2019-08-28, 00:05
Medlem
Ny avspärrning vid Sergels väg – polisen letar spår efter mordet
Polisen har under tisdagskvällen upprättat en ny avspärrning av en innergård vid Sergels väg för att leta efter spår efter mordet som skedde i närheten på måndagen.
Citera
2019-08-28, 00:06
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Blackdollkiller|68521704]Lu*as H? Fyll gärna på med resten av bokstäverna separat
Förlåt. Luka* s Ha**elgren. Alla stjärnor är a.
Citera
2019-08-28, 00:08
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Okej.. men 19 åringen som nu sitter häktad för inblandning i detta mord var ju med på den listan. Menar du att han sitter häktad på sannolika själ men ändå var på rättegång?

Är det tolkat att han var det? Det är ju med 100% garanti klart vem som sitter häktad.

Nu sitter han inte häktad Ännu, bara anhållen..
Citera
2019-08-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libellule
Iranier är inte muslimer och jag har svårt att tro att du får stoppa den i nånting.

Korrekt, Iranier är inte muslimer dom avskyr den påtvingade arab religonen islam. ISlam är arabernas religon, lika efterblivna som araberna själva.

Perser e motståndare till islam.

Idiotiskt av henne o gifta sig med en arab dock, hon borde ha vetat bättre!
Citera
2019-08-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
https://petterssonsblogg.se/2019/08/27/karolin-hakim-avrattades-i-malmo/
Tack vänliga själ 🙏🏼

Gud så otroligt sorgligt. Stackars lilla barn så liten och redan moderlös. Hur ii HELVETE kan man skjuta någon som bär på ett barn. Kunde man verkligen inte invänta tills barnet hade legat i vagnen åtminstone. Inte för att det är bättre men påriktigt så hjärtlösa?
Citera
2019-08-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Tack vänliga själ 🙏🏼

Gud så otroligt sorgligt. Stackars lilla barn så liten och redan moderlös. Hur ii HELVETE kan man skjuta någon som bär på ett barn. Kunde man verkligen inte invänta tills barnet hade legat i vagnen åtminstone. Inte för att det är bättre men påriktigt så hjärtlösa?

Inte för att försvara avskum som inte skall försvaras över huvud taget, men ofta är de här killarna så fullpumpade med knark när de gör sådant här att alla dina frågor blir helt meningslösa, vilket är hela poängen med att peta i sig "hämningsborttagande" medel. Folk som redan från början har väldigt litet av de mänskliga drag du efterfrågar tar bort det lilla de ändå har på kemisk väg, sedan är det fritt fram att göra i princip vad som helst. Hemskt, men det verkar vara den verklighet som gäller.
Citera
2019-08-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Jag har premium på sydsvenskan, har precis sökt genom bägge Palmkvists artiklar om gårdagens mord och han nämner inget om Drottningshög. Han nämner dock trippelmordet på Drottninggatan förra året när han skriver om gängvåldet. Men det har inget samband med detta mordet.

Ok, vad menar Palmkvist med detta:

Citat:
Mannen har ett robust kriminellt förflutet och förekommer enligt flera uppgifter till Sydsvenskan i en aktuell brottsutredning.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-27/gangstersparet-mannen-det-egentliga-malet

Jag kan inte läsa resten av artikeln då jag inte prenumererar på Sydsvenskan. Så vilken brottsutredning menar han? Trippelmordet på Drottninggatan?
Citera
2019-08-28, 00:24
Medlem
kungarolfs avatar
57 mille av 60 som man rånade till sig har ej återfunnits. Den kriminella maken var med vid rånet. Det förklarar varför en kriminell var ihop med en läkare. Han sitter säkert inne på flera mille. Hpn har alltså blivit ihop med en rik kille med blodspengar. Så kanske är hon inte så oskyldig trots allt.
Citera
2019-08-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Precis som jag sa, detta är inte som vilket mord som helst ens i de kriminellas ögon.

"Grovt kriminella i Malmös undre värld fördömer mordet på den 31-åriga kvinnan." https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-efter-malmomordet-detta-satter-nya-spelregler/

GM har nu i princip ALLA emot sig, han är helt körd. Alla hatar honom, ingen respekt någonstans, även de som inte har personliga kopplingar till detta fall är upprörda. Kul om han hamnar i fängelse och se hur han kommer bli behandlad av övriga.
De kriminella säger att "detta ändrar spelreglerna". Kan tänka mig att skyttens familj ligger risigt till. Den dumme jäveln har i princip dödat sin egen familj...
Citera
2019-08-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
De kriminella säger att "detta ändrar spelreglerna". Kan tänka mig att skyttens familj ligger risigt till. Den dumme jäveln har i princip dödat sin egen familj...

typ mer eller mindre, ja.
Citera
2019-08-28, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noproblem28
Kan någon svara varför det står i tidningen att med 100% säkerhet var kvinnan som var måltavla ?

Här inne skriver alla att mannen var målet men kvinnan kom ivägen?

Hon sköts inte av misstag. Skytten hade för avsikt att döda henne.

Däremot har inget hittills kommit fram i tråden eller media som tyder på att detta var en del av planen.

Jag delar mångas uppfattning att det handlade om en stundens ingivelse ”i striden hetta”. Antingen för att hon ingrep och försökte hindra skytten som ville skjuta hennes barns far (vilket påståtts i tråden), eller för att hon såg skytten och han trodde att hon skulle kunna identifiera honom, eller bara för att han var adrenalinstinn, påtänd och besviken/förbannad för att attentatet misslyckats.

Det är farligt att vara i närheten av en smågangsterskjutning, inte minst om du är bekant med (det tilltänkta) offret. Grabbarna har noll impulskontroll.
Citera
2019-08-28, 00:34
Medlem
https://www.goodreads.com/user/show/19488927-karolin-hakim

Är detta rätt person? I så fall läste hon Year of Yes, en bok om att säga ja till det som skrämmer. 2018 var året då hon behövde läsa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in