2019-08-27, 15:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu har ju inte du den minsta susning och det framkommit något som var avgörande för detta ingripande. Han kanske till polis och omgivning tydligt uttalat att han aldrig kommer låta sig gripas igen. Hade han varit lyckligt ovetande om att han var misstänkt och kunde gripas kunde de gjort som med Stefan Börjesson, honom tog de på stan. Du tänker helt fel här.

Om så utgår vad du påstår att han kanske sagt att han aldrig kommer låta sig gripas ska dom väl för helsike inte ta honom hemma i hans fort?
På annat sätt formulerat: Det är okunnigt att motivera insatsen i hemmet där den misstänkte har störst möjligheter att ta livet av sig eller sätta sig till motvärn.
Om du haft någon susning om ingripanden hade du inte tänkt fel..
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-27 kl. 15:23.
Citera
2019-08-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Min har redan legat på kylning, brukar aldrig ha fel. Tar en slurk i kväll!
Hoppas Du har rätt!
Jag väntar till torsdag när vi får klartecken... då blir det punch till ärtsoppan!
Citera
2019-08-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Tack för tipset!
Mannen är nu misstänkt på den högre misstankegraden. Senast på torsdag innan klockan tolv måste åklagaren lämna in en häktningsframställan eller släppa 45-åringen på fri fot.

– Han är oerhört frustrerad över att bli frihetsberövad igen. Det har gått över ett år sedan tingsrätten släppte honom fri. Det här är ett stort frågetecken för honom.

"Frustrerad"? Rent makalöst vilken fräckhet!
Citera
2019-08-27, 15:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Någon som kan berätta vad som tidningarna rapporterar? Försöker läsa men allt i NA verkar stå bakom betalvägg. Framkommer det något mer om gripandet och hur det gått till?

Första artikeln som nu är låst:

”Det var vid 06-tiden på tisdagsmorgonen som ett stort antal svartklädda poliser slog till mot bostaden.
– Det var ett jäkla pådrag – över tio svartklädda poliser. De bröt sig in både genom entrédörren och genom garaget och tog med en man därifrån. Sedan byttes alla låsen ut. Man ville väl säkra huset, säger ett av vittnena NA talat med.
Även boende i området vaknade till av den stora polisinsatsen.
– Jag märkte att det var stor rörelse i området vid halv sju-tiden i morse. Man blir lite chockad, säger en granne”.
Citera
2019-08-27, 15:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om så utgår vad du påstår att han kanske sagt att han aldrig kommer låta sig gripas ska dom väl för helsike inte ta honom hemma i hans fort?
Om du haft någon susning om ingripanden hade du inte tänkt fel..
Du skriver så dålig svenska så jag fattar knappt vad du vill få fram.
Kan det kanske vara så att polisen inte fått fatt på honom och fick ett tips om att han nu befann sig i hemmet och att de inte hade något val? Vad är problemet med hur de griper honom? Målet var att få in honom hel och ren. Sluta käbbla nu.
Citera
2019-08-27, 15:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Någon som kan berätta vad som tidningarna rapporterar? Försöker läsa men allt i NA verkar stå bakom betalvägg. Framkommer det något mer om gripandet och hur det gått till?

Senaste artikeln är öppen till kl 15:30

Det är nu bara att hålla tummarn att det håller på torsdag:

”Mannen är nu misstänkt på den högre misstankegraden. Senast på torsdag innan klockan tolv måste åklagaren lämna in en häktningsframställan eller släppa 45-åringen på fri fot.”
Citera
2019-08-27, 15:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns en ömsesidighet där...; eftersom han inte anmält sig själv och erkänt att han haft ihjäl henne (dråp) så häktas han misstänkt för mord. Bara en tanke.

”Frustrerad” var ordet jag sökte tidigare idag, när jag skrev ”orättvist behandlad”. Han lägger orden i munnen på mig...

Jag vill minnas att vi taxerade honom som ”frustrerad” för länge sen. Eller var det herr Mantorp? Kanske...

Frustrerad.

Hur tänker man då?
En viss irritation ligger som en bottenresonans.
Inte så mycket förtvivlan?

Själv skulle jag vara hysterisk om jag var oskyldig. Desperat?
Förbannad, frustrerad skulle inte ligga nära till hands.
Citera
2019-08-27, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bara terroristmisstänkta och gängkriminella motiverar sån insats, experten.

Edvin, Mantorp.
Citera
2019-08-27, 15:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Jag gläds oerhört på dina vägnar, liksom Lena övriga nära anhöriga och familj.
Vilken lättnad för er att mördaren äntligen är inlåst och ni kan rör er fritt, andas frisk luft.
Stefan är inlåst och kan inte skada er mer.

Minns inte Stefans efternamn. Kan du skriva det med en asterix möjligen?
Tack i så fall 👍
Citera
2019-08-27, 15:28
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Senaste artikeln är öppen till kl 15:30

Det är nu bara att hålla tummarn att det håller på torsdag:

”Mannen är nu misstänkt på den högre misstankegraden. Senast på torsdag innan klockan tolv måste åklagaren lämna in en häktningsframställan eller släppa 45-åringen på fri fot.”

Det blir spännande att följa media då fram till torsdag! Måtte de ha rätt GM, ha bra bevis och få honom fälld nu! Hoppas också att de inte lämnar något åt slumpen utan följer upp alla eventuella tecken på om det funnits folk i hans omgivning som skyddat honom, försvårat utredningen eller rentav agerat hotfullt mot vänner till LW (här i tråd eller utanför IRL) så till den grad att de själva varit involverade i mordet eller försvårat uppklarandet av fallet. Så bra det vore för LWs anhöriga om detta hemska fick klaras upp och rättvisan fick ha sin gång efter denna långa tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Låt mig hjälpa till att friska upp ditt minne. Du har själv satt det på pränt vid tidpunkten då du sade dig ha tillgång till de uppgifterna där intygade när Hanna jobbade:

”Hanna worked according to schedule. No sic leave:
May 5:14-22
May 6: 7-16
May 9: 7-16
May 10: 14-22
May 14: 14-22
May 15: 7-16

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”She worked accoring to schedule. That is almost exactly every second weekend.”
May 10: 14-22
May 14: 14-22
May 15:7-16”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”Hanna worked all their shifts during the current period. The Monday was additionally in addition to the regular schedule. She was asked to work extra”

@Potomac Jabbar Hanna idag?
Citera
Medlem
Jag har sökt lite i tråden men p.g.a väldigt många inlägg blir det bara rörigt, är det någon som har en sammanfattning kring allt konstigt som mgm gjort/sagt både före o efter mordet?

Någon som kan förklara varför just HAN blev misstänkt från början?

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in