Citat:
Ursprungligen postat av
Politikbetrieb
jobbar du på sexsvenskan när du hela tiden referar till en idiot på tidningen och kommenterar de olika journalisterna.
Jag hatar denna tidning mer än någon annan i Sverige, men Palmkvist brukar veta vad han talar om.
Låter de också muppen Habul skriva fritt, så misstänker jag att de har torrt på fötterna. Annars hade han inte fått komma i närheten av ett tangentbord.
Av detta kan jag dra slutsatserna att mordet inte handlade om något jävla "vittnesmål" i samband med Drivhall och skjutningen på Censorsgatan, och att det inte heller handlar om bråk om pengar i efterspelet från Bröndbyrånet, 2008. Det är överspelat.
Följdsatserna från detta argument blir att folk från Drottninghög inte agerade torpeder åt någon annan, utan att det var de som var de huvudsakliga aktörerna i det här. Dessutom att kvinnan inte heller var det huvudsakliga målet, utan mannen.
Att kvinnan dog berodde på att hon var på fel plats vid fel tid och en av mördarna tappade huvudet när han upptäckte att de hade misslyckats med att knäppa mannen.
Eftersom ingen var svensk här beter de sig också konstigt allihopa: mannen flyr och lämnar sin kvinna; kvinnan springer efter med barnet i famnen för att rädda sin man; mördarna beter sig klumpigt och fel. Förmodligen är de nervösa, påtända och framför allt - dumma i huvudet.
Varför vill då Drottninghög ha ihjäl NA? Svaret på detta finns kanske i den 27 000-sidiga FUPen om det kollapsade fallet mot Drottninghögligan B-457-18 där Helsingborgarna fick sitta inne i ett år. Kanske gav han polisen info så att de blev sittande så länge, kanske var det ouppklarade affärer. Sanningen kommer nog fram förr eller senare.