2019-08-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Puttenot skrev nyss om SDs besök hos JG tidigt på mordkvällen. När? Och vad hände?

Det missat jag den inlägg
Citera
2019-08-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet..".

Hm, beskrivningen känns igen. Vem skrek egentligen den där kvällen i maj förra året?

Tänkte precis samma!
Citera
2019-08-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att Åkl inte vill/kan avgöra exakt vem av paret D som gjort vad vid anhållandet skulle hon begå ett rättsövergrepp. Hur kan du få det till rättsövergrepp får du nog förklara.

Rubriceringen används inte sällan för att få befogenheter som ex , är LW försvann och rubriceringen människorov användes för att få tillgång till dom misstänktes bostäder. Märk väl INTE för att någon misstänktes för att kidnappat LW. Misstänkte du det var du nog ensam.
Att anhålla SD för människorov som gjordes initialt var enligt dig ett rättsövergrepp?

Du försöker bluddra bort det sakliga med div halmgubbefrågor; om LW kidnappats och om anhållandet av SD var ett rättsövergrepp.

Jag menar att det borde ses som ett rättsövergrepp att gripa och anhålla någon som man inte misstänker för något brott öht men för att man vill få personen att prata.
Som du uttryckte det:
"HD tycks vara skäligen misstänkt för mord.
Såtillvida det inte är en teknikalitet för att få henne att prata."
(ditt inlägg 16:05)
Citera
2019-08-28, 20:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det låter högst troligt!

Mvh
/FS

Kanske ett skrik i panik när hon förstår att SD skyller på henne? Om hon är oskyldig vill säga. Eller ett skrik i panik när hon inser att det är över... detta återstår att se. Hur s helst skönt att detta verkar klaras upp men tragik för parets barn om nu båda föräldrarna är skyldiga till mord
Citera
2019-08-28, 20:47
Medlem
Snarkarens avatar
https://www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan

Läs gratis innan 20:51

Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten.
Citera
2019-08-28, 20:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har lite svårt att förklara exakt hur HD kommit på tal utan att röja min källa. Men, det har pratats mer frekvent om HD under våren/sommaren. Det har uttryckts att ”HD är den som hade mest att vinna på att LW försvann”. Ungefär så.
Jag vet faktiskt inte huruvida HD var på plats eller inte då mordet utfördes.

Ja, så kan det vara, men för att spekulera i sådana termer borde det finnas mer underlag än så? För utredarna alltså.
För oss på flashback verkar det räcka...

Kanske hon har eldat upp SD så det har fått honom att se rött. Mer rött än tidigare?

Det har ju varit bråk dom emellan (LW och HD) om geocachingen. Så det kanske inte var SD som var den styrande i det bråket? Och att HD ville klämma åt LW för att hon hade förstört deras äktenskap? Tyckte att det var rätt åt henne att SD terroriserade LW?

Vi får se, men jag tänker ändå att SDs personlighet har något med det hela att göra, alltså att han är den huvudansvariga och styrt HD på något sätt.
Citera
2019-08-28, 20:48
Medlem
Callits avatar
https://youtu.be/GKInWdWT59M

Skepp ohoj! Yankeedude och SD?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
https://www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan

Citat:
Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan”

Citat:
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."

https://www.na.se/artikel/vittne-til...te-komma-undan

Artikeln läsbar till 20:51.

Den scenen skulle jag gladeligen betalt pangar för att få bevittna!
Synd att ingen granne var snabb med mobilkameran...
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 21:39.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Oj en annan postare skrev tidigare att hon såg likgiltig ut när hon hämtades av polisen!
Skriker man sådär förresten om man är oskyldig? Panikskrik?

Nej, där finns ju två versioner. Men det första inlägget kanske var när hon gick in på polisstationen? Då kanske hon blivit apatisk.

Och skriken - om de stämmer - är inget en oskyldig håller på med, skulle jag tro. (Du vet, SM, att jag alltid varit säker på MGM, men att jag varit öppen för tanken att andra är inblandade på en eller annan nivå.)

Men, det kan ju också bara vara en granne som vill säga något som låter intressant till journalisten? Göra ett större drama än det var? Nå, det lär vi nog få veta snart. Bollen är - ÄNTLIGEN - rullningen och påsen börjar knytas ihop.

Mvh
/FS
Citera
2019-08-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Vet du om det är första gången eller om hennes hus gicks igenom i samband m mordet? Och om HD är misstänkt eller bara förhörd.

Tisdagen den 15 Maj år 2018, tog sig polisen in inom 👤HD's bostadsrätt och utförde en undersökning.

Onsdagen den 28 Augusti år 2019 gjorde på nytt en ny undersökning inom HD's bostadsrätt, flera föremål togs i beslag under dagen, samt där till en kriminalteknisk undersökning.

Till observandum, jag ställer mig själv följande fråga, var makarna Davidsson's äktenskaps-skillnad den 19 Februari år 2018 endast en täckmantel❔

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-28, 20:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu snackar vi verkligen om att vara i centrum- men tyvärr inte som på det sätt herr Davidsons själv hade tänkt det. Inte som i sina geologgar där är väldsbäst och har full kontroll.

Den scenen skulle jag gladeligen betalt pangar för att få bevittna!
Synd att ingen granne var snabb med mobilkameran...

Ja, en videosnutt med den rosa jackan vi alla lärt känna till, hade varit intressant att se.

Nå, vi har sannolikt både FUP och rättegång att se fram emot. Jag längtar som ett barn på julafton.

Och helt klart har varken åklagare eller polis gett upp, som vissa här ideligen försökt hävda att de gjort. De har jobbat på i det tysta och har med all säkerhet mycket kött på benen idag.

Mvh
/FS
Citera
2019-08-28, 20:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alien06
SD har i sitt yrke utfört ett antal besiktningar i bostäder. Det finns möjligheten att bevismaterial har gömts där. Ex. i luckor i badrum till schakt eller undertak. Blir ett elände att gå igenom och kontrollera utrymmen SD haft tillgång till i sitt yrke.

Ajajaj...skulle inte förvåna mig om mysternas mästare har tyckt att han kommit på världens finurligaste gömställen för eventuella troféer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in