2019-08-28, 13:11
Avstängd
OliverCromwells avatar
SD har lagt fram ett förslag till kommunfullmäktige i Skurup om att ge invandrare som klagar över boendet i Sverige en direkt biljett hem, "till slotten i hemländerna" som SD i Skurup uttrycker det.

Bakgrunden är den att många nyanlända till Skurup klagat över login i Sverige. Något som fick SD att tröttna på det hela.

Citat:

Att kräva boende i villa/hus som boendestandard vilket många hårt arbetande kommuninvånare med lägre lön aldrig kan få råd med är höjden av otacksamhet och vi anser att det är bättre att dessa otacksamma personer ges möjlighet att återvända till sina hemländer

Med detta otacksamma beteende så kommer kanske endast Svaneholms slott att vara acceptabelt boende med tiden och då är det bättre att de återvänder till sina slott i sina egna hemländer.

SD i Skurup är kommunens största parti, men trots det får de inte styra kommunen utan får nöja sig med att leda oppositionen. 7-klövern ser negativt på SD:s förslag.

https://samnytt.se/sd-foreslar-biljett-hem-for-nyanlanda-som-kraver-att-fa-bo-i-villor/

Vad tycker ni om SD:s förslag?
Citera
2019-08-28, 13:16
Medlem
Nordelfs avatar
Fånigt. Hoppas riks tar dem i örat.
Citera
2019-08-28, 13:16
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
SD har lagt fram ett förslag till kommunfullmäktige i Skurup om att ge invandrare som klagar över boendet i Sverige en direkt biljett hem, "till slotten i hemländerna" som SD i Skurup uttrycker det.

Bakgrunden är den att många nyanlända till Skurup klagat över login i Sverige. Något som fick SD att tröttna på det hela.

SD i Skurup är kommunens största parti, men trots det får de inte styra kommunen utan får nöja sig med att leda oppositionen. 7-klövern ser negativt på SD:s förslag.

https://samnytt.se/sd-foreslar-biljett-hem-for-nyanlanda-som-kraver-att-fa-bo-i-villor/

Bra. Fantastiskt. Det borde vara regel att erbjuda otacksamma svartingar en biljett hem direkt vid klagomål.
Citera
2019-08-28, 13:24
Medlem
Fantastiskt förslag!
Alla som anser sig fått det värre bör få en rimlig chans att åka hem direkt.
Citera
2019-08-28, 13:32
Avstängd
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:

Det var banne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerade mig!

Att som "flykting" klaga på sitt boende, bör i mitt tycke GE ett röd kort=enkel biljett till sitt hemland, och, innan avresan bör de även sättas i förvar, så att vi slipper än mer papperslösa som våldtar, stjäl, rånar och går bärsärk i vårt samhälle.
Citera
2019-08-28, 13:50
Medlem
Bra som in i helvete! Får man något gratis och ska så få lång tid framöver, så kan man inte sitta och gnälla över standarden. De kan vara tacksamma över de ens blivit insläppta i Sverige.
Citera
2019-08-28, 13:54
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Fånigt. Hoppas riks tar dem i örat.
Ja verkligen. De borde naturligtvis få betala sin hemresa själva när de arbetat ihop den eller donerat en njure.
Citera
2019-08-28, 13:57
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Tycker det är groteskt. Dessa ensambarn som korsat Atlanten med en gummibåt borde få bättre än såhär. Fattar inte vilka nazister som styr Sverige och Skurup är....

Faktiskt svårt att avgöra om detta var sarkastiskt eller inte... Dessvärre trooor jag inte att det vat de...
Citera
2019-08-28, 14:11
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Jag tror inte att det kommer gå igenom.
Men det är ett bra statement.
Signalpolitik!
Citera
2019-08-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Jag tror inte att det kommer gå igenom.
Men det är ett bra statement.
Signalpolitik!

Naturligtvis kommer det inte gå igenom av flertalet juridiska anledningar.

Personligen tycker jag signalpolitik utan substans är rent trams, oerhört oseriöst. Antingen försöker man genomföra det man säger eller så har man inget på ämbetet att göra. Vi har nog med politiker som lovar guld och gröna skogar utan någon som helst plan, ger man uttryck för en förändring så ska man även vara redo att genomföra den samt ha en plan för hur det ska gå till rent praktiskt.
Citera
2019-08-28, 14:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Det låter som ett vettigt förslag.
Citera
2019-08-28, 14:19
Medlem
Amazon-mannens avatar
"Bit inte den hand som matar dig.."

Hej då. Hoppas ni trivs i era ruinhögar till städer där i No Bacon-istan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in