränner skytten till fel bil. Klantskallar.

Jag tänker lite på att polisen vädjar till buset. Vad man skall tänka på är att det även finns svenskt bus, som har lite mer tjuvaheder i sig än vad araberna har. Det kan vara detta svenska bus som blir lösningen. Även de har öron och ögon, samt kontakter. De har även en hel annan kvinnosyn än de utländska småungarna som vill härma sina förebilder.
Citera
2019-08-28, 22:16
Medlem
Citat:
Har själv tänkt i dessa banor. Om det fanns en hotbild som vissa spekulerar i så förstår jag inte varför han åtminstone inte var beväpnad, om så bara för en promenad med familjen.
Citera
2019-08-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
https://www.instagram.com/p/B1bQ6J1oMiz/?utm_source=ig_web_copy_link
Här är en bild på honom och henne
Citera
2019-08-28, 22:18
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-sistaMINUTEN
Då den store dragan joksovic sköts på solvalla av en finnig snorunge trodde alla att finnens dagar varv över innan Dragan ens hunnit begravas. Mig veterligen så lever han helt öppet och till och med skrivit en bok om skotten som fällde Dragan...
Helt rätt!
Ingen gangster styr för evigt. Är de väl döda så skiter det snart....
Citera
2019-08-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Även om han sjunger ut eller inte så spelar det ingen roll för huruvida han ska överleva. De kommer knäppa honom förr eller senare. De kommer jaga, med eller utan skyddad identitet på N
Vet du något om vem och varför de vill knäppa honom?
Citera
2019-08-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Ger man sig in i konflikter där motreaktionen förmodligen kommer bli densamma som den man utsätter sitt offer för, så tror jag inte att ett omhändertagande av kling och klang med eventuell påföljd si eller så många år i fängelse är något man bryr sig speciellt mycket om.

Exakt, ju ”tuffare tag” polisen tar, ju ”tuffare” blir dom kriminella. Enkelt. Ökat våld från statens våldsmonopol ger ökat våld tillbaka från de kriminella.

Dessa individer befinner sig längst ner på samhällsstegen, de skiter totalt i konsekvenserna av deras handlande. Dom har inget att förlora. Det är så dom känner/tänker, och det är därför sådan här skit händer.

Kanske borde politiker se till att människor inte hamnar i den situationen, snarare än att skrika på att det ska buras in och jagas till jordens ände. Även om vi nu alla tycker att huset den här jäveln som gjort just detta ska buras in och pryglas.
Citera
2019-08-28, 22:24
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Nu vill Mariam Bagher, och medlemmarna i gruppen, att politikerna ska lyssna på mammorna i Malmö.

– Det är dags att politikerna agerar, vi behöver känna oss trygga i vår stad. Det är värdefullaste man har är sitt barn, säger Mariam Bagher.

Nästa steg är att anordna en manifestation.

Mariam Bagher är mitt uppe i förberedelserna: fixa tillstånd, boka talare och skaffa utrustning.
https://www.expressen.se/kvallsposten/efter-mordet-hon-har-startat-mamma-upproret/
nu blir det ändring på våldet i Malmö för det har startats en mammagrupp på facebook och och de ska minsann ordna en manifestation
Är det inte bättre att morsorna tar eget ansvar och fostrar sin ungjävlar så de inte blir kriminella

Tror personligen inte att denna avrättning kommer att lösas av farbor blå och att det med all sannolikhet kommer ytterligare skjutningar som som svar på denna
Malmö är för länge sedan förlorat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in