2019-08-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nog vågar han och han har förmodligen redan pekat ut vilka dem är!
Troligtvis vet han inte vem GM är men vet antagligen vem som beställt jobbet. Och det blir svårt att bevisa hur mycket han än snackar med polisen.

Möjligt de får fast skyttarna, men de får nog aldrig fast den som beställt jobbet.
Citera
2019-08-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Troligtvis vet han inte vem GM är men vet antagligen vem som beställt jobbet. Och det blir svårt att bevisa hur mycket han än snackar med polisen.

Möjligt de får fast skyttarna, men de får nog aldrig fast den som beställt jobbet.

Varför ska mannen inte våga peka ut skyttarna? Han har ju redan ett pris på sitt huvud. Vad kan han förlora mer?
Citera
2019-08-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kan det i och för sig vara så att han bedyrat att han levde fullt lagligt efter fängelset. Han kan ha ljugit henne full. En rakt igenom ärlig tjej med bra jobb och hederlig släkt skulle nog inte med öppna ögon beblanda sig med packet. Så hon hade kanske en tro att hon gav honom en andra chans. Medan han utan hennes vetskap fortsatte med sitt kriminella liv, om än inte i så stor skala. Eller i stor skala, fast han låg lågt för henne. Idag kan man kolla upp massor om sin partner när man går in i en relation, men allt går inte att se. Eller så vill/kan man inte rota så djupt. "Jag vill lita på honom" är något som många människor fått ångra senare.

För övrigt deklarerade han för fickpengar. Hon spenderade inga kriminella pengar, han spenderade i stället hennes lagligt skattade pengar kan jag tänka.

Och du tror på det skriver... Att en persisk kvinna försörjer sin man? Det händer inte på denna planet.
Senast redigerad av Zem227 2019-08-28 kl. 16:49.
Citera
2019-08-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Din beskrivning motsvarar vad jag ochså fått fram.

Pappan MÅSTE ha vetat att han har ett pris på sitt huvud.
Han måste ha gjort en katastrofalt dålig analys av hur illa till han låg.
Annars skulle han aldrig vandra runt i sitt eget bostadsområde på detta vis.
Nä så är det, men det kan ju handla om en bagatell el skitsak.
Två små lättkränkta wannabees, utan konsekvenstänk o empati, som han läxat upp, det räcker så
Citera
2019-08-28, 16:47
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Varför ska mannen inte våga peka ut skyttarna? Han har ju redan ett pris på sitt huvud. Vad kan han förlora mer?

Sin bebis (om det nu är hans) som höll på att stryka med.
Citera
2019-08-28, 16:49
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Jag vet verkligen inte vad som är problemet, detta har diskuterats minst 24 timmar i tråden om det är han eller hon som har betalat. Jag har jobbat med bröderna och dom tjänar bra med pengar. En familj som tar hand om varandra.
Jag undrar om det är massa mongo oskulder eller bara helt efterblivna idioter som stör sig på att en gangster arab fick en välutbildad och snygg tjej. Det känns att många i denna tråden mår bättre av att hon är död. Det känns som att mer och mer svenskar blir deprimerade bittra ensamvargar och måste diskutera massa irrelevanta saker för att må bättre.

Helt klart som du säger. Men jag tror inte för fem öre att han ska ha betalat av hennes utbildning med rånbytet.
Citera
2019-08-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Sin bebis (om det nu är hans) som höll på att stryka med.
Du tror den mannen kommer säga till mördarna. Jag lovar att inte säga ngt om ni inte dödar min bebis och bo kvar i malmö?
Citera
2019-08-28, 16:52
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så var det faktiskt inte en gång i tiden.

Då fanns något som hette tjyvheder/hederskodex men som definitivt försvann för ca 40 år sedan.

Så har man väl alltid sagt. Det låter lite som en klassisk "på min tid"-skröna för att motivera att man gjort ett livsval som innebär att man är en låglivad parasit. "på min tid fick vi gå barfota två mil till skolan" osv.
Citera
2019-08-28, 16:53
Medlem
Någon som har foto av GM??
Citera
2019-08-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Man kan inte kalla hen för man, lämnar man sin fru å sitt barn så är man en kyckling.

Väldigt fegt gjort. Lämna sin kvinna och bebis. Han borde ha jobbat för att hålla henne borta från det där.
Citera
2019-08-28, 16:55
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Du tror den mannen kommer säga till mördarna. Jag lovar att inte säga ngt om ni inte dödar min bebis och bo kvar i malmö?

Nej, det tror jag inte, men han inser nog att de är kapabla till att vad som helst efter det här. Jag tror nog signalerna gått fram till honom nu.
Citera
2019-08-28, 16:57
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nä så är det, men det kan ju handla om en bagatell el skitsak.
Två små lättkränkta wannabees, utan konsekvenstänk o empati, som han läxat upp, det räcker så

Herregud, OM du har rätt så är det riktigt illa. Jag har hela tiden trott att vi talar om stora pengar
för att motivera en skjutning av denna kaliber. Hon blev ju inte skjuten i foten direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in