2019-08-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det avsändaren eller mottagaren av ett budskap som ska se till att bli förstådd?
Normala människor som vill säga något försöker skriva så att de flesta förstår.
Det är uppenbart att JM kan skriva begripligt.
Varför vill inte JM att det hen skriver ska vara förståeligt för alla?

Nu är det dessutom svårläst (men inte lika svårläst) på ett helt annat sätt än tidigare.
Det är både tillkrånglat och ofta grammatiska fel och stavfel, förutom de medvetna konstigheter som finns.

Kan det vara pga att outa sig?
Citera
2019-08-28, 14:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Må säga att efter i månader försvarat SDs rätt till en rättssäker prövning och inte dömas (av hat-media) så infann sig en stor lättnad över att han blev anhållen till slut. Det kan inte bli bättre än att Åkl nu får lägga honom vad hon har till last.

Var övertygad att utredningen gått i stå och fallet bli ännu en Cold Case-tagg i svenska folksjälen. Vid fällande dom i Tr kan vi nog räkna med ett överklagande.
Citera
2019-08-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Då kan du få förklara varför JM vägrar gissa sig fram till min identitet via PM efter att ha påstått sig ha tillgång till mitt och min sambos förhör. Ett enligt mig väldigt bra sätt att "bevisa" att JM inte är en snurrig fantasifull figur.

Är det för att JM är tillförlitlig?

Förmodligen för att inte outa sig vem hen är.
Citera
2019-08-28, 14:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallans
Att husrannsakan genomförts idag är jag helt säker på.
Husransakan hos vem?
Citera
2019-08-28, 14:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis hon verkar inte velat ha honom innan mordet. De skildes utan att någon förlängd betänketid.
Resan var, vad vi vet, planerad till tisdagen, de sov inte tillsammans för SD hade inget alibi, jag kan inte se att de två var på väg tillbaka till varann. Inte innan mordet.

Såvida inte kravet var att han skulle mörda LW, för att hon ens skulle tänka sig tanken på att försöka igen?
Men skulle hon ställt det kravet för att hon faktiskt ville försöka igen eller lurade hon honom i så fall, och ser till att LW och SD straffas båda två på det sättet?

När de nu grep SD i sitt hem verkar han också varit ensam hemma. Återigen inget tyder på att de börjat om någon gång?
Grannarna vet förstås om det verkat som så förstås?

Bara spekulationer som alltid förstås!

MV skrev väl något om att HD i förhör var helt oförstående till anklagelserna mot SD. Att det var äkta när hon inte alls kunde förstå varför han var anklagad för detta Tror inte hon skulle kunnat spela så bra teater om det var hon som beordrat mordet. Men som sagt allt är spekulationer ännu. Sedan i efterhand kanske hon tvivlat och misstänkt att han gjorde det. Men just då i de första förhören så ska hon ha varit oförstående. Om jag inte minns fel igen
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det kanske låg något i diskussionerna avseende det eventuellt försvunna brännbollsträt? Det verkar ju ha blivit hotfullt i tråden tidigare när detta kommit på tal. Senast nu i helgen hettade det till igen.

[quote=Philomena|68525836]
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

EGT nämnde detta hypotetiskt tidigt i tråden men på ett sätt som gjorde att folk började undra om det var en freudiansk felsägning typ. Hen/de ska ju känna SD och och HD enligt egen utsago samt äveb källor i rättsväsendet. Sedan togs det upp senare någon gång till i tråden med frågan om EGT verkligen bara råkat finna det exemplet taget ur luften. Och nu på senare tid har användare vittnat om att de mottagit hot i samband med att de nämnt detta baseballträ.
Brännbollsträet var endast ett ex, från EGT. Själva faan också att det trots flera dementier om att det funnits ändå återuppstår, gång på gång.
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Husransakan hos vem?

HD
Citera
2019-08-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Husransakan hos vem?
HD
Citera
2019-08-28, 14:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Skulle du vilja vara vänlig och skriva om din fråga så vore jag tacksam, jag begriper inte vart du vill komma med det egendomliga du skrivit.

Vad du skall förstå, är att mannen var anhållen i sin frånvaro, detta innan han till slut kunde gripas av insats-styrkan, hur lång tid det gällde innan själva gripandet kan jag tyvärr inte berätta.

Vad menar du med att ➡försökte dreva här mot förmodligen oskyldiga personer❔

Mvh/ @JokerMannen

Det var ingen fråga. Det var ett påstående.

Detta är ett exempel på hur du drevar
mot förmodligen oskyldiga personer:

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag instämmer fullständigt med skribenten @SmartaMarta666 till ❌

HD👤 hade motiv att straffa sin rival.

MH👤hade också ett motiv som i sin tur är lite knepigare att förstå om man inte känner till vissa bakgrunder.

PJ👤uppvaktade Hjärtsta-kvinnan mycket intensivt och fick motsvar med anledning av att Hjärsta-kvinnan inte kunde besvara vederbörande's känslor samt uppvaktningar.

JG👤har absolut kännedom om vem som bringade livet om Hjärsta-kvinnan under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

JG👤har dessutom haft sexuella kontakter med den nu mera hädangångna och mördade Hjärsta-kvinnan.

Mvh/ @JokerMannen

Om du då hade vetat att SD var anhållen
i sin frånvaro så hade det väl varit
onödigt?

Det visar att du inte visste förrän det stod
i tidningen alternativt när nyhetsredaktionen
fick reda på det.

En av de hemska sakerna med att en
utredning tar så här lång tid är att så
många oskyldiga människor blir
misstänkliggjorda för något de inte har
gjort.
Citera
2019-08-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallans
Husrannsakan genomförd i HD bostad under förmiddagen.

Menar du idag?
Citera
2019-08-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var exakt min tanke också.
Frågan om även HD:s hus tidigare har undersökts av polisen har väl ställts ett antal gånger i tråden, men utan att någon har kunnat ge ett riktigt svar.

Läs mitt tidigare skrivna inlägg inom tråden, så har jag där inom skrivit om HD's👤 hus och vad som hände Tisdagen den 15 Maj år 2018.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Menar du idag?
Idag, onsdag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto