2019-08-28, 10:20
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag tror stenhårt på:

Han har retat upp Drott-gänget. Lurat dem eller bråk om revir. De skickar sina ynglingar att mörda honom. Ynglingarna är unga, oerfarna, allt annat än professionella mördare. Fullproppade med benzo och annan narkotika, höga som hus, åker de dit för att mörda. Det tilltänkta offret hinner undan, de tappar bort honom.

Hjärnorna fulla med knark, kropparna fulla med adrenalin, en kvinna som ligger å skriker (som dessutom kan vittna), frustrerade att man inte kunde mörda mannen, frustrerade att de kommer få skit av ledarna i ligan - allt slutar i att man mördar kvinnan.
Vem har du kopierat, detta har säkert skrivits hundra ggr i tråden, kom med något nytt eller håll dig till att läsa. Svara inte på detta jag skrev, orkar inte.
Citera
2019-08-28, 10:21
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Leif GW Persson uttalar sig.

https://www.expressen.se/kvallsposten/gw-mordoffrets-pojkvan-kommer-att-halla-kaften/

kan bara instämma med professorn
Citat:
Men enligt Leif GW Persson talar mycket för att mordet på kvinnan inte kommer att klaras upp. Både på grund av att mannen som i dag är anhållen inte kommer att vara behjälplig och för att inte heller andra runtom kring inte kommer att vilja prata – inte ens kvinnans man, enligt GW.

– Jag tror att även mordoffrets pojkvän kommer att hålla käften även fast han vet motivet,
Citera
2019-08-28, 10:22
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Läs fup på mordet i Nydala så ser du att en dotter till brottmålsadvokat /delägare i advokatfirma,bosatt i Lund är involverad på olika sätt. Stämmer inte alls.

Vadå inte stämmer bara för att du hittar ett exempel på en advokat som spårat ur och gör en klassresa neråt istället? Det finns massor med exempel på akademiker som av olika anldningar spårar ur vilket psykisk sjukdom och personlighetstörning är två skäl. Vad gäller advokater kan girighet, stautusjakt och droger vara skäl till att falla igenom.

Faktum kvarstår att den nu aktuella kvinnan sannolikt pga av sin bakgrund hade lägre trösklar till den kriminella världen och kriminalitet i stort. Jag vet för övrigt en klasskamrat vars pappa var professor som sitter på a lagets bänk nuförtiden fullständigt nedsupen men som i de flesta av dessa fall fanns tidiga tecken på att det skulle gå snett för honom och han hade ingen bra uppväxtsituaton.
Citera
2019-08-28, 10:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Läs fup på mordet i Nydala så ser du att en dotter till brottmålsadvokat /delägare i advokatfirma,bosatt i Lund är involverad på olika sätt. Stämmer inte alls.

En fluga gör ingen sommar. Ta t.ex Patty Hearst. Enstaka fall utgör tyvärr ingen statistisk grund.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 10:37.
Citera
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men en riktig karl hade aldrig flyttför sitt liv,
utan sett till att skydda sin kvinna o lilla sårbara avkomman.
Han pinnade bara iväg och lämnade kvinna o barn att konfronteras med förföljarna.
OM det gått till så är det kvinnan som försöker försvarara honom. I
Inte tvärtom som det borde ha varit.

"En riktig karl" LOL så du menar att du hade stått kvar om två bensoproppade snorungar kommer springande mot dig med synliga vapen för att avrätta dig? En riktig karl lever i verkligheten, inte på Flashback.
Citera
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
kan bara instämma med professorn
Helt övertygad om att GW har helt fel denna gång, då menar jag om uppklarandet av brottet, men även kring NA, han pratar garanterat för fullt med polisen. GW verkar dåligt insatt i fallet denna gång, han kanske har en sådana period nu som han själv brukar säga.
Citera
2019-08-28, 10:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vi kan nog förvänta oss hämndaktioner i framtiden..

Jag hoppas att Naief Adawi står på tur och får plikta för sin synd.
Jag lägger champagnen på kylning redan nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Enligt ett rykte jag nu fått från två olika håll skall mannen, i närtid, varit inblandad i en 'aktivitet' i Danmark och inte riktigt svarat upp till premisserna för deltagandet .
Har inte skrivit ngt tidigare eftersom jag inte orkar/har tid att verifiera ens om det förekommit ngt brott i DK som handlar om ganska stora pengar eller, än mindre, kunnat verifiera ryktet.
Men, som sagt, nu från två håll.
Sannolikheten är iaf större än att det skulle handla om ngn, av kvinnan, felbehandlad patient som hämnats...

Ja, det kan vi fatstställa vid det här slaget - mannen var multikriminell. Hela sitt liv; och även efter fängelset.

Han har fortsatt den kriminella banan hela tiden, även när han var tillsammans med kvinnan. Flera vittnen berättar att kvinnan mycket väl visste om mannens tidigare eskapader. Och nu när de var ett par är jag övertygad om att hon visste vad han sysslade med om dagarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Vi har diskuterat det tidigare i tråden, kombon kvinnlig läkare + tungt kriminell. En skärpt kvinna med ett bra jobb och utbildning borde ju kunna välja och vraka bland "ordentliga" partners, men det kanske är så att hon hade en fäbless för "bad boys" helt enkelt?

Det religiösa inslaget har också diskuterats och jag har inte sett några rykten om han hon skulle ha slöja, snarare tvärtom; sekulär med västvänlig livsfilosofi..

90% av alla mellan östern killarna är possitiva till kriminalitet på något vis "de flesta ekonomisk brottslighet" så när en arabisk kvinna som är akademiker blir det FETA problem att ska partner för det finns inga män som är skötsamma. Ingen arabisk kvinna tittar på en SVENNE BANAN iaf inte Malmö.
Citera
2019-08-28, 10:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Vi har diskuterat det tidigare i tråden, kombon kvinnlig läkare + tungt kriminell. En skärpt kvinna med ett bra jobb och utbildning borde ju kunna välja och vraka bland "ordentliga" partners, men det kanske är så att hon hade en fäbless för "bad boys" helt enkelt?

Det religiösa inslaget har också diskuterats och jag har inte sett några rykten om han hon skulle ha slöja, snarare tvärtom; sekulär med västvänlig livsfilosofi..

Fast ännu konstigare att det just är en läkare! Sådana yrken brukar ju klassas som kall. Om det varit företagsledare, rektor, byråkrat m.m. hade man kunnat förstå. Men kombon läkare - grovt kriminell låter väldigt unik.
OnT. Tur att den gripne verkar vara en lokal förmåga, får hoppas detsamma i Stockholmsmordet i natt. Inge bra med inhyrda torpeder från utlandet.
Citera
2019-08-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kan det i och för sig vara så att han bedyrat att han levde fullt lagligt efter fängelset. Han kan ha ljugit henne full. En rakt igenom ärlig tjej med bra jobb och hederlig släkt skulle nog inte med öppna ögon beblanda sig med packet. Så hon hade kanske en tro att hon gav honom en andra chans. Medan han utan hennes vetskap fortsatte med sitt kriminella liv, om än inte i så stor skala. Eller i stor skala, fast han låg lågt för henne. Idag kan man kolla upp massor om sin partner när man går in i en relation, men allt går inte att se. Eller så vill/kan man inte rota så djupt. "Jag vill lita på honom" är något som många människor fått ångra senare.

För övrigt deklarerade han för fickpengar. Hon spenderade inga kriminella pengar, han spenderade i stället hennes lagligt skattade pengar kan jag tänka.
Man kan inte veta hur den mördade kvinnan var, tänkte, kände o s v, om man inte kände henne. Jag tycker att många här i tråden hänger upp sig på att hon var läkare. Det behöver inte betyda ett dyft i sammanhanget. Lika lite som det betydde att Kapten Klänning var polis och att Johanna Möller var socionom.
Citera
2019-08-28, 10:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kan det i och för sig vara så att han bedyrat att han levde fullt lagligt efter fängelset. Han kan ha ljugit henne full. En rakt igenom ärlig tjej med bra jobb och hederlig släkt skulle nog inte med öppna ögon beblanda sig med packet. Så hon hade kanske en tro att hon gav honom en andra chans. Medan han utan hennes vetskap fortsatte med sitt kriminella liv, om än inte i så stor skala. Eller i stor skala, fast han låg lågt för henne. Idag kan man kolla upp massor om sin partner när man går in i en relation, men allt går inte att se. Eller så vill/kan man inte rota så djupt. "Jag vill lita på honom" är något som många människor fått ångra senare.

För övrigt deklarerade han för fickpengar. Hon spenderade inga kriminella pengar, han spenderade i stället hennes lagligt skattade pengar kan jag tänka.

Så kan det mycket väl ha varit. Som yrkeskriminell gangster så har man nog inte särdeles svårt att dupera. Men t.o.m innan mordet så fanns hans namn och kriminella förflutna bara en enda googlesökning bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in