2019-08-28, 13:10
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Jag tror att en av dem följde NA till Nicoloviusgatan eftersom NA sprang in där.Bilen körde nog in Nicoloviusgatan och hämtade GM 1 och GM2 sprang tillbaka mot limhamnsvägen fastän bilen förfltyttat sig och stod exakt vid brottsplatsen Nicoloviusgatan

Kan ingen som känner trakten göra en hyfsad karta med allt inprickat?
Citera
2019-08-28, 13:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Blir inte klok på om det är det röda tegelhuset på Stensjögatan eller Hålsjögatan den brann på. Bilderna är beskurna. Gissar på Hålsjögatan.

Snabbaste vägen om man vill undvika trafik samt trafikljus är att fortsätta Sergels väg och köra rakt fram via Beridaregatan - Pilåkersvägen och in mot villorna på Solbacken. Svänga vänster in på Vilebovägen. Höger Dammfrivägen. Vänster Hallingsgatan och sedan höger på lokalgatan parallellt med Lorensborgsgatan och sedan är man mitt emot Hålsjögatan.

Bör ta max fem minuter att köra. Inga rödljus den vägen och lite trafik.

Kruxet är att bilen brann 40 minuter efter att den lämnade Sergels väg. Så vad hittade man på under 30-35 minuter?

Var brann bilen, dvs adress?
Citera
2019-08-28, 13:14
Medlem
Kan BO K#rolin, ha blivit förhörd i det senaste brottet som hennes man var misstänkt för? Det ligger ju fortfarande under utredning. Varför mördade de kvinnan? Kan inte riktigt tro på det här med droger som orsak då droger har funnits jämt?
Citera
2019-08-28, 13:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Litar inte riktigt på den informationen. Bara för att några få uttrycker avstånd så är det ett faktum att många kriminella både misshandlar och våldtar kvinnor. Eller när de utför väpnat rån så skiter de i vem som blir träffad. Deras moralkod är inget jag skulle ta på allvar.

Man kan såklart aldrig lita på en skurk. Men detta mord kanske leder till massa skit som drabbar kriminella och då är de nog med på tåget. Snubben/snubbarna kommer lynchas.
Citera
2019-08-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur vet du att de accepterade det? Ibland får man helt enkelt ta skeden i vacker hand. Det innebär inte att de bjöd in honom till familjen med glädje.
Ta skeden i vacker hand? Hans förflutna/nuvarande liv innehåller knappast småsaker. Finns nog många föräldrar som skulle vägra öppna dörren för en sådan individ.

Men visst, BO skaffade barn med snubben. Det kan säkert ha komplicera läget, föräldrarna tänkte kanske det var bäst att släppa in honom för barnets skull.
Citera
2019-08-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man kan såklart aldrig lita på en skurk. Men detta mord kanske leder till massa skit som drabbar kriminella och då är de nog med på tåget. Snubben/snubbarna kommer lynchas.
Det är ju ett problem i hela den här historien. De flesta i den här världen vill ligga lågt och flyga under radarn så långt det går. Skjutningen gör att väldigt många kommer få besök av polisen och det kommer frågas, rotas runt, granskas, göras husisar och allt möjligt. Detta gillar INTE folk. Så de här snorungarna lever riktigt farligt nu. Vill de rädda sig själva så vore det nog bäst om de anmälde sig själva, annars lär andra ta hand om dom. Det hade nog varit bra för dom själva med en konsekvensanalys innan dådet. Men hjärnorna är inte färdigvuxna, och de celler som fanns är väl totalt sönderrökta. Det är bara att se på filmen på loosern som ränner omkring åt fel håll, till fel bil och viftar med ett vapen fullt synligt. T o m jag hade klarat den biten bättre.
Citera
2019-08-28, 13:22
Medlem
Citat:
Det är ju ett problem i hela den här historien. De flesta i den här världen vill ligga lågt och flyga under radarn så långt det går. Skjutningen gör att väldigt många kommer få besök av polisen och det kommer frågas, rotas runt, granskas, göras husisar och allt möjligt. Detta gillar INTE folk. Så de här snorungarna lever riktigt farligt nu. Vill de rädda sig själva så vore det nog bäst om de anmälde sig själva, annars lär andra ta hand om dom. Det hade nog varit bra för dom själva med en konsekvensanalys innan dådet. Men hjärnorna är inte färdigvuxna, och de celler som fanns är väl totalt sönderrökta. Det är bara att se på filmen på loosern som ränner omkring åt fel håll, till fel bil och viftar med ett vapen fullt synligt. T o m jag hade klarat den biten bättre.
Tror bara de ligger risigt till om någon satt ett pris på deras huvud, annars håller sig nog de flesta kriminella utanför den här sörjan.
Citera
2019-08-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Tror bara de ligger risigt till om någon satt ett pris på deras huvud, annars håller sig nog de flesta kriminella utanför den här sörjan.
Jag kan tänka att ett gäng av dessa kriminella kände Karolin gm mannen. Nej, jag tror inte detta kommer passera obemärkt. Men det är ju jag. Ä
Citera
2019-08-28, 13:25
Medlem
Vill inte vara en dick (och det här har kanske redan diskuterats i tråden, den är oöverskådlig vid det här laget), meen..
Jag är rätt trött på samhällets sexism, det krävs verkligen att det är en kvinna som mördas för att någon ska bry sig, massmedia och vanligt folk. Varför låtsas vi ens om att vi värderar män högre när det uppenbarligen är tvärtom? Hade vi bara varit ärliga med det hade jag inte brytt mig lika hårt.

Är hon extra oskyldig i egenskap av att vara kvinna?
Är det så att samtliga män som dödats hittills i Sverige alla har varit skyldiga på något sätt, gentemot den här kvinnan? Och alla män har presumably varit barnlösa, om det är föräldragrejen nån hänger upp sig på..
Är det för att hon var läkare som hon är extra värdefull?
Är det för att hon dödades i ett fint område som alla nu skiter i brallan?
Hur hade media reagerat om det var en kvinna som mördade en oskyldig man på öppen gata? Girl power?

Är det amerikansk sentimental style bullshitrapportering we're going for here, jag bara undrar..

Hursom, RIP och så, givetvis är detta inte mindre sorgligt än något annat mord på en oskyldig men det behöver jag nog inte förtydliga.
Citera
2019-08-28, 13:25
Medlem
Citat:
Jag kan tänka att ett gäng av dessa kriminella kände Karolin gm mannen. Nej, jag tror inte detta kommer passera obemärkt. Men det är ju jag. Ä
Vem skulle vilja sitta på livstid pga dessa menar du?
Citera
2019-08-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekkaniker
Någon från Malmö som vet om gatan/området är utsatt sedan länge?

Ligger i Rosengård?
Tvärtemot från allt var Rosengård heter. Det ligger på Limhamn, området heter Ribersborg. Välmående lägenhetskvarter. Nära vattnet.
Citera
2019-08-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Vem skulle vilja få livstid pga dessa menar du?
Om de inte själva gör något, så finns det säkert andra som är villiga. Eller om deras lokalisation röjs, så räcker det med ett litet samtal till polisen. Anonymt naturligtvis - vem vill vara golare liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in