2019-08-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
ja har man nu inte längre något att komma med angående SD:s oskuld så kan man ju alltid klaga på hur han greps... Patetiskt! En viss förkyld person greppar nu sina sista halmstrån

Det kan man däremot kalla högst osäkert.
Citera
2019-08-27, 14:57
Medlem
Vilken fantastisk underbar nyhet denna lika fantastiska sensommardag.
Jag skrev för länge länge sen att en dag när jag knäpper upp mobilen med nyhetsnotiser kommer
just den här presenten en vacker dag komma upp i flödet. Den kom idag!

Ligger inte för mig att gotta mig i andras tillkortakommande, men det finns nog vissa i SDs försvarssekt som inte har lika hög svansföring idag. Snoris, överväg att annat yrkesval, för din egen skull.

Strålande nyheter!
Senast redigerad av glendale 2019-08-27 kl. 15:05.
Citera
2019-08-27, 14:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Så klart åklagaren har på fötterna nu, man plockar inte in någon på sannolika skäl utan att vara säker, Han kommer att bli häktad o dömd för mord och straffet kommer bli 18 år - livstid, Har själv varit häktad många ggr och inte för mord men för mycket annat, Det som ske nu är att mördaren SD kommer få fulla restretioner alltså ingen kontakt med yttervärlden, Men framför allt , Det här ochså känner är att nu rasar korthuset, sviker barnen, förlorar jobbet, alla vänner , vad ska nära o kära tycka , och alltid så länge han lever så kommer han vara prickad i belastningsregistret som mördare för det försvinner aldrig... Alla geocachare som gick på Stefans lögn och trodde på han måste nu känna sig lätt grundlurade) Från första stund visste jag att SD var mördaren..
Håller med om allt i stort, dock ej livstid, 16-18 år OM han döms för mord. Det kan sluta med dråp, men det är ju avgörande hur hon dött, läste iofs något om kraftigt yttre våld så det talar nog för mord mer än dråp, men livstid, nej.
Citera
2019-08-27, 14:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut, insatserna då var för svaga och LW velade ju tyvärr vilket bakband polis och rättsväsende.

Men det spektakulära gripandet idag var endast en show för den frustrerade allmänheten i Örebro med omnejd, MGM kunde hur lätt som helst plockats in nu under dagen utan den här uppståndelsen men det hade ju inte varit lika spektakulärt, nästan lite tråkigt, en antiklimax för de som jobbat med fallet.

Kan du ange källa på det fetade?

Eftersom du uppenbarligen konstaterar.

Annars använd gärna JAG TYCKER eller JAG ANSER så att vi vet att det är en personlig åsikt du ger uttryck för.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-27 kl. 15:50.
Citera
2019-08-27, 15:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Åklagaren har beslutat att anhålla mannen på sannolika skäl misstänkt för mord. Under tisdagen har polisen förhört honom. Den misstänktes bostad har spärrats av för teknisk undersökning. Även förra gången han greps spärrades villan i västra Örebro av.

Mannen förnekar fortfarande brott.

– Han är frustrerad över att bli gripen igen, han har varit misstänkt i ett år, säger Ingvar Backman, som försvarar mannen, till DN.
"

https://www.dn.se/nyheter/sverige/man-gripen-for-mord-i-hjarsta/

"Nu ska mannen förhöras på nytt, efter att misstankarna stärkts. Han fortsätter neka till brott och tycker det är ”oerhört frustrerande” att ha gripits igen, enligt försvarsadvokaten Ingvar Backman.

– Hans inställning är samma som för ett år sen. Han förnekar alla påståenden som innefattas i den gärningsbeskrivning han har fått, säger Backman till P4 Örebro.
"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/en-man-gripen-for-mordet-pa-lena-wesstrom/

Det finns en ömsesidighet där...; eftersom han inte anmält sig själv och erkänt att han haft ihjäl henne (dråp) så häktas han misstänkt för mord. Bara en tanke.

”Frustrerad” var ordet jag sökte tidigare idag, när jag skrev ”orättvist behandlad”. Han lägger orden i munnen på mig...

Jag vill minnas att vi taxerade honom som ”frustrerad” för länge sen. Eller var det herr Mantorp? Kanske...
Citera
2019-08-27, 15:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer.
Det omotiverade insatsen kommer gå till historien som en löjeväckande show för Örebropolisen. Det var viktigare att visa på styrka än att anhålla honom.

Om man så vill en runa över hur dom skämts över deras tafatthet i utredningen. Dom hade kunnat tagit honom närsomhelst helt odramatiskt eftersom han rörde sig fritt på stan.
Nu har ju inte du den minsta susning och det framkommit något som var avgörande för detta ingripande. Han kanske till polis och omgivning tydligt uttalat att han aldrig kommer låta sig gripas igen. Hade han varit lyckligt ovetande om att han var misstänkt och kunde gripas kunde de gjort som med Stefan Börjesson, honom tog de på stan. Det kan även vara som så att de sökt honom på olika adresser och han håller sig undan nu när han får reda på att han ska tas in. Polisen får tips om att han kan vara hemma och slår till med stora spaden för att han inte ska skada sig själv eller andra. Du tänker helt fel här.
Senast redigerad av Champagneoclock 2019-08-27 kl. 15:09.
Citera
2019-08-27, 15:04
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
NA går att läsa vad SD:s advokat säger... fritt till 15.31

(har inte läst ännu tänkte "skvallra" här först)

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Citerar lite här innan den låses:

" – Hans inställning är densamma som han hade för över ett år sedan. Han förnekar mord, säger Ingvar Backman, advokat."

[...]

"– Det har hållits förhör med honom under förmiddagen. Jag vill i det här skedet inte diskutera vad som har kommit fram under förhöret. Jag vill inte heller kommentera vad det är som gör att polisen anser att de har stärkt misstankarna, säger Ingvar Backman.

Förhöret pågick under tisdagsförmiddagen och advokaten påpekar att 45-åringen förnekar alla misstankar.

– Han har varit misstänkt för mord i mer än ett år nu. Det här är naturligtvis jobbigt och frustrerande för honom. Men han har samma inställning nu som då.
"
[...]

"Mannen är nu misstänkt på den högre misstankegraden. Senast på torsdag innan klockan tolv måste åklagaren lämna in en häktningsframställan eller släppa 45-åringen på fri fot.

– Han är oerhört frustrerad över att bli frihetsberövad igen. Det har gått över ett år sedan tingsrätten släppte honom fri. Det här är ett stort frågetecken för honom.
"

https://www.na.se/artikel/advokaten-efter-nya-forhoret-med-misstankte-hjarstamordaren-stort-fragetecken

Hm, stort frågetecken för honom.
Oskickligt tänkt av mgm, tycker jag.

Tack båda! Det är intressant att följa nyhetsrapporteringarna nu då det äntligen rör på sig! Hade ärligt trott ett tag att detta fall skulle bli olöst så det är med stor glädje man blir överraskad då ett gripande sker!
Citera
2019-08-27, 15:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta var ett kort, snabbt och säkert tillslag utan att några personskador riskerades. Det var utmärkt.

Vissa bara måste kritisera polisen. Oavsett.
Bara terroristmisstänkta och gängkriminella motiverar sån insats, experten.
Citera
2019-08-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns en ömsesidighet där...; eftersom han inte anmält sig själv och erkänt att han haft ihjäl henne (dråp) så häktas han misstänkt för mord. Bara en tanke.

...

Men inte blir rubriken dråp 'bara' för att man anmäler sig själv?
Citera
2019-08-27, 15:08
Medlem
Citat:

Uppenbarligen fel.
Citera
2019-08-27, 15:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Du får nog läsa några år till innan du kan utmärka dig som expert
Citera
2019-08-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag väntar nog ändå med att korka upp.
Det är väl Torsdag som gäller i rätten.
Det är bara att hoppas, lägger den på kylning i alla fall.

Min har redan legat på kylning, brukar aldrig ha fel. Tar en slurk i kväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in