Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Det är HD som har största motivet, ser du det inte?
Hat och hämd ser jag som största motivet. Hon kände sig givetvis sårad, bedragen, förnedrad, utskämd, äcklad, hämndlysten, mordisk etc etc
Men att göra det är en annan sak.
Jag tror hon kan ha kommit på den perfekta planen när SD tjatade och bönade om förlåtelse och sa att han gör vad som helst bara hon ger honom en ny chans?
Eller hon kanske visste att de skulle prata och stod och lurpassade i buskarna och flög på LW själv, och SD sprang livrädd därifrån?
Hat och hämndbegär är inget ovanligt motiv till mord, men tänker vi att någon är besatt så tänker vi på någon som är förälskad på ett sjukt sätt, som en tvångstanke.
Besatt av hämdlystnad fungerar på samma sätt.
Det är vad jag tror kan hänt HD, tyvärr.
Motivet kan vara en del i en mordutredning. Men det betyder inte att det måste det heller.
Bevis, eller en robust indiciekedja är nödvändig för att visa vem som är den skyldiga.
Och det som i dina ögon verkar vara det största motivet, kan vara ett annat för någon annan,
Inte alla, tvärtom, är beredda att döda för att de har blivit bedragna. med tanke på hur många som blir bedragna varje år, borde statistiken vara låg för mord av det skälet.
Däremot finns det många kvinnor som mördas av män varje år. Av de som föregåtts av det som vi sett LW varit utsatt för av mgm, anmälningar om misshandel, ofredanden, hot och det numera i tråden bevingade orden av 18carat "det finns mer", tillbakatagna anmälningar, stalking är typiska riskfaktorer som vi ser vid mord i nära relationer. Om man skulle ta fram denna statistik är det extremt mycket vanligare att du blir mördad i den situationen.