2019-08-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Inte ett pip. Alla var som tysta små möss. Inte ens brottsoffrets syskon vågade tala. Man kunde läsa mellan raderna att ALLA viste ngt men INGEN vågade vittna

Men blev det fällande dom ändå?
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Hon var ju inte rättsläkare...var hon på plats för attcredogöra för skador? Borde en rättsläkare gjort. Att sånt faller på en at läkare påvisar sjukvårdens förfall...

Hon har inte "varit på plats" för att "vittna" i någon "rättegång".

Hon är en av en mängd människor som rutinmässigt har hörts i en förundersökning. Exakt om vad vet jag inte, antagligen om något kring detaljerna i den skjutnes presentation på akuten eller någon detalj i journalen om hon nu var den som inledde behandling.

Självklart är det inte en AT utan en rättspatolog som detaljerat redogör för skador vid den rättsmedicinska undersökningen och slutsatser därav. Och det betyder inte heller att rättspatologen lever under mordhot...

Släpp BO:s jobb nu. Det är i princip avfärdat även av polisen, och måste inte ältas igen på tio sidor varannan timme. Tråden är nästan 300 sidor nu, med kanske tre sidors faktiskt läsvärt innehåll!
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Aha. En ANNAN rättegång?

Som INGEN har hört talas om?

Och var hölls den?

På den platta jorden som du också trorvpå?

Jag har inget att bevisa, det är åklagarens uppgift. Viker till en foliehatt och sätter mig i skamvrån och inväntar kommande åtal i detta ärende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman163
Finns det någon bevis alls på din kommentar?, var vänliga och lägg upp beviset på att hon enbart var "läkare" för en skottskada och inte ett vittne under en rättegång. Tills dess så står jag fast vid det som jag har skrivit.

Lyssna vad polisen säger!
https://www.svtplay.se/video/22670682/rapport/rapport-26-aug-22-45?start=auto&tab=2019
Citera
2019-08-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Yes. Åsnan hade inga.diskreta kläder på.sig direkt han gick runt med kläderna innan omaskerad där han fastnade på flertalet kamera samt på moppen. Sedan använde han samma kläder han hade under skjutningen.

Sen var det andra delar.som.också.satte dit han. Tror hans fingeravtryck fanns på hylsorna elr liknande.
Citera
2019-08-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Helt enkelt för man inte har resurser att anställa dagisfröknar för att hålla koll på varenda kriminell i samhället. Rånet gjordes för 11 år sedan. Menar du att man skulle ha span 24 timmar om dygnet i 11 år (nåväl 4, han släpptes trots allt 2015)? Du hör ju hur det låter.

Varför span 24/7? Räcker väl att Skatteverket har koll. Precis som de blir väldigt intresserade när herr och fru Svensson verkar leva långt över sina deklarerade inkomster.
Citera
2019-08-27, 20:14
Medlem
Tekniska bevis räkte
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Citera
2019-08-27, 20:17
Medlem
JohnDillingers avatar
Den här tråden ger absolut ingenting. Varenda medlem har bara skrivit sina spekulationer. Allt från studieskulder till uttalande om skador från tidigare mordfall som skulle få henne mördad.
Vissa börjar snö in sig på varför hon ens bär barnet...

Heder kan vi skippa.
Att N ligger bakom kan vi också skippa. Man knäpper inte mamman till sitt barn när hon bär på barnet. Skulle han vilja få bort henne så görs det på ett annat sätt.
Att BO skulle ha något kriminellt dubbelliv känns också extremt långsökt.

Med största sannolikhet har det något med N att göra, antingen angående rånet eller något färskt.

Han blev alltså fri 2015, så runt 4 år fri.
Vem blev fri sist?
Tror snarare det har med något färskt att göra. Han kanske har lurat några?
Investerat i kola och blivit av med en last sen skyldig pengar?
Kanske gett sig in i kolavärlden med pengarna från rånet och retat upp personer. Han har blivit hotad till att dra sig ur den branschen men ignorerat det?

Spekulerar som alla andra nu.
Citera
2019-08-27, 20:17
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Hon var ju inte rättsläkare...var hon på plats för attcredogöra för skador? Borde en rättsläkare gjort. Att sånt faller på en at läkare påvisar sjukvårdens förfall...
Om patienten dött, rättsläkare ja. Nu skulle hon ju bara redovisa i princip var skottskadorna satt. Det kan väl en idiot tala om.
Citera
2019-08-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Hon har inte "varit på plats" för att "vittna" i någon "rättegång".

Hon är en av en mängd människor som rutinmässigt har hörts i en förundersökning. Exakt om vad vet jag inte, antagligen om något kring detaljerna i den skjutnes presentation på akuten eller någon detalj i journalen om hon nu var den som inledde behandling.

Självklart är det inte en AT utan en rättspatolog som detaljerat redogör för skador vid den rättsmedicinska undersökningen och slutsatser därav. Och det betyder inte heller att rättspatologen lever under mordhot...

Släpp BO:s jobb nu. Det är i princip avfärdat även av polisen, och måste inte ältas igen på tio sidor varannan timme. Tråden är nästan 300 sidor nu, med kanske tre sidors faktiskt läsvärt innehåll!

Jag håller med dig. MEN det skulle inte förvåna mig om hon skrivit rättsintyget då bristen på rättsmedicinare är skriande och de finns inte på akuten en kväll...jag har erfarenhet av detta.
Personen dog inte. Hade den dött hade en riktig rättsmedicinare gjort en obd dagen efter.

Men tror inte alls att detta har nån koppling till hennes död. Men rätt ska vara rätt.
Citera
2019-08-27, 20:18
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fkmv
Högst troligt att det var han på filmen som sköt kvinnan.

Anledningen till att jag tror det är för att när han springer mot bilen som han rycker i dörren så kommer han utspringande från gångvägen som går BAKOM falafelgrillen. Det var ju på den gången hon hittades.

Det fanns uppgifter i början av tråden att skotten ”lät” olika. Då kanske det är mer än ett vapen inblandat. Kanske MGM på filmen inte var helt ensam. Det syns tydligt att han har bara ett vapen.
Citera
2019-08-27, 20:21
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Jo, man är AT-läkare.

Läkare utan legitimation i så fall!

Allmäntjänstgöringen omfattar minst 18 månader och läkaren kallas under denna tid AT-läkare. Oftast varar allmäntjänstgöringen 21 månader, som tidigare var den obligatoriska tjänstgöringstiden. Fullgjord allmäntjänstgöring eller utländsk legitimation är en förutsättning för svensk läkarlegitimation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in