2019-08-28, 01:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har kanske missat att någon redan postat om detta men ser nu att Aftonbladet skriver att huset spärrades av först efter några timmar, sedan kom polisen ut med påsar. Möjligen efter att förhör lett till något?

Någon som läst mer?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqnO8/mordmisstankta-mannen-greps-av-insatsstyrkan

Han nekar ju i sten ännu enligt hans advokat. Men jo polisens tekniker tog med sig saker från hans hem. Man undrar ju vad, 15 månader har ändå fått. Kanske alla digitala saker som man ska leta spår i.
Citera
2019-08-28, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det kan i alla fall jag leva med. Huvudsaken är att dom lagför mördaren och nu har det tagits ett gigantiskt steg i rätt riktning. Jag visste att den här dan skulle komma förr eller senare.
Eller hur carljanne?

Jo, det har du hävdat hela tiden, å det tänker jag inte på något vis försöka
ta i från dig.
Själv har jag kritiserat utredningen och sagt att jag ville se ett omtag med
helt nya ögon, om dom ror det här iland nu så erkänner jag gärna att jag
hade fel, eller sitter det någon/några nya utredare på Huset möjligen.

Jag avvaktar med applåderna tills han sitter häktad på sannolika skäl.
Får lite sur smak i munnen när jag tänker tillbaka på den senaste
häktningsförhandlingen, "misstankarna mot mannen har stärkts", hette
det då också.

Hoppas verkligen att Hiding har på fötterna den här gången.
Citera
2019-08-28, 02:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Plötsligt hände det!
Jag tror att SD kände sig säker och
trodde att han hade klarat sig undan
rättvisan.
Mr ”Jag-gör-som-jag-vill” får äntligen
ta konsekvenserna av sina handlingar.

Jag tror att han kommer att lida extra
mycket av att sitta inlåst och inte kunna
vara ute och leta burkar i den vackra
naturen. Bra!

Det känns bra att somna och veta att han
sitter inlåst i en liten häktescell.

Det enda som stör mig är tanken på hans
två döttrar och hur de mår nu.
De, liksom LWs barn, är ju helt oskyldiga
i den här tragedin.

Speciellt skönt måste det vara för NW att
slippa misstankar nu så att han kan få
sörja i lugn och ro.
Citera
2019-08-28, 03:08
Medlem
Hestapos avatar
Efter att ha följt denna tråden förstår jag varför galgbacken avskaffades men frågan är i hur många generationer grymheten hos allmänhetens hämndbegär kommer glöda. Skyldig eller inte har blivit en ickefråga, bara någon syndabock skändas och leds fram till stupstocken.

Polismakten är höjd över varje misstanke i massans sinne och kan därför beté sig samt dupera folket som de vill. Jag skäms över mina medmänniskors illvilja och ber samtidigt stilla om besinning, även en till synes på förhand dömd person kan vara oskyldig.

Har hävdat från mitt första inlägg att gärningsmännen finns inom polismakten och finns det någon rättvisa i denna världen så uppdagas deras gärningar, allt annat är justitiemord.
Citera
2019-08-28, 04:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har kanske missat att någon redan postat om detta men ser nu att Aftonbladet skriver att huset spärrades av först efter några timmar, sedan kom polisen ut med påsar. Möjligen efter att förhör lett till något?

Någon som läst mer?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqnO8/mordmisstankta-mannen-greps-av-insatsstyrkan

Enligt en granne till ngn tidning (expressen?) så bröt man upp två dörrar, tog med sig killen och bytte lås. Ger man det en tanke så förstår man att låsbytet inte bara skedde för utredningen skull, och bör ha skett omedelbart. Därmed lät man sig kanske nöjas.

”Spärra av” kan ju möjligen vara mer symboliskt då senare.

Artikeln du länkar anger följande:

”Mannen frihetsberövades och vid 11-tiden var polisens tekniker på plats en kort stund. De återvände först flera timmar senare, enligt vittnen som Aftonbladet talat med. Då spärrade de av villan med avspärrningsband och teknikerna på plats bar på bruna påsar. Att man spärrade av först flera timmar efteråt tyder, enligt uppgifter till Aftonbladet, på att något har framkommit i utredningen under tisdagen.
Mannens advokat Ingvar Backman är fåordig men säger till Aftonbladet att polisen har förhört hans klient under dagen och kvällen, i övrigt vill han inte kommentera något.”

Jag skulle ju tro att man väntade med att ”spärra av” för att slippa åka dit fler ggr och visste att man skulle ta med sig saker. Exv saker som den anhållne bett om att få till sig i häktet samt rutinmässigt datorsaker. Man kan ju ha frågat MGM var han förvarar digitala minnen eller kamera o.a.
Citera
2019-08-28, 06:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
geocaching är över för hans del)

Gårdagens gripande har dock inte hindrat gamle vännen JG från att samma dag ge sig ut på burkletartur. Han postade glatt en logg om sin pågående Streak Week med tillhörande hurtfrisk bild.
Citera
2019-08-28, 06:10
Medlem
🚔🚔🚔 När KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding begärde hjälp av en stor insats-stryka med tungt beväpnade poliser, klädda med skottsäkra västar och svarta skydds-hjälmar, så måste faktiskt gemene man lära sig att begripa att detta faktiskt handlade om en allvarlig situation.

Insats-styrkan hade redan vid gryningen på Tisdags-morgonen den 27 Augusti placerat sig på Betesvägen inom Nya Hjärsta i Örebro Län.

Vid själva attacken och ingripandet mot mannen's hus, delade insats-styrkan upp sig i två grupper. Den ena gruppen bröt upp huset's ytterdörr vid entrén, medans den resterande gruppen bröt upp dörren via garagevägen in till huset, kontakten skedde sedan mellan de båda grupperna så att de två grupperna skulle gå in i mannen's hus samtidigt med varandra på respektive sidor av huset, detta med anledning att mannen inte skulle kunna av-vika från huset.

Till observandum, insats-styrkan inom den Svenska polisen är avsedd för att hantera svåra och farliga situationer, till exempel, då människoliv är i farozonen, och som vidare exempel kan då nämnas, terrorism, så som gisslantagning och kidnappning.

Till nytt observandum, insats-styrkan opererar framför allt vid ingripande mot beväpnade personer, som vidare sagt också vid spaning och dykaruppdrag, så som absolut vid så kallad personsäkerhet.

Ingripandet mot den nu mera sannolikt misstänkte personen ägde rum med en av de anledningar jag tagit upp här inom detta inlägget och enligt ovan sett.

Personen var tidigare anhållen i sin frånvaro, innan han slutligen kunde gripas på Tisdags-morgon den 27 Augusti, vilket också gemene man borde ta sig en funderare över.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-28, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Gårdagens gripande har dock inte hindrat gamle vännen JG från att samma dag ge sig ut på burkletartur. Han postade glatt en logg om sin pågående Streak Week med tillhörande hurtfrisk bild.

Det måste vara fel i huvudet på denna mes. Lås in honom också, det är tydligt att han är i stort behov av avancerad vård.
Mästare i att låtsats...

Väntar på lite skvaller om HD, jobbar hon eller inte. Är hon på förhör?
Både för hon själv och hennes exman (Vilket par!) Gäller : svårt att ljuga exakt som man ljög för 1.5 år sedan.
Blir nog pressande förhör idag, sedan kanske järngänget kallas in för att konfronteras med sina lögner. Det är allvarligt att lämna falska uppgifter i en mordutredning, eller att undanhålla dessa.

Väldigt tyst från EGT, är hon pressad eller lättad?
Citera
2019-08-28, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det håller inte för att ta in någon på sannolika skäl bara på en uppgift från ett x. Det finns bevis, teknisk bevisning nu som binder SD till mordet. Till exempel i combo med sms eller annat som styrker HD:s uppgifter, då kan det hålla.
Tro mig.
HD kanske inte har vetat med säkerhet att SD är skyldig men misstänkt det.
Kanske hon tuffat till sig och lyckats spela in något på mobilen som SD sagt som avslöjar honom. Lämnat det till polisen på kvällen och efter det blivit rädd för sin egen säkerhet. Därav brådis att ta honom denna tidiga morgon??
Citera
2019-08-28, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Det måste vara fel i huvudet på denna mes. Lås in honom också, det är tydligt att han är i stort behov av avancerad vård.
Mästare i att låtsats...

Väntar på lite skvaller om HD, jobbar hon eller inte. Är hon på förhör?
Både för hon själv och hennes exman (Vilket par!) Gäller : svårt att ljuga exakt som man ljög för 1.5 år sedan.
Blir nog pressande förhör idag, sedan kanske järngänget kallas in för att konfronteras med sina lögner. Det är allvarligt att lämna falska uppgifter i en mordutredning, eller att undanhålla dessa.

Väldigt tyst från EGT, är hon pressad eller lättad?
Undrar hur geocaching ser ut om ca 20 år) det är ungefär då SD tar sin nästa burk, kommer nu ha lite tid att klura på nästa myst))
Citera
2019-08-28, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Undrar hur geocaching ser ut om ca 20 år) det är ungefär då SD tar sin nästa burk, kommer nu ha lite tid att klura på nästa myst))

Han får nog byta intresse bla till att undgå stryk på kåken.
Men också på att skramla ihop pengar till det stora skadestånd LWs barn kommer få.

Var det därför HD fullföljde skilsmässa?
Det var ju inte för hon inte ville umgås med honom iaf.
Citera
2019-08-28, 06:46
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD kanske inte har vetat med säkerhet att SD är skyldig men misstänkt det.
Kanske hon tuffat till sig och lyckats spela in något på mobilen som SD sagt som avslöjar honom. Lämnat det till polisen på kvällen och efter det blivit rädd för sin egen säkerhet. Därav brådis att ta honom denna tidiga morgon??
Det är absolut ett möjligt scenario. Spännande tid väntar i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in