2019-08-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman163
Finns det någon bevis alls på din kommentar?, var vänliga och lägg upp beviset på att hon enbart var "läkare" för en skottskada och inte ett vittne under en rättegång. Tills dess så står jag fast vid det som jag har skrivit.

Duger denna från Malmös polisområdeschef?
https://twitter.com/Stefan_Sinteus/status/1166246582326632448
Citera
2019-08-27, 19:37
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Finns det någon bevis alls på din kommentar?, var vänliga och lägg upp beviset på att hon enbart var "läkare" för en skottskada och inte ett vittne under en rättegång. Tills dess så står jag fast vid det som jag har skrivit.
Snälla någon läkare blir inkallade stundom som vittne i olika fall, Så ja fullmöjligt hon varit där som vittne i egenskap av läkare och en civil!
Citera
2019-08-27, 19:38
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politikbetrieb
muslimer har börjat ändra till svenska namn för att de tror att de får någon fördel av det. ta en titt på var hon varit skriven innan.
Alla barnen Hakim (dvs Karolin och hennes bröder) har ett europeiskt och ett persiskt förnamn. Det verkar ha varit en princip för denna europeisk/iranskt mixade familj. Det kristna namnet kommer först och det var det namn som de använder på sociala medier, osv.
Citera
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Låter inte som ett särskilt troligt scenario, om inte mördarna var så påtända att de inte visste vad de gjorde.

Jag tror att de låg på lur för att mörda eller hota mannen. Sedan dök han upp med kvinnan och barnet, och då gick det snett.

1. Om de var ute efter att döda mannen, hade de gjort det.

2. Då mannen kom undan fimpade de mamman.

3. Pappan var såklart övertygad om att de aldrig skulle röra hans fru eller barn. Han hade fel.

/C
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husvagnen64
Tvärtom hon var full av normalitet som försökte rädda barnets far instiktivt. Ingen har gjort så här i modern tid i Sverige i fredstid. Ett unikt fall som tyvärr spränger upp en ny dörr i våldkapitalet. Vi har precis sett gränsen flyttas och att ma tar folk fast det finns vanligt folk i närheten i dagsljus. Vi har inte ett samhällets sammanbrott men vi kommer att då det i juridisk mening om det inte ageras med kraft i hast och med kraft

Man skyddar väl sitt barn i första hand? Det är väl en reflexmässig instinkt.
Citera
2019-08-27, 19:39
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Jag lägger en slant på att detta har med att hon vittna. Det har inget med hennes man/pojkvän att göra. Jag menar om man ska tänka som en kriminell som tydligen enligt vissa här sitter på 50-80 millar så visar man sig inte öppet i MALMÖ. Och sedan att knäppa hans brud och förvänta sig pengar? no logic...
Om snubben sitter på dom pengarna så sätter han bara pris på hela deras gäng och dom försvinner ganska fort. Det går inte och koppla ihop att hans förflutna ska vara orsaken till hennes död.
Ville dom komma åt hans pengar så kidnappar dom honom istället för och göra en stor scene.
HAN HAR INTE SUTTIT PÅ SÅ MKT PENGAR. Delvis fördelat innan alla åkte fast, bland annat till huvudmannen 8 milj. Hur mkt han suttit på vet ingen, men att han har pengar vet nog många.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:

Du har fel. Om du orkar läsa tråden finns det många källhänvisningar till att hon bara vittnat om hur en skottskada kan se ut. Hon har inte vittnat mot någon individ.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Läkarbruden hade väl fått nog nu och ville lämna honom. Ingen vettig tjej vill ha en kriminell pundar/rånare som partner, hon var kanske naiv först när de träffades men i takt med utbildningens fortskridande fick hon nya värderingar. Rånarkillen betalade någon för att bli av med henne och behålla barnet då hans chanser att få barnet är lika med noll om mamman finns men ökar till iaf 20% om mamman inte finns(i hans korkade skalle ). Det är min teori.

Värdelös teori.
Citera
2019-08-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Läkarbruden hade väl fått nog nu och ville lämna honom. Ingen vettig tjej vill ha en kriminell pundar/rånare som partner, hon var kanske naiv först när de träffades men i takt med utbildningens fortskridande fick hon nya värderingar. Rånarkillen betalade någon för att bli av med henne och behålla barnet då hans chanser att få barnet är lika med noll om mamman finns men ökar till iaf 20% om mamman inte finns(i hans korkade skalle ). Det är min teori.

Det var bara några dagar sedan som BO:s pappa la ut foton på Insta, föreställande dotterns och svärsonens babyshower där de såg väldigt lyckliga ut.
Senast redigerad av Chillwill 2019-08-27 kl. 19:45.
Citera
2019-08-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Motivet
BO vittnade i en rättegång där en person nyligen dömdes (för mord).
Straffet för att avge vittnesmålet var att hon dödades.

Sjukt sorgligt. Möjligheten att vittna anonymt kanske ska omvärderas?

I Nermin K fall? Tycker med det är hemskt att offentligöra vittnen iaf
Citera
2019-08-27, 19:41
Medlem
Citat:
Jag lägger en slant på att detta har med att hon vittna. Det har inget med hennes man/pojkvän att göra. Jag menar om man ska tänka som en kriminell som tydligen enligt vissa här sitter på 50-80 millar så visar man sig inte öppet i MALMÖ. Och sedan att knäppa hans brud och förvänta sig pengar? no logic...
Om snubben sitter på dom pengarna så sätter han bara pris på hela deras gäng och dom försvinner ganska fort. Det går inte och koppla ihop att hans förflutna ska vara orsaken till hennes död.
Ville dom komma åt hans pengar så kidnappar dom honom istället för och göra en stor scene.

Vittna om vad exakt menar du. Skadorna han hade? Ooj det vill man ju hämnas för
Citera
2019-08-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Och? Vad spelar det för roll? Hon taxerade runt 400.000 kr, en relativt låg lön. Hennes man sitter på tiotals miljoner i knarkpengar, vilket hon är högst medveten om och dessutom gillar hon det. Mest troligtvis är det ett avgörande skäl till varför hon ens är med honom!
Tror du själv hon hade varit tillsammans med denna arab utan hans cash, utan hans ”coola” rykte?

Nej. Knappast. Aldrig. Det vet du också.

Hon älskade det. Pengarna. ”Respekten”.

Hon är en sådan som möjliggör och uppmuntrar kriminaliteten i vårt samhälle.

Jag vidhåller, Sverige har blivit en lite bättre plats utan henne.
Läste någon korkad debattartikel om mörker mäns åsikter men helt allvarligt, menar du på riktigt att Sverige blir bättre av att toppstudenter med barn dör med dem i famnen på öppna gator? Du inser inte att intelligens påverkar utgångspunkten för barn mer än att föräldrarna mördas?

Sedan så är det självklart att pengar är motivet när man läser artiklar om inte hela den kriminella världen blivit ett snorkalas där ingen kan uttala sig om något utan att få en kula i skallen. Hon gjorde fel val av man, hennes barn kommer sannolikt att ha särskilt dåliga odds efter det här som om hon levt, kunnat utvecklats med bättre resultat oavsett vem fadern var. Säkert något i hennes förflutna som fått henne att välja en sådan individ till pappa och förhoppningsvis inte pengarna. Oavsett vad kan samhället aldrig bli till det bättre när mödrar skjuts med barnen i famnen. Det är trots allt till Sverige de flyttat, inte Mellanöstern. Att det tagits hit, gör fortfarande inte Sverige bättre, det är det aldrig när kvinnor med barn dör. Hur lite du än får ragg själv så är inte det brottsoffrets fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in