2019-08-28, 09:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om det nu visar sig att det är SD som är GM har han i så fall lyckats dupera UW och barnen att så icke är fallet?
Har så svårt att förstå hur de orkat bo granne med någon som dom tror är LW:s GM.
Nu tycker jag inte att det är dom som ska behöva flytta... men att leva i den ovissheten måste ha varit ett rent helvete.

Mina tankar går också till SD-barnen och vad dom får gå igenom nu. Hoppas verkligen att HD inte är inblandad för barnens skull!
Antagligen har de bott kvar med förhoppningen att mördaren skulle gripas ganska snart.
Troligen är de lättade nu när de förhoppningsvis slipper se mer av SD.
Citera
2019-08-28, 09:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Det måste vara fel i huvudet på denna mes. Lås in honom också, det är tydligt att han är i stort behov av avancerad vård.
Mästare i att låtsats...

Väntar på lite skvaller om HD, jobbar hon eller inte. Är hon på förhör?
Både för hon själv och hennes exman (Vilket par!) Gäller : svårt att ljuga exakt som man ljög för 1.5 år sedan.
Blir nog pressande förhör idag, sedan kanske järngänget kallas in för att konfronteras med sina lögner. Det är allvarligt att lämna falska uppgifter i en mordutredning, eller att undanhålla dessa.

Väldigt tyst från EGT, är hon pressad eller lättad?

Jag sitter och funderar på när vi ska få läsa nästa braskande
”Jag är i chock”-rubrik.
Eller är han kanske inte så chockad trots allt...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock
Citera
2019-08-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Antagligen har de bott kvar med förhoppningen att mördaren skulle gripas ganska snart.
Troligen är de lättade nu när de förhoppningsvis slipper se mer av SD.
Så är det säkert men leva så länge med den förhoppningen om de trodde att grannen var barnens mammas mördare övergår mitt förstånd. Hoppas det är över för dom nu och att det är rätt person som är i förvar!
Citera
2019-08-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Springare har bog hållit på sin bok då han fått reda på att nått är på G. För att inte stå med skägget i brevlådan för sina misstag, så inväntade han ett eventuellt gripande.

SD och HD skulle ju lappa ihop sitt äktenskap. HD ville dock få distans och flyttade ut. Hon umgicks fortfarande konstant med SD, både med barnen (helt försåtligt), men även med SD på egna turer.
Det var inte förrän mordet på LW som en ren skilsmässa och husförsäljning påbörjades. Det kan vara ett drag att säkra pengarna från skadestånd?
Jag tror inte för en minut att HD har, varken hjälpt till eller förstått, att SD är skyldig. Även om tankarna säkert har snurrat.

Är detta klart?
Det förstärkta och dramatiska gripandet får mig att fundera om det inte är för att skapa en förstärkt scen. "Den misstänkte greps i en inbrytning av polis med förstärkningsvapen". Tror det är ett sätt inför kommande häktningsförhandling att skapa ett momentum.

Vilka bevis och utredningstekniska åtgärder kan ha framkommit efter denna tid? NFC:s resultat tror jag inte på. Möjligen att dom extrema felen som gjordes initialt (tjänstefel kan tyvärr inte användas, men borde), kommit ikapp och NFC fått tag på bl.a skorna SD hade på sig den kvällen.

Försvarsadvokatens första ord att hans klient nekar till brott (kan vara den tidigare inställningen) till att advokaten är fåordig nu, ger en känsla av att SD kanske har erkänt vissa förhållanden?!

Jag har fortfarande svårt att se SD som en mördare (och ja, jag har träffat relativt många genom åren, även om det är efter avtjänat straff). Jag har även svårt att se tillvägagångssättet, händelsekedjan som placerar SD och LW på den platsen.

Den långa tiden kan vara att vissa uppgifter skall erhållas från servrar i USA och där är det en lång hanteringstid.

Det är konstaterat att det finns blod från LW i SD:s hem. SD:s förklaring kan vara giltig eller så en efterhandskonstruktion, beroende på var och hur han framfört det. Jag håller det som långsökt dock (en aspekt som gör honom mer trolig i mina ögon).

Husförsäljning? Menar du att SD löste ut HD från deras gemensamma hem?

Vem känner du bäst/mest av SD och HD?

Känner du till om SD haft otrohetsaffärer med andra kvinnor än LW? Om så är fallet, tror du de har vågat träda fram när SD gått fri?

Kan det tänkas att SD efter dåliga besked från advokat har tappat kontrollen på sina impulser och hotat någon närstående som i rädsla valt att kontakta polisen? Det kan ju vara en förklaring till att han blev anhållen i sin frånvaro och insatsstyrkan gick in. Vad säger du om den tesen?
Citera
2019-08-28, 09:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
🚔🚔🚔 När KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding begärde hjälp av en stor insats-stryka med tungt beväpnade poliser, klädda med skottsäkra västar och svarta skydds-hjälmar, så måste faktiskt gemene man lära sig att begripa att detta faktiskt handlade om en allvarlig situation.

Insats-styrkan hade redan vid gryningen på Tisdags-morgonen den 27 Augusti placerat sig på Betesvägen inom Nya Hjärsta i Örebro Län.

Vid själva attacken och ingripandet mot mannen's hus, delade insats-styrkan upp sig i två grupper. Den ena gruppen bröt upp huset's ytterdörr vid entrén, medans den resterande gruppen bröt upp dörren via garagevägen in till huset, kontakten skedde sedan mellan de båda grupperna så att de två grupperna skulle gå in i mannen's hus samtidigt med varandra på respektive sidor av huset, detta med anledning att mannen inte skulle kunna av-vika från huset.

Till observandum, insats-styrkan inom den Svenska polisen är avsedd för att hantera svåra och farliga situationer, till exempel, då människoliv är i farozonen, och som vidare exempel kan då nämnas, terrorism, så som gisslantagning och kidnappning.

Till nytt observandum, insats-styrkan opererar framför allt vid ingripande mot beväpnade personer, som vidare sagt också vid spaning och dykaruppdrag, så som absolut vid så kallad personsäkerhet.

Ingripandet mot den nu mera sannolikt misstänkte personen ägde rum med en av de anledningar jag tagit upp här inom detta inlägget och enligt ovan sett.

Personen var tidigare anhållen i sin frånvaro, innan han slutligen kunde gripas på Tisdags-morgon den 27 Augusti, vilket också gemene man borde ta sig en funderare över.

Mvh/ @JokerⓂannen

Trodde vi sjuke få se mindre tillkrånglade texter nu, men icke.
Ut med språket, människa!
Detta är inte ett sällskapsspel med 20 frågor!

Kanske Stefan uttalat sig om att han inte skulle låta sig tas lika enkelt denna gång?
Tänker på kommentaren från EGT:
Insatsstyrkan för att det fanns misstanke att han kan förberett motstånd om fotfolk kom för att hämta honom nästa gång.”

Anhållen i sin frånvaro betyder bara att beslutet inte tagits i samband med tex ett förhör:

När någon blir anhållen i sin frånvaro innebär det att personen som ska anhållas inte befinner sig hos polisen när åklagaren fattar anhållningsbeslutet
Citera
2019-08-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade; Då kan du inte vara så insatt
som du påstår eftersom du medan han var
anhållen i sin frånvaro försökte dreva här
mot förmodligen oskyldiga personer.

Skulle du vilja vara vänlig och skriva om din fråga så vore jag tacksam, jag begriper inte vart du vill komma med det egendomliga du skrivit.

Vad du skall förstå, är att mannen var anhållen i sin frånvaro, detta innan han till slut kunde gripas av insats-styrkan, hur lång tid det gällde innan själva gripandet kan jag tyvärr inte berätta.

Vad menar du med att ➡försökte dreva här mot förmodligen oskyldiga personer❔

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 10:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jo ❕ KammarÅklagaren vid namn Åsa Hiding är en mycket god och skicklig Å-klagare som har kämpat på med detta mordfallet under så lång tid som gått och inte någon gång givit upp hoppet, och nu har hon fått lite av sin belöning, och mer kommer, det kan du vara säker på.

Mvh/ @JokerMannen
Del-ar inte din upp-fattning ang åk-lagaren.
Dock så kom-mer det m-er, det har du r-ätt i.
Citera
2019-08-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det skulle inte gå till åtal på 50/50. Jag tror GW sponsras av ngn bettingfirma...

Haha .... knappast, GW uttrycker sig försiktigt om han inte är insatt, oftast.
Citera
2019-08-28, 10:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja så var det säkert, jag slölyssnade nog och fick för mig att det var 50/50 att han skulle dömas.

(Skulle kolla på nytt men hittade inte GW-klippet, däremot andra klipp från sändningen. För er som inte sett det, ni har inte missat något)

Edit: Nu var klippet tillgängligt (på nytt?), angående 50/50 så var det ungefär som jag skrev från början:
- Kommer det att leda till fällande dom?
- Det brukar vara fifty-fifty i liknande ärenden

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12495523

Ha ha. Trådens kriminologer får väl uttala sig men det där är ju ”applied statistics”. Det går ju inte säga vad han jämför med, och siffran rakt över för inledda mordrättegångar på senare år måste ju vara i trakterna 90/10. Det låter som han i alla händelser ser fram emot en lång rättegång...
Citera
2019-08-28, 10:19
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Trodde vi sjuke få se mindre tillkrånglade texter nu, men icke.
Ut med språket, människa!
Detta är inte ett sällskapsspel med 20 frågor!

Kanske Stefan uttalat sig om att han inte skulle låta sig tas lika enkelt denna gång?
Tänker på kommentaren från EGT:
Insatsstyrkan för att det fanns misstanke att han kan förberett motstånd om fotfolk kom för att hämta honom nästa gång.”

Anhållen i sin frånvaro betyder bara att beslutet inte tagits i samband med tex ett förhör:

När någon blir anhållen i sin frånvaro innebär det att personen som ska anhållas inte befinner sig hos polisen när åklagaren fattar anhållningsbeslutet
Det är alltid en gissningslek vad Jokermannen skriver och försöker förmedla, sedan att han stavar som en kråka skiter gör inte saken lättare.
Jokermannen försöker leka att han har mer insikt och kunskap än andra. Ren bullshit, var han insatt och jobbade inom ex. rättsväsendet skulle han kunna stava och uttrycka sig som en sådan med.
Citera
2019-08-28, 10:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
GWP säger även att "dom har bott ihop"... den gubben borde göra ett nykterhetstest innan han sitter i TV och uttalar sig.
Är du säker på att GW har fel då? Vad vet du själv om vad de skall ha haft för typ av relation?
Citera
2019-08-28, 10:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Haha .... knappast, GW uttrycker sig försiktigt om han inte är insatt, oftast.

”Försiktigt” kan säkert betyda olika saker också...

Nåväl, det är deras skuta och de lär ju ha täckning för det. Det är bara att luta sig tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in