2019-08-27, 19:31
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
En hypotes som framlagts i tråden är att kvinnan skjutits för att mannen gömt undan pengar från ett tidigare rån. Det är ett bestickande resonemang men efter att funderat lite tror jag inte på det. Skälet är följande. Hade jag varit en av de som ville ha ut min andel kanske jag skulle ha skjutit kvinnan i benet som ett sätt att säga att det kan bli värre. Vänligen betala. Men om man dödar henne bygger du upp ett hat som gör att mannen kan tänkas hämnas genom att skvallra till polisen eller gå till väpnad aktion. Visst, barnet finns kvar och måste skyddas men att döda modern är ett självmål. Jag tror att oerfarna hitmen, drogade på Gud vet vad, gick för långt i sitt rus. Att döda kvinnan är kontraproduktivt. Att skada henne och visa våldskapacitet ger däremot en viss hävstång mot mannen.
Vi vet ju inte om eventuella tidigare hot, BO karl/far till sitt barn kanske "läxat upp" någon springpojke när denne försökt utkräva pengar och att detta nu skett för att påvisa allvaret med dessa hot/påtryckningar(?).

-Men vad vet jag? ...gissar precis som alla andra.
Citera
2019-08-27, 19:31
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vad tänker du kring trippelmordet i malmö förra året där sex sköts varav tre avled? Med tanke på dna och allt dedär som.äe utvecklat.

...och nu har dom redan mordvapnet!
Citera
2019-08-27, 19:32
Medlem
bulletproofsouls avatar
[quote=nosaint|68518498]Läkarbruden hade väl fått nog nu och ville lämna honom. Ingen vettig tjej vill ha en kriminell pundar/rånare som partner, hon var kanske naiv först när de träffades men i takt med utbildningens fortskridande fick hon nya värderingar. Rånarkillen betalade någon för att bli av med henne och behålla barnet då hans chanser att få barnet är lika med noll om mamman finns men ökar till iaf 20% om mamman inte finns(i hans korkade skalle ). Det är min teori.[/QUOTE

Jag är lite inne på samma linje. Det låter nästan lite väl uppgjort att fly och hoppa över staket och då blir GM frustrerad och skjuter frun istället. Någonting är skevt.
Citera
2019-08-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Det jag tycker är mest underligt med förloppet är att BO, med ett barn i famnen, springer efter en pistolbeväpnad man för att skydda sin man?? Hade hon inga moderkänslor? I min värld skyddar man sitt barn till 100%. Om ens man , eller tom en själv dör, är ett offer man får ta för att ens barn ska överleva. Man springer mao bort från faran när man har ett barn i famnen. Men hon verkade sakna de grundläggande instinkterna.

Tvärtom hon var full av normalitet som försökte rädda barnets far instiktivt. Ingen har gjort så här i modern tid i Sverige i fredstid. Ett unikt fall som tyvärr spränger upp en ny dörr i våldkapitalet. Vi har precis sett gränsen flyttas och att ma tar folk fast det finns vanligt folk i närheten i dagsljus. Vi har inte ett samhällets sammanbrott men vi kommer att då det i juridisk mening om det inte ageras med kraft i hast och med kraft
Citera
2019-08-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Hon har vittnat i sin roll som läkare i en skottskada. Inte en chans. Lägg ner den teorin.

Finns det någon bevis alls på din kommentar?, var vänliga och lägg upp beviset på att hon enbart var "läkare" för en skottskada och inte ett vittne under en rättegång. Tills dess så står jag fast vid det som jag har skrivit.
Citera
2019-08-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
öh...ok. Och vad menas?
Det visar syskon och eventuellt mamma och pappa till NA. Systern R*ina som Naeif står skriven hos. Hur uttalar man Naeif? Nöff?
Citera
2019-08-27, 19:35
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Iranier är muslimer också.

Inte alla
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman163
Finns det någon bevis alls på din kommentar?, var vänliga och lägg upp beviset på att hon enbart var "läkare" för en skottskada och inte ett vittne under en rättegång. Tills dess så står jag fast vid det som jag har skrivit.

Ja. Hon har ett gjort ett läkarutlåtande och förekommer på två sidor i en utredning på tusentals sidor gällande den aktuella rättegången.

Läs tråden.

Är du plattjordare också?
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Motivet
BO vittnade i en rättegång där en person nyligen dömdes (för mord).
Straffet för att avge vittnesmålet var att hon dödades.

Sjukt sorgligt. Möjligheten att vittna anonymt kanske ska omvärderas?

Det är en teori om motivet som polisen inte tror mycket på eftersom vittnesmålet var marginellt och inte pekade ut någon och inte påverkade om mannen skulle fällas eller inte.

Fullständigt avfärdat är det inte, men osannolikt.
Citera
2019-08-27, 19:36
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Hon kanske inte visste om att han var/varit kriminell? Han kan väl ha ljugit och sagt att han var Prinsen av Långtbortistan och att pengarna kom från hans rika familj. Inte många som lyckats med en sån 60 miljoners kupp skulle väl skryta högt om det.

Klart hon visste! Alla i hans omgivning vet nog vad han går för. Räcker ju att googla hans namn så kommer Lexbase upp.
Nä, jag tror hon tyckte att han var spännande just pga sin kriminalitet. Och med den mycket ”cash”. Hon själv tjänade väl knappast några belopp att tala om. AT -läkare gör ju inte det. Tror att hon föll för ”Scarfacemyten”.
Citera
2019-08-27, 19:36
Medlem
Rospigg1s avatar
Hur vet vi att det är rätt bo. Det kanske skulle vara någon helt annan, som skulle skjutas.
Citera
2019-08-27, 19:37
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Egentligen är det otroligt fegt att fly och lämna sin fru och bebis i sticket. En riktigt feg och själviskt handling, ungefär som att sälja knark. Men logisk eftersom är man sociopat så tänker man endast på sig själv.

Ja eller så har man kollar lite för mycket på Mission impossible när man tror att 10/10 står kvar när 2 babbar kommer med skarpladdade vapen. - han var såklart övertygad om att de kom för att plocka honom och att de aldrig skulle röra en kvinna och ett spädbarn. Därför sprang han i hopp om att de skulle följa efter honom.

Så fel han hade.

Märkligt att pappan inte tagit livet av sig än? Ska han seriöst leva vidare med skulden och ett barn som i framtiden inser att allt var pappans fel? Sjukt.

Bättre att skaffa en livförsäkring, fimpa sig själv och iaf lämna någon miljon till barnet. Enda värdiga i den här situationen.

/C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in