2019-08-28, 22:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men om du inte alls vet vad han sagt om sina egna förehavanden under kvällen, hur kan du då veta att han ljuger?

Såvida ingen mixtrat med bevisningen så har SD ljugit i vissa delar av förhören. Jag kan dock inte gå in närmare på exakt vad han har sagt.
Citera
2019-08-28, 22:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror att de kände en risk för att HD skulle kunna försvåra utredningen, enligt någon av de häktningsskäl som krävs, (kollusionsfara etc.) En typisk utredningshäktning helt enkelt. Jag tror inte åklagaren ännu har fått svar på de väsentliga frågetecknen rörande HD, och då blir det också svårt för henne att stå i tingsrätten under en häktesförhandling och begära en häktning på sannolika skäl. Kanske åklagaren, efter nytt besked från NFC, blev lika förvånad rörande HD som flera här inne har blivit?

Jag tror att åklagaren misstänker att HD agerat tillsammans och i samförstånd med SD. Men hur är hon inte helt klar över.

Håller med, det verkar lite vagt med vad de har för åsikt o HD,s vara eller inte vara, hur de nu tänkt om det skulle vara som du skriver en kollusionsfara ligger lite dolt för mig men jag följer ju endast detta från media och här på Flashback så förhoppningsvis klarnar det under resans gång.

Men samtidigt så blir ju anhållandet på "skälig misstanke för mord" lite underlig om man nu är rädd för kollusionsfara, kort sagt vad skulle hon kunna röja undan i form av bevis?

Om det nu är som så att misstankarna är att HD agerat tillsammans och i samförstånd så känns ju en anhållan på "skälig misstanke" lite futtig om du förstår hur jag menar, tror ju inte att NFC kan lämna så värst mycket svar om HD rent tekniskt efter en sådan pass lång tid.

Har åklagaren kunnat haft avlyssning på HD?

Att de har haft det på MGM är ju självklart, de har nog legat lika tajt som en fästing på honom men HD har ju inte varit anhållen eller misstänkt så får hon avlyssnas legalt?
Citera
2019-08-28, 22:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Superskumt! Och hon försökte fly?! Vart skulle hon fly?

När polisen säger åt mig att komma med dem, så gör jag det.

Har blivit kallad personligen som vittne, genom att polisen knackade på dörren och sa att jag var tvungen att följa med dem direkt - och inte försökte jag fly...? Jag följde snällt med eftersom jag visste att jag inget gjort.

Mvh
/FS

Verkligen underligt!
Nu hann jag inte läsa artikeln, men jag tänker direkt att man försöker väl hålla ihop sig för barnen?
Det låter som en människa som inte längre klarar att hålla ihop sig. Inte inför barnen och inte inför grannarna.

Ja, vart skulle hon fly? Det känns inte logiskt.
Kanske förstod hon att SD angett henne?
Att han dragit ner henne i skiten?
Kanske förstod hon att loppet var kört?
Kanske har hon trott att hon skulle klara sig?

Samtidigt känns det faktiskt lite konstigt detta att hon skriker och försöker fly om hon skulle var helt oskyldig? Mycket konstigt.

Konstigare och konstigare....
Citera
2019-08-28, 22:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Varför tror du att JG är här för att kartlägga postare?

För att den mycket trovärdige postaren Sh.Holmes tagit upp detta - mer än en gång

”Mm det är ju signifikativt att de är de som skriver om SD, HD och JG som får hot och som de försöker ta reda på identiteten på.
JG har själv skrivit till mig att han försöker ta reda på vilka som skriver här inne, och som jag redan berättat har flera fått samma mejl från honom som jag.
Dvs "vi vet vilka ni är, ni är inte anonyma".”

Hela inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu äntligen kom du in på något extremt intressant gällande det dåvarande mordet på Lena Wesström.

Fråga 1: ) Vem var det egentligen som lät sina skrik emanera inom Nya Hjärsta klockan 🕚23:30 under måndags-kvällen den 14 Maj år 2018❔

Fråga 2: ) Var det verkligen Lena Wesström's skrik, som från henne då emanerade❔ ... eller kom emanationen ifrån någon helt annan person, som ville sprida ett villospår ❔

Fråga 3: ) Var någon stans befann sig Lena Wesström den då aktuella tiden vid klockan 🕚23:30❔

Mvh/ @JokerⓂannen

Sa du inte att SD hade senast kontakt med LW 23.34 eller har jag blandat ihop tiderna?
Citera
2019-08-28, 22:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Huu, det här är mycket att ta in på en gång.

Fr. a ditt sista stycke låter väldigt nedslående.
Som att du vet omständigheter som tyder på att det kommer att vara svårt att få någon fälld.

Det andra är hoten mot en person till.
Detta gör mig ordentligt obekväm och får mig att fundera på hur det har gått till. Nu menar jag inte att du ska berätta något alls. Det är mina funderingar på det som jag råkade ut för och jag får otrevliga aningar.

På det viset vill man nu att det har får ett slut genom att den/de rätta gm fälls och ingen behöver oroa sig mer.

Det tredje är då om vittnet som tog tillbaka sitt vittnesmål. Det är ju rätt märkligt om det stämde med övriga vittnesuppgifter? Och funderingarna går vidare till detta med hur vittnen kunnat ha blivit kontaktade, indirekt hotade osv som TinnaNinna berättade om.

Aldrig i mitt liv trodde jag att något liknande den här otäcka soppan skulle finnas bakom detta mord.

Det fjärde och sista (och det enda fråga jag har till dig, resten förstår jag att du inte kan kommentera vidare) är att du menar att ÅK hade både teknisk bevisning och förhör som stärkte misstanken men hon inte tog upp när hon misslyckades med att få till sannolika vid häktningsförhandlingen.
Varför valde hon en sådan strategi?
Det blir för mig obegripligt.

Åklagaren trodde så klart att de hon la fram för rätten skulle räcka för häktning på sannolika skäl. Om hon hade lagt fram alla korten på bordet, så skulle flera av hennes vapen mot SD blivit tillintetgjorda. Det är också viktigt att komma ihåg att det var tidigt in i utredningen och att mycket jobb återstod att göra. Det var helt enkelt inte värt risken. Dessutom kan det ibland vara bra att ha misstänkta ute på fri fot.
Citera
2019-08-28, 22:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
SD kanske bygger sitt nya hus med acacia ? - Etéienne 0505 Davidsson
Men det är faktiskt riktigt synd om deras barn men allra mest LWs, beklagar sorgen innerligt.
Om man som förälder och GM är så hänsynslös mot offer, dennes barn plus alla andra drabbade runtomkring, inklusive sina egna barn, borde barnen ha det bättre utan dessa avskrädesmänniskor.
Citera
2019-08-28, 22:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Såvida ingen mixtrat med bevisningen så har SD ljugit i vissa delar av förhören. Jag kan dock inte gå in närmare på exakt vad han har sagt.
Nu ställer du dig nästan i hörnet med åklagare Hiding, som brukar hänvisa till sin rätt att inte uttala sig när hon har kört fast. Sådant där kanske håller bra i frikyrkostaden Örebro och i korrupta juristkretsar, men på oss vanliga medborgare ute i landet imponerar det där inte mycket. Kanske att ditt resonemang hade gått lite bättre hem i Nordkorea.

Menar du på fullt allvar Netherworld att du har att förhålla dig till någon form av förundersökningssekretess här?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-28 kl. 22:28.
Citera
2019-08-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
UW är granne... Han kanske ville ge igen lite.

Knappast troligt alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
UW är granne... Han kanske ville ge igen lite.
Nej UW är inte granne med HD.

UW är granne med SD, han skrek väl inget vad jag vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Nej jag vet inte mer än att gripandet av Hanna gick lugnt till.

Jag och Sherlock tackar alla som kämpat för LW i denna tråd, och stort tack till er som delat med er av kunskap, ni vet själva vilka ni är. Sträck på er, Lena får nu upprättelse.

Underbart om det nu blir så, jag har väntat på denna dag! Lena har beskrivits som en person som lyste upp ett helt rum, och det är som hennes energi och värme spridit sig ända till oss som följt denna tråd. Vila i frid och jag önskar allt gott till dina anhöriga!
Citera
2019-08-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
De ville nog invänta hennes reaktion.

Kanske för att se om hon kontaktade någon ytterligare inblandad eller om hon kanske sa för mycket till någon i en avlyssnad telefon?

Mvh
/FS

Mycket troligt, de behöver alla bevis de kan få för att reda ut denna härva!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in