2019-08-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Noterar en stor andel zigenare (åtminstone Demetri, Kwiek, Salazar) i Lamins "Rånkonstellation Bagarmossen".
Sköts negressen kanske i den i tråden först nämnda zigenerskans lägenhet?

Salazar är inte romskt, chilenskt. Kom igen nu.
Citera
2019-08-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hur tänker man när man springer omkring med dragna vapen mitt i stan?
"Jag är osynlig" eller "ingen vågar ta mig" eller tänker inte alls?
Märkligt att den infon kommer först nu! Borde inte det varit förstasidestoff redan igår när det hände, eller fanns det inga människor alls på Ringvägen som såg detta ??

Edit:Tydligen inrapporterat av 2-3 st. Men inget för media att skriva om eller ?? Att beväpnade män springer runt vid 21 tiden på Ringvägen ??
Citera
2019-08-28, 14:45
Avslutad
Vet vi om Lamin var lagd åt pedofilhållet? Menar att gifta sig med en 18 åring flicka, de kanske har träffats under flera år innan....
Citera
2019-08-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Den relevanta frågan är väl snarare ”Hur i helvete kan löst folk springa omkring med puffrorna i vädret mitt i stan utan att polisen tar dem?”

Det är i sanning frågan, nu dog en 18-årig tjej för att polisen inte vågar konfrontera beväpnade gängtöntar.
Citera
2019-08-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Märkligt att den infon kommer först nu! Borde inte det varit förstasidestoff redan igår när det hände, eller fanns det inga människor alls på Ringvägen som såg detta ??

Det finns flera vittnen som ringt in till polisen oberoende av varandra. Dock verkar polisen inte klarat av att fånga in dessa. Lite förvånande faktiskt med tanke på att det nog alltid finns polis ett par minuter från Ringvägen.
Citera
2019-08-28, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Edit:Tydligen inrapporterat av 2-3 st. Men inget för media att skriva om eller ?? Att beväpnade män springer runt vid 21 tiden på Ringvägen ??

Men sprang de verkligen runt med dragna vapen, verkar ju vara rena vilda västern.
Citera
2019-08-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men sprang de verkligen runt med dragna vapen, verkar ju vara rena vilda västern.
Ja det låter ju helt sjukt! Såhär står det ju AB sida
Citat:
Tidigare observationer av vad som kan misstänkas vara mördarna skedde strax före klockan 21 på tisdagskvällen – vid Ringvägen på Södermalm i Stockholm.

Enligt Aftonbladets uppgifter handlar det om flera personer som oberoende av varandra slog larm om flera beväpnade män som sprang runt på Södermalm.

– 2-3 personer ringde och uppgav att de sett 3–4 män som sprang, som eventuellt hade vapen, säger Carina Skagerlind, presstalesperson för polisen i Stockholm.

Hon uppger att en patrull skickades till platsen men att man inte kunde hitta männen som vittnena observerat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Adq9q5/mordarna-kan-ha-letat-i-city--kopplas-till-mordet-pa-18-arig-kvinna
Citera
2019-08-28, 14:53
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hur tänker man när man springer omkring med dragna vapen mitt i stan?
"Jag är osynlig" eller "ingen vågar ta mig" eller tänker inte alls?

Varför skulle man (som blatte) inte springa med draget vapen mitt på stan på kvälen? Inget händer ju. Vad tror du skulle kunna hända? Man snubblar på sina dåligt knutna skosnören och ett vådaskott går av, i värsta fall träffa man sig själv.
Polisen behöver man ju uppenbart inte fundera på.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Den relevanta frågan är väl snarare ”Hur i helvete kan löst folk springa omkring med puffrorna i vädret mitt i stan utan att polisen tar dem?”
Ja, eller att polisen skjuter dom?
Klenbegåvade grabbar som inte fattade att de riskerade att bli skjuta av polis.
Det springer så mycket löst folk här på Södermalm att de inte hinner med?
Senast redigerad av LaScala 2019-08-28 kl. 14:58.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Tack! Japp, du har helt rätt. Jämförde nyss bilderna i Expressen på husfasaden och bilder från Google Streetview, och det var helt klart där skjutningen ägde rum.

Har alltid uppfattat det området som lugnt med nya fina bostadsrätter, men tydligen så kan man räkna med skjutningar varsomhelst nuförtiden.

Man är inte säker någonstans numera. Så fort det kriminella slöddret kommit upp sig eller fått råd så flyttar dom till lugnare eller finare områden för att komma bort från skiten dom själv skapat- och tar därmed med sig kaoset.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Körde nyss förbi platsen och det är fortfarande avspärrat på flera ställen runt fastigheten. T.o.m. en bit av gång- och cykelbanan vid Råckstavägen utanför port 29 var avstängd, trots att skjutningen tydligen ägde rum på andra sidan, Multrågatan 1C.

Avspärrat under ovanligt lång tid, tycker ni inte?
Citera
2019-08-28, 14:54
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Salazar är inte romskt, chilenskt. Kom igen nu.

Jag har inte sagt att namnet är zigenskt. Menar du att du vet att personen är chilenare, för det spanska efternamnet är ju inte specifikt chilenskt?

Skitsamma, gängets zigenartäthet är fortfarande anmärkningsvärt hög och frågan kvarstår om i vilken lägenhet negressen sköts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in