2019-08-28, 19:19
Medlem
Hej alla flummare, har nämligen tänkt på att odla cannabis hemma.
Skulle gärna vilja få tips av erfarna ”odlare”. Om du tänker vara negativ och såga min idé scrolla vidare!

Har alltid haft ett intresse av att odla egen cannabis, men började förverkliga tanken för ungefär två månader sen, har läst dag & natt om denna underbara planta.
Och tänker nu att jag är redo för ett försök. skiter i om jag misslyckas, är en gör om gör rätt kille så ska prova mig fram.
Har inte råd att köpa dyra lampor, kanalfläktar och kolfilter.
OBS ska odla utan näringar bara vatten.

Jag beställde hem ett feminiserat autoflower frö (Quick One) från RoyalQueenSeeds för någon vecka sedan.
Beställde även ett litet växthus från jula som jag ska göra reflekterande invändigt (länk) https://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsredskap/plantering/vaxthus/pallkragevaxthus-001218/ .

Kanalfläkt tänkte jag köpa från biltema (länk) https://www.biltema.se/bygg/vvs/ventilation/ventilationsflaktar/ventilationsflakt-2000028257 .

Kolfiltret tänkte jag bygga själv (länk) https://m.youtube.com/watch?v=d3o1AVFdGn4 .

Som belysning tänkte jag använda mig av 4st LE lampor över plantan på 23w, vet att jag ska byta vid blomningsfasen till något rödare ljus.

För att få in luft i tältet ska jag använda mig av 2st PC chassi fläktar.

Vad ska jag använda mig av för jord, vet att det måste vara näringsrik jord eftersom jag inte kommer använda mig av näringar.

Har inte planerat att jag ska få en värsting skörd, som sagt prövar bara. Kan jag få lite tips om hur jag ska klara mig igenom hela odlingen. Tack på förhand / en exalterad stoner.
Citera
2019-08-28, 19:22
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Det luktar som fan hade tält konflilter osv allt var bra gjort . Tältet sögs ihop av fläkten. Men en kväll plingade det på dörren och där stod polisen. Jag fick två månader för den lilla odlingen och lite torkat totalt 342g.

Akta dig säger jag bara .
Citera
2019-08-28, 19:37
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Det luktar som fan hade tält konflilter osv allt var bra gjort . Tältet sögs ihop av fläkten. Men en kväll plingade det på dörren och där stod polisen. Jag fick två månader för den lilla odlingen och lite torkat totalt 342g.

Akta dig säger jag bara .

Hur kan polisen fått reda på det? Tvekar på att det stank ner till polisstation.
Bodde du i lgh? Vänner som snacka?
Citera
2019-08-28, 19:39
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Hur kan polisen fått reda på det? Tvekar på att det stank ner till polisstation.
Bodde du i lgh? Vänner som snacka?
Bor i lgh, beställde på nätet frön även lampor . Det luktade även med filter....
Citera
2019-08-28, 19:39
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Bor du i hus eller lägenhet, storlek?
Citera
2019-08-28, 19:40
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Dom kom till mig tog alla plantor och allt som var torkat plus mitt barn och min telefon då drog dom lämna mig själv. Ska tillägga att odlingen varade över ett års tid .
Citera
2019-08-28, 19:42
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Bor du i hus eller lägenhet, storlek?
En trea hade 70x70x160 tält med 3 leds från mars på varje planta
Citera
2019-08-28, 19:42
Medlem
Det kan nog funka. Kolfilter behöver du inte förrän efter 4-5 veckor då det börjar lukta.

Använd en näringsrik jord, tex Hasselfors P-jord eller U-jord. Plantera direkt i 10 liters kruka om det är auto frö. Gärna lite magrare jord, typ såjord, just där du lägger fröt.
Citera
2019-08-28, 19:43
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Bor i lgh, beställde på nätet frön även lampor . Det luktade även med filter....

Borde väl gå att filtrera på något vis.. Tror dig!, men bör finnas andra växthus/filter-metoder..

Hur vart rökat i sig? & hur lång tid tog processen?
Citera
2019-08-28, 19:44
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune1221
Det kan nog funka. Kolfilter behöver du inte förrän efter 4-5 veckor då det börjar lukta.

Använd en näringsrik jord, tex Hasselfors P-jord eller U-jord. Plantera direkt i 10 liters kruka om det är auto frö. Gärna lite magrare jord, typ såjord, just där du lägger fröt.
Perlite och vermeculite, kolla ph också mkt viktigt aja det finns många saker att titta på . Du kanske även behöver ha fuktare....
Citera
2019-08-28, 19:46
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Borde väl gå att filtrera på något vis.. Tror dig!, men bör finnas andra växthus/filter-metoder..

Hur vart rökat i sig? & hur lång tid tog processen?
Rökat var flippat alltså , det tog 60-70 dagar ....odlade blueberry även quickone och många fler speciellt från fastbuds. Kolla deras collection men dom luktar satan . Filtret pallar inte .
Citera
2019-08-28, 19:47
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
En trea hade 70x70x160 tält med 3 leds från mars på varje planta

Avsätt rummet längst bort från ytterdörren för odling om det går,
Lägg något under dörren som hindrar lukt, och vädra nattetid när alla sover.
På så vis slipper du tält.
Fläktar har man i huvudsak för att få bort värmen från lampan, ska du köra sådana fjuttlampor så behövs knappast en fläkt.

Jag har odlat en hel del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in