2019-08-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Magasinbyte, automateld tömmer magasinet fort , ak 47 har ingen väljare för punkteld eller automateld som g3 har .

Jo
Citera
2019-08-28, 17:17
Medlem
Jag orkar inte läsa igenom hela den långa tråden. Stämmer följande:

BO var en 18-årig tjej. Det tilltänkta offret tros ha varit hennes make/pojkvän, som beskrivs som en grovt kriminell man i 35-årsåldern. Både BO och maken/pojkvännen har gambianskt ursprung.

Har jag uppfattat detta korrekt?
Citera
2019-08-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag orkar inte läsa igenom hela den långa tråden. Stämmer följande:

BO var en 18-årig tjej. Det tilltänkta offret tros ha varit hennes make/pojkvän, som beskrivs som en grovt kriminell man i 35-årsåldern. Både BO och maken/pojkvännen har gambianskt ursprung.

Har jag uppfattat detta korrekt?

Yes
Citera
2019-08-28, 17:23
Medlem
Om man har så mycket fiender så borde man kanske inte hänga med den ung tjej och riskera hennes liv.
Citera
2019-08-28, 17:33
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Läs tråden. Mannen är grovt kriminell. Sa vid skjutningen att det var honom de var ute efter. Gambian. Som hon.

Backa 10-15 år bakåt så var stor del av gatuförsäljningen av heroin/kabbar utförd av gambianer.
På varje större T-bane station satt några luringar som snabbt svalde sina kabbar om dom blev
visiterade.

I dag vetefan om det är så. Min bild är att Somalier ( i alla fall i västerort) tagit över en stor del
av handeln om inte hela. Kan det vara så att mannen sålde i " fel ort " och blivit varnad ?
Eller hade han skulder/oredovisat till någon högre upp ?
Citera
2019-08-28, 17:43
Medlem
Runkebys avatar
Är det någon som sitter på info vilken gäng babianen tillhörde!
Citera
2019-08-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Backa 10-15 år bakåt så var stor del av gatuförsäljningen av heroin/kabbar utförd av gambianer.
På varje större T-bane station satt några luringar som snabbt svalde sina kabbar om dom blev
visiterade.

I dag vetefan om det är så. Min bild är att Somalier ( i alla fall i västerort) tagit över en stor del
av handeln om inte hela. Kan det vara så att mannen sålde i " fel ort " och blivit varnad ?
Eller hade han skulder/oredovisat till någon högre upp ?

Var det inte Gambianerna som tuggade cat? Och sålde ,,
Citera
2019-08-28, 17:46
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Om man har så mycket fiender så borde man kanske inte hänga med den ung tjej och riskera hennes liv.

Ja, eller ännu hellre tvärtom.

Unga tjejer borde inte hänga med grovt kriminella gangsters. Satsa på en bra utbildning istället och häng med skötsamma och laglydiga män.

Unga tjejer har väl också en egen vilja?
Citera
2019-08-28, 17:47
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Ytterligare en dum brud som faller för en gangster.

Jaja inget att göra något åt, de får ta smällarna.
Citera
2019-08-28, 17:49
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Var det inte Gambianerna som tuggade cat? Och sålde ,,

Nej, somalia, etiopien mm östafrika

Gambianer ( i gambia ) gillar att rulla en fet gås på fredagkväll.
Citera
2019-08-28, 17:53
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Polisens offentliga händelserapporter är lite luriga. Om man skriver in sitt område så skriver dom in max 10 händelser per dygn. Men de åker nog på över 100 larm per dygn i tex Stockholm om inte ännu mer.

Dom kan ju inte skriva ut allt med beskrivning av händelsen kanske men dom borde redovisa siffror på hur många utryckningar dom gör så man inte får en falsk bild av verkligheten.

Har en familjemedlem som jobbar i city. Dom åker på uppdrag hela tiden. Många gånger handlar det om stölder och om omhändertagande av berusade, narkotikapåverkade och psykisk ohälsa.
Citera
2019-08-28, 17:56
Medlem
Mongoprofetens avatar
Någon mer info om den här kvinnan? Ursprung? Sociala medier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in