2019-08-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Eller så tog han barnet från mer skyddad läge vid porten, springer ut på gatan och där släppte han barnet på backen i öppen terräng/ oskyddat för att tvinga mamman att lämna porten och hämta barnet...
Ett annat val hade varit att räcka barnet till mamman,springa iväg o mamman kan ta skydd med barnet inne i huset.
Enl media så snubblade han och tappade barnet. Vad är det som missförstås?
Citera
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
men vem fan lyssnar på GW längre? När hade han rätt senast?

Nog för att även jag har insett hans begränsningar och att hans självförtroende spelar honom ett spratt allt oftare, men vad tänker du på för särskilda större händelser, (mord tex) där hans teori falnar?
Citera
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Poängen med mitt förra inlägg som du bara delvis citerat är att även kvinnomord kommer bli normalbild vi kommer få vänja oss vid då poserande och ordbajseti inte kostar sossarna något. Så det är vad som bjuds.
Ja, där kan jag bara hålla med dig. Precis som vi vant oss vid dagliga sprängningar, våldtäkter, mord, terrorism, att allt försvinner på ens bakgård medan man sover, tiggare i varje hörn, brinnande bilar osv. Det är norm och inget som anses som något som måste rapporteras, snarare skylas undan för att inte de "rasistiska strömningarna" ska öka.

(Jag brukar bara citera just det jag svarar på, så alla slipper scrolla igenom hela ursprungsinlägget, men läser såklart hela inlägget och har det som grund till mitt svar)
Citera
2019-08-28, 21:37
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
men vem fan lyssnar på GW längre? När hade han rätt senast?
Han har ju oftast rätt, legenden.Gå tillbaka till familjeliv.
Citera
2019-08-28, 21:37
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Nog för att även jag har insett hans begränsningar och att hans självförtroende spelar honom ett spratt allt oftare, men vad tänker du på för särskilda större händelser, (mord tex) där hans teori falnar?

ptja, vi får väl se om han får rätt här då. Är ju en 50/50 chansning. Jag säger att mördaren åker dit. Är jag bättre än GW om jag får rätt?

https://elisabethoglund.se/blogg/kan-man-lita-pa-vad-leif-gw-persson-sager-han-hade-38-sakfel-berattelsen-om-kakelugnsmordet/

Citat:
Kan man lita på vad Leif GW Persson säger? Han hade 38 sakfel i berättelsen om ”kakelugnsmordet”
Citera
2019-08-28, 21:38
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Han har ju oftast rätt, legenden.Gå tillbaka till familjeliv.

nej, det har han inte hur mycket du än vill det.
Citera
2019-08-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V6.tuggummi
Så länge våldet inte tas upp på agendan så kommer det att eskalera. När militär och polis får rätt att ta brottslingarna med de medel som behövs då kommer de att bli rädda och dra sig tillbaka. För det är vad det hela handlar om, brottslingarna vågar begå brott för de är inte rädda för polisen. Medborgarna ska ha respekt för polisen och brottslingar ska vara rädda för polisen, annars är det ingen polis.

Ger man sig in i konflikter där motreaktionen förmodligen kommer bli densamma som den man utsätter sitt offer för, så tror jag inte att ett omhändertagande av kling och klang med eventuell påföljd si eller så många år i fängelse är något man bryr sig speciellt mycket om.
Citera
2019-08-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Är du efterbliven på riktigt eller låtsas du bara.

Ingen hade klandrat en mamma som, med sin två månaders baby i sin famn, springer iväg från två skjutande män.

Nä, inte skulle en normalt funtad människa göra det, men på flashback skulle de det.

Många gånger tänker de inte eller så säger de att de tänkt och det brukar inte alltid blir bra.
Det är faktiskt oroväckande när mängder av medlemmar envist tjafsar om BOs vittne om skottskador. De gav inte upp, de var så säkra på att mordet var orsaken av det vittnesmålet.
Citera
2019-08-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Polisen skapar RUBRIKER med att dem gripit folk för att få de o se bra ut. Sedan släpps dem i smyg i brist på bevisning

Skriver inte du rätt ofta i krim-trådar när det gäller gängmord i Malmö? Har du insyn i Malmös undre värld? Är du kriminell eller känner kriminella? Kan du luska lite i vad motivet är och vilka det är som ligger bakom händelsen?
Citera
2019-08-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Nu är måttet rågat. Mamor har skapat en facebook-grupp(MammaUpproret) som ska få slut på detta eländet.

Oj då blir de kriminella riktigt rädda. Först morgan och sen detta.

Egentligen skulle det va enkelt: skaffa inga barn med kriminella.
Citera
2019-08-28, 21:44
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Undrar hur det kommer bli nu i den kriminella världen. Klart att en gräns har överskridits, nu gör vi likadant, eller värre. Vi skjuter din mamma och pappa, dina systrar/brödrar, och din flickvän/fru.

Jag tror det är vad som kommer att hända. Hoppas att fullblodsidioterna läser detta. Bra jobbat, snart blir det någon i era familjer som ryker, men det är ju bara karma som biter er i arslet.

Annars hoppas jag att någon i den undre världen sätter ett skott i pannan på han som sköt kvinnan, och sen sprider informationen.
Citera
2019-08-28, 21:48
Medlem
vidrikfittanens avatar
Media får ta det lite lugnt med rubriksättningarna.

NYA SPELREGLER

NU KLART ATT SKJUTA KVINNOR

Det kan trigga igång galningar som massuppfittar rubriken och tror att det är OK att gå runt och knäppa damer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in