2019-08-27, 13:10
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man kan även fruktat att han skulle kunna ta sig av daga, därav ett tidigt, snabbt och resolut gripande. Det är vad jag tror.

Varför skulle han göra det nu helt plötsligt?

Det brukar tydligen inte heller vara speciellt svårt att ta livet av sig i häktet i Örebro. Två andra mördare som redan gjort det under de senaste åtta åren.
Citera
2019-08-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Rätta mig om jag har fel, men åker man in på sannolika är det väl automatiskt häktning?

Andra har suttit häktade över ett års tid, så rättegången behöver inte vara nära förestående.

Nej, inte någon aut häktning.
Citera
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han lär aldrig erkänna. Det ligger inte i hans natur s a s.
Har polisen graverande bevis, lär advokaten få honom att neka till mord, men erkänna dråp. Om så blir, lär även minnesförlust komma på tapeten. Självförsvar ligger lite utanför tiden nu.

Dråp är helt uteslutet då MORDET föregåtts av "övervåld" med upprepade slag. (ev även sparkar)
Han kan ju alltid åberopa "i affekt" eller annan mental härdsmälta. Men summa summarum så kommer en s.k P7:a åberopas med en eventuell rättspsykiatrisk undersökning som följd. (beroende på vad P7:an ger för svar sas)

OM utslaget blir fällande, blir det sannolikt mot sitt nekande. Det ska bli intressant VAD ÅH & CO har fått fram och hoppas innerligt det INTE blir ett s.k indiciemål... (förutsatt det inte är ett sista desperat försök....)

Med reservation för det ovannämnda, att Åklagare har ett vattentätt mål...
Senast redigerad av Enorm 2019-08-27 kl. 13:14.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Psykologisk krigsförning bara, man vill få MGM i kraftigt underläge från start genom att visa musklerna, bra att ha vid kommande förhör.

Dessutom väldigt bra i media, alla ser hur kraftfullt de agerar.

Funkar endast på normala människor, yrkeskriminella och psykopater skiter i deras uppvisning.

Och intelligenta människor ser igenom hela tramset.
Citera
2019-08-27, 13:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så härligt att läsa just detta inlägg (läser ikapp just nu) och se hur det slumpade sig som så att mindre än ett dygn senare så skulle allt förändras :-)))
Det var väl de två alternativen man hade till slut, att antingen börja se sig om efter en annan misstänkt eller också köra ända in i kaklet med den här tidigt utvalde. Nu verkar man alltså ha bestämt sig för det senare.
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Äntligen.. Som sagt, de har hela tiden vetat vem som bragt henne om livet.. Måtte de nu ha bevis som räcket..
Möjligen är det väl just den här tvärsäkerheten du beskriver som kan vara lite oroande. Enligt vissa en kanske inte alltid så bra polisiär egenskap. Bevisning är alltid att föredra.
Citera
2019-08-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Tvärtom idiot, de tog ingen risk nu med en misstänkt mördare.

Han har varit ute och ränt i över ett år, vad tror du det va som gjorde
honom så mycket farligare i dag?
Citera
2019-08-27, 13:15
Medlem
Philomenas avatar
Sitter och försöker läsa ikapp tråden. Det var så man knappt trodde sina ögon när man gick in i tråden nu på lunchen och läste Anjes post! Så otroligt skönt att det äntligen verkar som att ett genombrott skett och att GM åkt fast! Jag hade liksom många andra innerst inne börjat frukta att detta fall skulle bli ett s k cold case och att det varit nedprioriterat. Har liksom t ex Fleudhästen skrev, känt att tråden varit så obehaglig och konstig att jag dragit mig för att vilja skriva så mycket i den på sistone, man har liksom varken vetat ut eller in om vilka som varit inne i den för att de brytt sig eller vilka som bara fiskat eller försökt trolla oss andra med yviga krumbukter. Om jag haft helt fel i känslan av att GM haft ev hjälp/medhjälp/tyst medgivande från t ex HD och/eller JG så backar jag gladeligen så länge rätt GM nu till sist har åkt dit och kan dömas i rätten! Glad idag för att LWs anhöriga kan få uppleva att rättvisan har sin gång och att de kanske nu en dag kan få räta ut frågetecken om vad som hänt deras mamma, dotter och vän. En stor eloge till LWs vänner i tråden som orkat finnas kvar och stå upp för henne här.
Citera
2019-08-27, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Vet du om HD var där och inte hemma hos sig själv? Vad grundar du din bedömning på?

Jag tänker som du.
Dels risk för att bevis förstörs, men kanske barnen var hemma?

Jag hoppas att inte barnen/HD har blivit hotade på något sätt och att det är en del av anledningen till denna massiva insatsen.
Citera
2019-08-27, 13:19
Medlem
MrBarnabys avatar
Som några skribenter varit inne på så känns sättet som det här gripandet gick till på lite märkligt. Påminner en del om 80-talets buller-och-bång-ubåtsjakter där militären kröp omkring bland kobbar och skär och jagade ryska grodmän och allt vad det var, och alltid med samma klena resultat.

Vi får hoppas att åtal väcks och FUP:en blir offentlig, oavsett om SD är skyldig eller ej. Om det fortsätter som nu så kommer han att vara skyldig ändå i de flestas ögon.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-08-27 kl. 13:26.
Citera
2019-08-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det var väl de två alternativen man hade till slut, att antingen börja se sig om efter en annan misstänkt eller också köra ända in i kaklet med den här tidigt utvalde. Nu verkar man alltså ha bestämt sig för det senare.

Möjligen är det väl just den här tvärsäkerheten du beskriver som kan vara lite oroande. Enligt vissa en kanske inte alltid så bra polisiär egenskap.

Menar du att det finns något som talar för SD:s oskuld? Du har ju hela tiden pratat om det i tråden men aldrig visat upp några som helst bevis på dina teorier med sammansvärjning och hela faderullan. Men om du vet något som helst som talar för att MGM är oskyldig är det nog dags att delge tråden det nu. Tidigare har du ju mest likt strutsen stoppat huvudet i sanden. Så vad mig anbelangar är du bara en stor bluff.
Citera
2019-08-27, 13:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Och intelligenta människor ser igenom hela tramset.

Dessutom djävligt barnsligt men vad begär man, polisen behöver putsa upp sitt skamfilade rykte som "mesar", då passar det ju bra att ta i med allt man har i våldskapital gentemot en medelklassnisse utan ett grovt kriminellt förflutet, MGM kan ju knappast sorteras in under yrkeskriminell gängmedlem.
Citera
2019-08-27, 13:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Sitter och försöker läsa ikapp tråden. Det var så man knappt trodde sina ögon när man gick in i tråden nu på lunchen och läste Anjes post! Så otroligt skönt att det äntligen verkar som att ett genombrott skett och att GM åkt fast! Jag hade liksom många andra innerst inne börjat frukta att detta fall skulle bli ett s k cold case och att det varit nedprioriterat. Har liksom t ex Fleudhästen skrev, känt att tråden varit så obehaglig och konstig att jag dragit mig för att vilja skriva så mycket i den på sistone, man har liksom varken vetat ut eller in om vilka som varit inne i den för att de brytt sig eller vilka som bara fiskat eller försökt trolla oss andra med yviga krumbukter. Om jag haft helt fel i känslan av att GM haft ev hjälp/medhjälp/tyst medgivande från t ex HD och/eller JG så backar jag gladeligen så länge rätt GM nu till sist har åkt dit och kan dömas i rätten! Glad idag för att LWs anhöriga kan få uppleva att rättvisan har sin gång och att de kanske nu en dag kan få räta ut frågetecken om vad som hänt deras mamma, dotter och vän. En stor eloge till LWs vänner i tråden som orkat finnas kvar och stå upp för henne här.

Försökte som du läsa ikapp sista månaderna men gav upp. Som vi trovärdiga skrev från början. Rätt man är gripen.
Tror att många här inne som förminskat SD:s handlingar kommer få sig en knäpp på näsan när FUP:en kommer.
Så glad att det äntligen kom ett gripande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in