2019-08-27, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han lär aldrig erkänna. Det ligger inte i hans natur s a s.
Har polisen graverande bevis, lär advokaten få honom att neka till mord, men erkänna dråp. Om så blir, lär även minnesförlust komma på tapeten. Självförsvar ligger lite utanför tiden nu.

Han uppfyller många kriterier för en person som utövar våld mot kvinnor i nära relationer.
På det viset kommer han nog inte bli "känd".
En tid av hot och kränkningar, tillbakatagna anmälningar, upptrappning av hoten och våldet.

Han kan nog bli känd som den man som direkt på morgonen efter mordet, helt fräckt påbörjar sin "egen utredning".
Detta så att han hade helt klart för sig vilka tider som gällde och för vilka personer som hon hade haft kontakt med på kvällen. (@Medinsyn).

Servera polisen en historia (ja, inte var det svartsjukemotivet där inte) och ha FULL koll på vad han själv skulle "placera" sig.

Det är nu vi kommer att få veta vilket ESS-kort han hade i ärmen?
Denna fräckhet går över alla gränser...
Citera
2019-08-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Om polisen på riktigt har starka bevis mot honom, då hade de inte behövt gå in med buller och bång idag för att gripa honom. Nej, polisens beteende tyder på att de har svaga indicier och att de genom att försöka chocka och stressa den misstänkte vill få honom att börja prata och erkänna.

Tyvärr förutspår jag att han är fri innan veckan är slut.

Jämför med mordet på Pernilla Theorin, där en misstänkt varit frihetsberövad vid flera tillfällen men polisen ändå inte kommit någon vart pga svag bevisning. Den personen är fortfarande misstänkt så här 13 år senare. Men på fri fot.

Tyvärr så delar jag din oro, det vore för jävla illa om han skulle
gå loss en gång till.
Citera
2019-08-27, 12:54
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Vet du om HD var där och inte hemma hos sig själv? Vad grundar du din bedömning på?

Men allvarligt, det var DU som började blanda in HD i det hela och hennes säkerhet. Inte jag. Har du ordförståelse som en papegoja eller?
Citera
2019-08-27, 12:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Bra Ulanna!
Jag undrar också hur många som tystats här av de som utnyttjat faktan att SD är MGM?
Men nu är faktan lite annorlunda, 15 månader har gått.
Inte ens en häktning på sannolika skäl har de lyckats med.
Det konstigaste är att de som varit så övertygade att SD är den skyldige, inte förstår att polisen arbetar brett och blivit tvugna att släppa fokus på SD??!!!!!

Varför kan inte tråddeltagarna göra samma sak??

Det är dags att släppa fram alla andra som har andra intressanta åsikter än fokus på just SD.
SD har ältats från trådens start och bara massa bla bla.
I alla fall tills det blir ett genombrott i utredningen som faktiskt pekar på vem det möjligtvis kan vara som är GM.

Så härligt att läsa just detta inlägg (läser ikapp just nu) och se hur det slumpade sig som så att mindre än ett dygn senare så skulle allt förändras :-)))
Citera
2019-08-27, 12:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så skönt med äntligen ett genombrott i utredningen, hoppas verkligen att de har tillräckligt med teknisk bevisning, så det leder till åtal och fällande dom. Lena förtjänar upprättelse och hennes närmaste anhöriga behöver få sörja utan att behöva grubbla mer...🙏🏽💕💕💕💕💕💕

Instämmer! Jag tror de har mer än nog! Nu blir det dags att åka upp och lägga blommor till LW från oss alla som trott på polis, ärliga människor och åklagare.
Citera
2019-08-27, 12:57
Medlem
Citat:
Men allvarligt, det var DU som började blanda in HD i det hela och hennes säkerhet. Inte jag. Har du ordförståelse som en papegoja eller?
Du skrev att HD varit säkrare om gripandet av SD gått lugnare till. Om hon inte var hos SD vid gripandet, vad grundar du det på?
Citera
2019-08-27, 12:58
Medlem
Äntligen.. Som sagt, de har hela tiden vetat vem som bragt henne om livet.. Måtte de nu ha bevis som räcket..
Citera
2019-08-27, 12:59
Medlem
Lonnrots avatar
Synd att sitta inne en sån här fin dag. Extra guldkant på himlen nu också.
Citera
2019-08-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om han blir fälld (vilket jag inte tvivlar på, men man ska aldrig...ropa...) så har han visat många tecken på en störning, vad jag tror.

Ljuga för sin fru om otrohet är en sak.
Men att skriva dessa glättiga loggar från dag ett, fika, kramar och leenden... Vilja gå på begravning och dyka upp på event. Gå runt till grannar för att ge sin version...
Ändra loggar av någon anledning?
Finns det belägg för att han kontaktat HDs arbetskamrater med sms så att de har behövt larm och om han på något sätt ligger bakom de hot mm som förekommit?
Skriva loggtexter så man förstår att han har besökt L*enas minnesplats (?) och fixat med Juniors cache på hans födelsedag.

Förut kallade jag det lite försiktigt distanslöst.
Jag har starkare ord att använda om det visar sig att han blir fälld.

En rättspsykiatrisk undersökning kommer nog att visa att han är som Billy:
Förvånansvärt oberörd av sin situation och sover gott om nätterna.

Denna gång tar han nog hjälp av sin advokat kanske

Det skall bli intressant att se vad en RPU säger om denne herre. Jag hade en stark känsla för var hans hemvist hamnade redan tidigt, få se hur det ev stämmer/misstämmer. Huvudsaken att han inte är på fri fot längre och att Lena får upprättelse och familjen viss ro.
Citera
2019-08-27, 13:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Råkade av en slump på detta inlägg.

Det inlägg som närapå har blivit trådens mest citerade:

Och hoppas nu att det leder till åtal så att vi äntligen efter 15 långa månader kan få svar på detta och många andra frågor.
Detta fall har engagerat många.
Jag har gott och funderat på det nästan dagligen. Den stora orättvisan i att GM promenerat kunna promenera omkring fritt medan Lenas barn fått vakna varje morgon med den enorma saknaden efter sin mamma.
Citera
Medlem
Citat:
HD hade varit utsatt för mindre risk om gripandet hade skett på ett mindre dramatiskt sätt.

Han va troligen själv i bostaden, men man ville ha rubriker.
Ett lugnt gripande med två civila poliser i en civil bil smäller
inte alls lika högt.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Du skrev att HD varit säkrare om gripandet av SD gått lugnare till. Om hon inte var hos SD vid gripandet, vad grundar du det på?

Mitt sista svar till dig (orkar inte diskutera när det blir rundgång):

Det var du som skrev om att du var orolig för HD:s säkerhet. Därför tog jag upp det att HD hade varit utsatt för mindre risk om han greps på att lugnare sätt. Sen var HD var denna morgon, det har inte jag någon aning om. Mitt svar var bara ett svar till din oro för HD.

Hej då.

Citat:
De KAN ju vetat att han anat ngt och/eller varit rädda för att han skulle göra sig själv eller andra illa. Det vi sett av honom hitills tyder inte på att han skulle begå självmord, men jag har varit orolig för HDs säkerhet hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in