2019-08-27, 22:22
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Runt 2017 enligt det här inlägget:

(FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)

Då kan man ju i alla fall utesluta tramset om att Rånpengarna gått till att köpa hennes läkarexamen, Case is Closed
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Man skulle behöva en spypåse för alla skribenter och journalister som borde hålla käften om detta mord, men inte gör det.

"Detta är trots allt ovanligt", "Gör inte detta politiskt"...................

Vilken värld lever de i?

En normal människa med normal uppfostran vet när man ska hålla käft.

de skriver för att locka trafik och annonsintäkter. ju fler som besöker hemsidan desto mer pengar tjänar man.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har varit ute och knackat dörr.

Det låter som en effektiv svensk polisteknik. Hur pass effektivt är det i verkligheten?
Citera
2019-08-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Håller med. Kvinnan hade levt idag om hon inte vart med en yrkeskriminell. Har aldrig förstått mig på kvinnor som drar sig till sådant folk.

det heter pengar.
Citera
2019-08-27, 22:24
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Vet någon vilken koppling N*ief *d*wi har till det pågående Drottninghögsmålet?

Känns hyfsat viktigt att få reda på...

Har gått igenom den men han namn finns inte med i utredningen. Men det säger ju inte att han inte var med ändå. Det verkar mer vara yngre förmågor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jattegammal
Det var exakt vart mitt första inlägg va här på fb. Exakt igår kväll. Jag skrev ett ganska långt svar till några som vägra förstå och har ingen som helst insyn mer en på en dataskärm om att hon fick skylla sig själv. Sedan att knappt se mer info mer en att folk biter sig fast i en teori som är helt utesluten samt repeterar sig gör en mer galen. Självklart ifrån media med. Det skakar inte bara vanligt folk och gängkriminella som finns runtom Malmö kan jag lova. Det är verkligen chockat för alla. Tack för att du länka för kunde inte logga in konstigt nog förut. Nu blev det näst intill lite sidan om info men ändå lite relaterat jämnfört med hennes studier i Polen. Ska hålla mig till ämnet.
Jag skrev tidigare idag att det kommer bli krig. Och så dyker det upp att t o m de som är i branschen är chockade. Så... nåt kommer hända. Det kommer bli omrörning i grytan. Som han sa i artikeln: kvinnor och barn rör man inte. Detta är männens värld till största delen - man håller närstående utanför. Men sånt fattar inte snorungar. Snorungar som borde utbilda sig och inte hålla på och leka med vapen, yra omkring bland gator de inte hittar i, springa runt som höns och ränna till fel bil osv osv. Bara tar mig för pannan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Politikbetrieb
det heter pengar.

Kvinnor älskar pengar, det vet vi ju.
Citera
2019-08-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Det låter som en effektiv svensk polisteknik. Hur pass effektivt är det i verkligheten?

det räcker att göra det på samma våningsplan och kunna ställa rätt frågor.
Citera
2019-08-27, 22:25
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2019-08-27/ny-avsparrning-vid-sergels-vag-polisen-letar-spar-efter

Som jag sa, ny avspärrning på gård bakom Sergels väg
Citera
2019-08-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Då kan man ju i alla fall utesluta tramset om att Rånpengarna gått till att köpa hennes läkarexamen, Case is Closed

Däremot tror jag att de saknade pengar är orsaken. Skjuta honom så får man inga pengar. Skjuta hans kvinna är första varningen. Skjuta barnet är andra. Tredje sista om han inte skakar fram pengarna är att skjuta honom. Det är väldigt mycket pengar för gå genom så mycket bry att göra detta i denna ordning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Det är gammaldags fotarbete och skall göras. Inget konstigt med det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Vem av dessa ovan blev dödad i Malmö 2008?, som nämnts tidigare i denna tråden

”Misstänkt rånare:

Mwaka Rossi Kalule (Rossi Carlsson), ihjälskjuten i stadsdelen Slottstaden den 6 oktober 2008 i Malmö. Hade koppling till gängkretsar i Malmö. Mordet troligen kopplat till rånet. Möjligtvis på grund av rykten om att han pratat.”

https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in