2019-08-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Rätta mig om jag har fel, men åker man in på sannolika är det väl automatiskt häktning?

Andra har suttit häktade över ett års tid, så rättegången behöver inte vara nära förestående.

Du har otur när du försöker tänka

I Sverige får försvaret lägga fram sin syn vid en häktningsförhandling.
Citera
2019-08-27, 13:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Menar du att det finns något som talar för SD:s oskuld? Du har ju hela tiden pratat om det i tråden men aldrig visat upp några som helst bevis på dina teorier med sammansvärjning och hela faderullan. Men om du vet något som helst som talar för att MGM är oskyldig är det nog dags att delge tråden det nu. Tidigare har du ju mest likt strutsen stoppat huvudet i sanden. Så vad mig anbelangar är du bara en stor bluff.
Chilla 'Strof', jag säger bara att jag ännu inte har sett någon bevisning mot honom. För er som har sett bevisningen är naturligtvis läget ett helt annat.
Citera
2019-08-27, 13:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han kanske är en sån där som talar med sig själv i mobilen för att verka viktig...
Och då pratar han om hur mordet gått till?
Citera
2019-08-27, 13:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han lär aldrig erkänna. Det ligger inte i hans natur s a s.
Har polisen graverande bevis, lär advokaten få honom att neka till mord, men erkänna dråp. Om så blir, lär även minnesförlust komma på tapeten. Självförsvar ligger lite utanför tiden nu.
Advokaten får inte påverka sin klient att erkänna något. Det måste komma från klienten själv.
Citera
2019-08-27, 13:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Psykologisk krigsförning bara, man vill få MGM i kraftigt underläge från start genom att visa musklerna, bra att ha vid kommande förhör.

Dessutom väldigt bra i media, alla ser hur kraftfullt de agerar.

Funkar endast på normala människor, yrkeskriminella och psykopater skiter i deras uppvisning.

Men städa undan eventuella bevis kanske han inte hann? Inte skada någon eller ta gisslan (kanske inte aktuellt i detta fall, men vem vet?).

Nu blev han tagen på sängen.
Däremot blev han kanske lika rädd som de flesta skulle ha blivit. Även om han kanske anade att den dagen kunde komma.

Minns att Edvin somnade i piketen på vägen till häktet.
Här är det kanske inte lika långt att åka...
Men blunda lite, gäspa.
Eller varför inte fråga efter fika.
Citera
2019-08-27, 13:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Eftersom det är SD som är gripen håller jag det inte för osannolikt att fler får plikta.
Exempelvis: Medhjälp, Försvårande av utredning, grovt skyddande av brottsling m.m. (förutsatt det är vattentätt och inget desperat sista försök av ÅH&Co)

Skulle inte förvåna mig det minsta. Han har ju haft ett entourage kring sig, som ev vetat mer än de tillstått eller som han ev duperat helt. Ska bli mycket intressant att se hur det ligger det till om det gör till åtal och FUP släpps...
Citera
2019-08-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Vi får hoppas att åtal väcks och FUP:en blir offentlig, oavsett om SD är skyldig eller ej. .

Men det menar du väl ändå inte?
Citera
2019-08-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dessutom djävligt barnsligt men vad begär man, polisen behöver putsa upp sitt skamfilade rykte som "mesar", då passar det ju bra att ta i med allt man har i våldskapital gentemot en medelklassnisse utan ett grovt kriminellt förflutet, MGM kan ju knappast sorteras in under yrkeskriminell gängmedlem.

Dom hade inte behövt hämta honom ens.
Han är skäligen misstänkt, dom kunde ha kallat in honom till förhör bara.

Man ville visa styrka, å det gjorde man.
Citera
2019-08-27, 13:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men städa undan eventuella bevis kanske han inte hann? Inte skada någon eller ta gisslan (kanske inte aktuellt i detta fall, men vem vet?).

Nu blev han tagen på sängen.
Däremot blev han kanske lika rädd som de flesta skulle ha blivit. Även om han kanske anade att den dagen kunde komma.

Minns att Edvin somnade i piketen på vägen till häktet.
Här är det kanske inte lika långt att åka...
Men blunda lite, gäspa.
Eller varför inte fråga efter fika.

Vilka bevis skulle han inte ha hunnit städa undan under den tid som förflutit?

Vad de nu tänker sig att hitta har jag inte en aning om men om jag nu hade haft 16 månader på mig att sanera mitt hus så skulle jag ha sett till att det inte fanns en molekyl av något gammalt kvar.
Citera
2019-08-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han har varit ute och ränt i över ett år, vad tror du det va som gjorde
honom så mycket farligare i dag?

Gör dig inte dummare än du är, att gripa en misstänkt mördare i hans hem är väl en risk?
Är han mördaren har han mördat förr, inga spärrar.
Citera
2019-08-27, 13:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så otroligt skönt!

Ja, nu får äntligen Lena en chans att få sin röst hörd!
Särskilt viktigt är det för barnen.

Den hemska smutskastningskampanj som drivit här har varit svår att stå ut med för alla.
Men att som anhörig behöva veta sådant...det hoppas jag att de inte har.

Ja smutskastningskampanjen har varit jobbig. Och motståndet segt att försöka bekämpa. Men en del av de värsta antagonisterna kanske får se vattnet dina i sina kvarnar nu. Nånstans måste ju skammen kicka i även hos dessa.
Citera
2019-08-27, 13:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom hade inte behövt hämta honom ens.
Han är skäligen misstänkt, dom kunde ha kallat in honom till förhör bara.

Man ville visa styrka, å det gjorde man.

Eller hur?

En barnslig styrkedemonstration och nationella insatsstyrkan fick ju lite välbehövlig motion och övning tills de ska hämta hem någon av annan kaliber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in