2019-08-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Menar du att SD och HD tillsammans misshandlade LW till döds eller var hon medhjälpare på annat sätt?

Du vet mycket väl att jag tidigare har deklarerat inom mina inlägg att det fanns en tillfällig 👤medhjälpare till 👤Gärningspersonen

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Polisen både civila o klädda har under en tid spärrat av Hannas marklägenhet vad dem togn det vta i påsar.
HD obbade iinte igårr och inte idag
Hannas förädrars sommarstuga och bostad har med varit avspärrat
De letade efter burkar.

Burkar? Ja, vad vore den naturligaste gömslet för en cachare?
Citera
2019-08-28, 15:11
Medlem
Citat:
Polisen både civila o klädda har under en tid spärrat av Hannas marklägenhet vad dem togn det vta i påsar.
De letade efter burkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Burkar, vad för burkar? öl, läsk, målarfärgs eller konservburkar?
Polisen brukar väl knappast uppge VAD de letar efter...

De har väl efter 15 månaders span på SD gått o blivit geocatchare?

Några har ju varit inne på att SD ev skulle ha kunnat ta med sig något från LW som trofé: en bisarr twist skulle ju då vara om han gömt detta något i en personlig cache med tillhörande myst.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vet du om husrannsakan var reell eller personell?

Vad betyder det?
Citera
2019-08-28, 15:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vi får väl se var dina kära kamrater HD👤 och JG👤 kommer att hamna när allt har blivit klart med detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen

Var har du fått ifrån att de är mina
kamrater?

Ditt drev visar att du inte har den insyn
du påstår. Om du visste att SD var
anhållen i sin frånvaro, varför räknade
du upp de andra på listan?
Citera
2019-08-28, 15:15
Medlem
Adolfinas avatar
Citat:
De letade efter burkar.
Hittar inte HD varken på Mr Koll el hitta.se....
Citera
2019-08-28, 15:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
De letade efter burkar.

Oops! Här rasslar det till rejält på bara några dagar:-) Ännu inget i NA...dom borde ju ha stenkoll på tråden i dessa dagar..väntar med spänning på fler nyheter..
Citera
2019-08-28, 15:17
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
https://mrkoll.se/person/Hanna-Sofie-Davidsson-Fardemansgatan-45-Orebro/kyqRaQuerAbTAQmsqqkbTAQmuerApuhQcYfrkyqRaQbTAQmula TuerArahA
Citera
2019-08-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina

https://mrkoll.se/person/Hanna-Sofie-Davidsson-Fardemansgatan-45-Orebro/kyqRaQuerAbTAQmsqqkbTAQmuerApuhQcYfrkyqRaQbTAQmula TuerArahA
Citera
2019-08-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Var det dom HD bar i slutet på 2018?
Hon skrev att hon fått nya geocaheörhängen.

Bästa @Medimera

Nu kan jag inte överstiga min gräns längre, men jag personligen hoppas, att man på något sätt kan komma åt den egentliga sanningen genom 👤HD ... nu när hon är fullständigt medveten om att 👤SD har fastnat riktigt allvarligt i klistret, men hon har ju 👤JG att ty sig till nu, om inte polisen råkar att hitta något alldeles speciellt, för då får hon nog göra lite sällskap med 👤SD och i sådant fall vet jag inte hur det blir med henne's döttrar.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 15:20
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
De letade efter burkar.

Tack för att du delar med dig! Nu händer det verkligen en hel del som flera i tråden efterfrågat om länge!

Syftar du på att polisen letade efter burkar (med t ex bevismaterial) eller att HDs föräldrar var ute under tiden och geocachade, dvs ”letade efter burkar”?
Citera
2019-08-28, 15:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eller också letar de efter något som visar på hennes inblandning.

Har HD riktigt otur och är oskyldig, kan han ha pekat ut henne som en som han misstänker.
En av hans teorier .

Hon är säkerligen kollad ordentligt sedan tidigare. Men det kan vara något som han tagit upp nu i förhör. Typ något som de har hittat hos honom, lägger han HD som ansvarig för.
Alternativt har SD i förhör berättat något i förhör som behöver kollas upp.
Kanske efter förhör med HD själv?

Om de hade en minsta misstanke mot henne sedan förut borde polisen gjort husrannsakan hos henne omedelbart när SD greps. Det för att minska risken för att hon skulle gömma undan/förstöra något.

Eftersom jag inte tror att HD deltagit i själva mordet, men möjligen kan ha förstått, sett något, anat så tror jag inte att hon medvetet har undanhållit bevis.

Men jag har svårt att förstå att polis inte skulle ha gjort husrannsakan hos henne när SD häktades förra gången. De vet ju att de har barn ihop och att de umgås flitigt. Det borde vara ett kardinalfel att inte kolla hennes lägenhet.

Funderar i liknande banor runt JG. Inte för att jag tror att han är inblandad heller.
Men med en filur som SD kan vad som helst hända.

Jag misstänker att varken HD eller JG skulle palla att hålla tyst under pressade förhör med erfarna förhörsledare om de var inblandade på något sätt. De är ju inte kriminella och vana att ljuga på detta sätt.

De borde bägge ha fått frågor om SD varit hem till dom, om SD lånat något som inte återbördats, om något saknas eller om något som de inte känner igen som plötsligt finns i deras hem. Tidpunkter och whereabouts, konstigt eller avvikande beteende, påkomna lögner...finns mycket att fråga om. Allt motcheckas.
Citera
2019-08-28, 15:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Burkar? Ja, vad vore den naturligaste gömslet för en cachare?

Wadköpingspressen måste stå upp mangrant i svinottan för att kunna följa efter poliserna på alla deras uppdrag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in