2019-08-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Någon som har foto av GM??
2 el tre gärningsmän jagas fortfarande så nu får du allt ha lite tålamod
Citera
2019-08-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Du tror den mannen kommer säga till mördarna. Jag lovar att inte säga ngt om ni inte dödar min bebis och bo kvar i malmö?
Men vad händer om han säger något? Blir det helt lugnt då och han kan fortsättningsvis leva ett liv med sitt barn helt utan fruktan?
Citera
2019-08-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Limhamnsvägen och Lorensborgsgatan ligger minst 1 km från varandra. Korsar sig inte med varandra.

Tänkte på nordmangatan- mellanhedgatan till stadiongatan. Helt ute och cyklade !

Vet man vilken gata bilen brändes på?
Stensjö och hålsjö ligger ju längs stadiongatan. Delsjö är de väl mycket folk runt Lidl nästan hela tiden, gissar jag.
Citera
2019-08-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Varför ska mannen inte våga peka ut skyttarna? Han har ju redan ett pris på sitt huvud. Vad kan han förlora mer?
Vedergällning brukar vara standardförfarandet i undre världen. Och som jag skrev så vet han troligtvis inte vem skyttarna är utan möjligtvis den som beställt jobbet.
Citera
2019-08-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pell1
Tror dem har alibi allihop... hört att deras knarkrättegång höll på när det smällde i malmö

Kan du länka till källan på alibi?
Citera
2019-08-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
När blir det häktningsförhandling mot den anhållne? Eller blir han släppt? Någon som vet?

Senast torsdag!
Han blir inte släppt kommer bli häktad minst för grovt vapenbrott. Men troligtvis medhjälp till mord också.
Citera
2019-08-28, 17:14
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Och tror han kommer snacka med polisen och ta ner hela gängvärlden.
Vem vet, nu har han chansen iaf...

Starta om med barnet, på ny ort, med ny identitet. Är han bara något sådär vettig (trots allt) så om inget annat för barnet, barnets mor samt dennes släkt så är'et det minsta han kan göra.
Citera
2019-08-28, 17:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Så har man väl alltid sagt. Det låter lite som en klassisk "på min tid"-skröna för att motivera att man gjort ett livsval som innebär att man är en låglivad parasit. "på min tid fick vi gå barfota två mil till skolan" osv.

Det är faktiskt så att det fanns en fungerande tjuvheder förr (och jag är en bit över 60).
I min ungdom var det tom så att det fanns regler för slagsmål på skolgården. Inga slag under bältet. Slå aldrig någon med glasögon. Skå aldrig tjejer osv
Citera
2019-08-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Posta
Väldigt fegt gjort. Lämna sin kvinna och bebis. Han borde ha jobbat för att hålla henne borta från det där.
Jag tänkte också att det var fegt att lämna sin kvinna o avkomma, för att själv sätta sig säkerhet.
Har tänkt om- han kanske istället stack iväg för han trodde att de bägge skulle följa efter honom.
Han lät inte instinkten styra sig, han kanske tänkte
-jag måste få bort dem från min familj.
Det visade sig vara fel .
Citera
2019-08-28, 17:18
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Posta
Väldigt fegt gjort. Lämna sin kvinna och bebis. Han borde ha jobbat för att hålla henne borta från det där.

Där står han, vapenlös och han vet att det är honm de är ute efter. Allt annat än att försöka avläsna sig så långt som möjligt från frun och barnet vore ju dumt, eller hur. Vad skulle han göra annars på plats. Han räknade väl med att det var han själv, som skulle dra elden på sig.

Nu gissar jag att de hade uppdraget att döda honom. Det misslyckades de med. För att åtminstone ha åstadkommit något så sköt de frun.

Tror att man kan räkna med att de här båda inte var några ljus och som någon påpekat förut, troligen påtända med ett eller annat i substansväg, som inte heller är ägnat att befrämja gott omdöme.
De båda har troligen gjort bort sig å det grövsta i sina uppdragsgivares ögon. Meningen var troligen att de skulle ha knäppt honom. I så fall hade det bara varit ännu ett av gangstermorden i Malmö, snart bortglömt m a o.
Citera
2019-08-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Nu är jag kanske väl stereotyp, men invandrare -Särskilt i Sverige- väljer ofta att hålla ihop. Alltså kanske det i hennes fall vore närmast otänkbart att presentera en svensk grabb som sin pojkvän om pappa ska betala läkerstudier/hyra. Skit samma egentligen, det är helt bedrövligt att hon mördats, och hur fan det ser ut i det svenska samhället i dag! Skäms ni inte, ni vuxna som bor där?

Man ska i och för sig inte dra alla över en kam, men visst tycks det inom vissa invandrargrupper finnas en tendens att alltid hålla ihop inom den etniska/religiösa gruppen, och att alltid ställa upp för "sina egna", oavsett vad de gjort sig skyldiga till.
Citera
2019-08-28, 17:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag vet inte, eller så kan vinnaren pm:a sitt telefonnummer till deltagarna så swishar vi.

Sambon satsar en hundring på att det aldrig kommer att lösas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in