2019-08-28, 00:12
Medlem
Kom in på firemaw imorse och spelade fram för någon timme sen, level 20 nu och jag tycker de har flutit på bra under dagen
Verkar som de har lugnat ner sig med köandet på flera servrar.
Citera
2019-08-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
fan precis köpt subscription på ett beginnner account dvs ett med inga expansioner på, men får bara upp normal servrar inte en enda PvP realm kan jag göra gubbe på? alla polare är på gehennas men den kommer inte uppp i min realm list.... vad göra?

det låter jävligt märkligt. Kan du ta en screen shot på det och ladda upp? Mig veterligen ska du inte behöva köpa retail, utan en aktiv sub till ett starter account räcker.

F.ö. är det 3 nya English PvP Realms uppe nu. En (Ten Storms) hade låg pop för en timme sedan, så haka inte upp er på Gehennas. Har också polare där, men köerna kommer hålla i sig i flera veckor, så lika bra att byta redan nu. Blir nog bra oavsett
Citera
2019-08-28, 00:38
Medlem
diskretpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedevilmademedoit
det låter jävligt märkligt. Kan du ta en screen shot på det och ladda upp? Mig veterligen ska du inte behöva köpa retail, utan en aktiv sub till ett starter account räcker.

F.ö. är det 3 nya English PvP Realms uppe nu. En (Ten Storms) hade låg pop för en timme sedan, så haka inte upp er på Gehennas. Har också polare där, men köerna kommer hålla i sig i flera veckor, så lika bra att byta redan nu. Blir nog bra oavsett

https://imgur.com/sANYnli

inte en enda pvp server går att göra gubbe på? är alla fulla så dom stängt av att man kan göra ny på alla eller vad är grejen? var man tvungen att göra gubbarna på pvp servrar långt tidigare för att få en plats? såg något inlägg 2-3 sidor bak i tråden att det var 142,000 spelare i kö till pvp servrarna....
Citera
2019-08-28, 00:59
Medlem
thewasteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
https://imgur.com/sANYnli

inte en enda pvp server går att göra gubbe på? är alla fulla så dom stängt av att man kan göra ny på alla eller vad är grejen? var man tvungen att göra gubbarna på pvp servrar långt tidigare för att få en plats? såg något inlägg 2-3 sidor bak i tråden att det var 142,000 spelare i kö till pvp servrarna....

Har du valt att logga in i classic clienten?
Citera
2019-08-28, 01:08
Medlem
diskretpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewasted
Har du valt att logga in i classic clienten?

tusen tack, hade missat det helt.. det förklarade det hela, haha dumstruten på får skylla på nattens trötthet. tack igen!
Citera
2019-08-28, 01:18
Medlem
Steinarrs avatar
För er som inte orkar med Gehennas, Firemaw och Shazzrah men som vill ha en server med många skandinaver så är det följande servrar som gäller verkar det som:

Mograine
Gandling
Ashbringer

Mograine har antagligen flest svenskar men det är däremot längre kö.
Citera
2019-08-28, 01:27
Medlem
burialhexs avatar
Äntligen lirar lite nu efter 4,5h kö till gehennas, minns knappt något av de tidiga elf-questen förutom spindeljävlarna. Hoppas på lite mindre kö-tid om man ska kunna spela lite....

Tippar på att det är vidriga köer veckan ut, förhoppningsvis bätttrre nästa vecka.

Hur många går det in på en realm?
Citera
2019-08-28, 02:19
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Äntligen lirar lite nu efter 4,5h kö till gehennas, minns knappt något av de tidiga elf-questen förutom spindeljävlarna. Hoppas på lite mindre kö-tid om man ska kunna spela lite....

Tippar på att det är vidriga köer veckan ut, förhoppningsvis bätttrre nästa vecka.

Hur många går det in på en realm?

Det är väl inte helt klart hur många som går in på en server, men om man får gissa lite så skulle jag gissa mellan 2500-5000. Dock vill jag vara noga med att det endast är en gissning, det skulle kunna vara mer.
Citera
2019-08-28, 03:12
Medlem
Tack Gud för vanilla wow, alla spelare med kasst equipment, livlig trade och general chat, fungerande ekonomi, roliga quests (kör utan addons), folk som gör party och verkar lika vilsna som jag ibland (länge sen man lvla ) och folk tamefan överallt
Citera
2019-08-28, 06:32
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Vilken build skulle ni spela som warlock om man till 95% utav lvlandet är med en furry warrior samt shaman?
Citera
2019-08-28, 06:38
Medlem
Jaha så även om man en gång har köpt Vanilla så måste man köpa WoW classic igen för att kunna spela det?
Citera
2019-08-28, 07:01
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jaha så även om man en gång har köpt Vanilla så måste man köpa WoW classic igen för att kunna spela det?

Nä, du behöver bara köpa en subscription. Man kan säga att du köper en sub till BFA (nuvarande expansionen) men att classic ingår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in