2019-08-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Kan tyvärr inte avslöja det.
Säger inget mer för att inte riskera utredningen, lovar.

Jag accepterar det va bara nyfiken så klart du inte ska röja din källa, helt förståligt.
Vet du hur gripandet gick till?
Citera
2019-08-28, 17:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Med alla ingredienser i denna soppa så skulle det vara för mycket även för ett maxat avsnitt av Morden i Midsomer.

Påstådda otrohetsaffärer runt en pastor i medelklassidyll, fanatiska geocachingsällskap som fuskar eller ränner i skogarna och förvillar genom burkar, en möjlig USA-”flykt”, frikyrkoförsamlingar, intrigerande polishus med sparkade spaningsledare, flera möjliga triangeldraman och svartsjukemotiv, arga och hatiska exfruar på nätet...

Det är en underlig känsla av häpenhet nu inför alla underliga turer och känslan av att det nästan är svårt att ta in att allt som skett, att det horribla mordet är en hemsk realitet för LW själv och hennes anhöriga.

Ja det är sannerligen en bisarr historia där verklighten faktiskt överträffar dikten!

Lägg därtill spekulationer och faktagrävande på ett internetforum där deltagare påstås vara identifierade och även hotats livet...
Citera
2019-08-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Viktig fråga! (tycker jag): SD sitter ju nu med totala restriktioner, kan åkl 'hindra' SD från att få info om att HD också är anhållen?
Kan åkl 'förbjuda' SD:s advokat att informera SD om det?

Annars är det ju snyggt spelat av polisen att inte plocka bägge samtidigt.
Eller kör de en sån där:” Vi har Hanna i rummet intill och hon har redan berättat allt. So you better come clean Vi vill att du själv berättar för oss. Korten på bordet tack.
Citera
2019-08-28, 17:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade; Då kan du inte vara så insatt
som du påstår eftersom du medan han var
anhållen i sin frånvaro försökte dreva här
mot förmodligen oskyldiga personer.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Bedrövligt att inte soc gått in och tagit
hand om barnen. De har fått leva i 15
månader med två mördare(?) som varit
under stor press. De kunde ha knäckts
när som helst och gjort som i Bjärred.
Sant 'gloriouslife'. Vi godkänner bara åklagarsanktionerade drev. Vet du varför de är misstänkta förresten?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nu i efterhand nästan undrar man faktiskt hur mycket geocachingen spelat in. De här omskrivna bråken om HDs påstådda fuskloggar som LW raderade.

Om det finns någon signifikans av att HD cachade i LWs barndomstrakter just innan och mordet tog med en s k travel bug därifrån och skrev en reflektion över livets förutsättningar. Eller att JG cachade LWs livsvisa WIG just innan mordet.

Man undrar, hur mycket är triangeldrama? Hur mycket är fanatiska geocachare som låter lek gå före respekten för andras liv?

Om detta lägges till den tidigare nämnda ”verklighten-överträffar-dikten-romanens” synopsis så blir det än mer bisarrt!
Citera
Medlem
Citat:
Det har ju kommit en del sådana teorier tidigare. Om så skulle det ju förklara att hon inte verkat rädd för att det gått en mördare lös i det egna bostadsområdet. Undrar isåfall vad JG vet med tanke på att de, enligt tråden iaf, skulle vara nära vänner mer än SD/JG.

Nu när HD också hamnat i utredarnas fokus blir JG än mer intressant, han var ju närmare vän med HD än SD. Var är JG nu för tiden? Skulle han verkligen hålla tyst om han förstod att BÅDA varit inblandade?

Blev tvungen att sätta mig ner, för andra dagen i rad!

Tycker polis och åklagare agerat både med en självsäkerhet och beslutsamhet som lovar gott! BRA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
HD som är förd till polishuset. Såg helt likgiltig ut vid gripandet.

Såg du gripandet?
Citera
2019-08-28, 17:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Svårt att återigen inte tänka på Monica Zetterlunds sång Trubbel. Verkar som att det kanske ändå var något sådant... kusligt.

Blir intressant att läsa om en dag men stackars barn om det nu visar sig att båda föräldrar är mördare.
Din liknelse är klockren, om det nu är som det i skrivande stund lutar åt

"... från den stunden var den kvinnan dubbelt hatad"
https://www.youtube.com/watch?v=C1E5iY6n1xk

Edit: Måste dock betona, om det nu är etc ...
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-08-28 kl. 17:21.
Citera
2019-08-28, 17:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu gäller det att ha mycket stort tålamod i detta fallet, jag vet att HD👤 är den som hela tiden har haft det starkaste motivet till att straffa sin rival LW👤 detta även, om hon endast var medhjälpare den då aktuella måndags-kvällen.

Mvh/ @JokerMannen
Det är ju förbannat tragiskt om HD är inblandad, hur fan tänkte de isåfall, de har ju barn att sörja för.

Många barn i det här fallet som får sina liv förstörda - av infantila anledningar. Man blir mörkrädd.
Citera
2019-08-28, 17:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det är HD som har största motivet, ser du det inte?
Hat och hämd ser jag som största motivet. Hon kände sig givetvis sårad, bedragen, förnedrad, utskämd, äcklad, hämndlysten, mordisk etc etc
Men att göra det är en annan sak.

Jag tror hon kan ha kommit på den perfekta planen när SD tjatade och bönade om förlåtelse och sa att han gör vad som helst bara hon ger honom en ny chans?
Eller hon kanske visste att de skulle prata och stod och lurpassade i buskarna och flög på LW själv, och SD sprang livrädd därifrån?
Hat och hämndbegär är inget ovanligt motiv till mord, men tänker vi att någon är besatt så tänker vi på någon som är förälskad på ett sjukt sätt, som en tvångstanke.
Besatt av hämdlystnad fungerar på samma sätt.
Det är vad jag tror kan hänt HD, tyvärr.

Motivet kan vara en del i en mordutredning. Men det betyder inte att det måste det heller.
Bevis, eller en robust indiciekedja är nödvändig för att visa vem som är den skyldiga.
Och det som i dina ögon verkar vara det största motivet, kan vara ett annat för någon annan,

Inte alla, tvärtom, är beredda att döda för att de har blivit bedragna. med tanke på hur många som blir bedragna varje år, borde statistiken vara låg för mord av det skälet.

Däremot finns det många kvinnor som mördas av män varje år. Av de som föregåtts av det som vi sett LW varit utsatt för av mgm, anmälningar om misshandel, ofredanden, hot och det numera i tråden bevingade orden av 18carat "det finns mer", tillbakatagna anmälningar, stalking är typiska riskfaktorer som vi ser vid mord i nära relationer. Om man skulle ta fram denna statistik är det extremt mycket vanligare att du blir mördad i den situationen.
Citera
2019-08-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Jag accepterar det va bara nyfiken så klart du inte ska röja din källa, helt förståligt.
Vet du hur gripandet gick till?

Nej jag vet inte mer än att gripandet av Hanna gick lugnt till.

Jag och Sherlock tackar alla som kämpat för LW i denna tråd, och stort tack till er som delat med er av kunskap, ni vet själva vilka ni är. Sträck på er, Lena får nu upprättelse.
Citera
2019-08-28, 17:08
Medlem
Men Putte h*n skriver ju hur hin såg ut
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Såg du gripandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto