2019-08-27, 11:55
Medlem
notknapparens avatar
"Polisens insatsstyrka bröt tidigt på tisdagsmorgonen upp både entré- och garagedörren till en bostad i Örebro och grep den man som misstänks för Hjärstamordet. NA har talat med vittnen till insatsen."

"Det var vid 06-tiden på tisdagsmorgonen som ett stort antal svartklädda poliser slog till mot bostaden.
[...]
– Det var ett jäkla pådrag – över tio svartklädda poliser. De bröt sig in både genom entrédörren och genom garaget och tog med en man därifrån. Sedan byttes alla låsen ut. Man ville väl säkra huset, säger ett av vittnena NA talat med.[...]
"

https://www.na.se/artikel/insatsstyrkans-gryningsrad-mot-misstankte-mordaren-brot-upp-entredorr-och-garage-ett-jakla-padrag
Citera
2019-08-27, 11:56
Medlem
Lite tyst från vissa denna förmiddag.😀
Springares bok kommer troligen att släppas med ett litet tillagt slutkapitel.😎
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om han fälls hoppas jag att han är man nog att be dom om förlåtelse.
ALLA.

Undrar om polisen ville överraska honom, eller om han vägrade öppna.
Eller dröjde lite väl länge med att öppna...

SD är ingen man, det kan han inte vara när han slår och hotar en kvinna. Han gav sig inte fast hon ville gå vidare, han gav sig inte förrens hon var död. Senaste året har han levt helt bekymmerslöst, roat sig med järngänget och framför allt JG och HD.

Han kommer aldrig erkänna, han kommer aldrig be om förlåtelse.
Men vi kan snart glömma honom, snart är St*fan D*vidsson förpassad till glömska, och så även hans omhuldade och fuskade geocaching statistik...

Lena kommer jag minnas med värme och glädje, hon har alltid ett plats i mitt hjärta.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
"Han greps av insatsstyrkan i sitt hem vid 06-tiden på tisdagsmorgonen.

– Han anhölls i sin frånvaro och greps ett par timmar senare. Det hela gick relativt lugnt till, säger Stefan Dangardt, presstalesperson vid polisen.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man

Alltså borde det ha varit något man har fått svar på sent på eftermiddagen/kvällen?
Eller jobbas det även på natten?

Kan det ha kommit ett positivt svar som man under kvällen/natten har "fogat" ihop med resten av utredningen, knåpat ihop en häktningsansökan till rätten och anhållit honom i sin frånvaro utan att han fått veta det?

Eller vad kan man tänka om detta?

Se på fasen. Jag trodde de skojade.

Ääääääntligen!

Grattis till alla! Och gott jobbat.

Ingen media på plats av hänsyn till de redan oförtjänt plågade...?

Jag börjar tro att min lycka med att följa mordfall kan börja vända. De flesta brukar slinka ur lagens grepp.

Jetez un oeil derrière la planche!
Citera
2019-08-27, 11:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Odramatiskt?
Han kan väl inte ha öppnat själv?
Knappast eftersom min bild visar en uppbruten dörr.
Citera
2019-08-27, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Den här FUP:en har man väntat länge på att få lusläsa

Ja, verkligen.
Jag satt igår och påbörjade ett inlägg med samlade citat från dig och 18carat som svar på SmartaMartas "nya strategi".

Blev dock för trött och tänkte fortsätta idag istället.

Detta är det bästa tänkbara svaret till SmartaMarta!

Det vore intressant vad "h*n" har att svara på dagens händelser!
Citera
2019-08-27, 12:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anje
Haha 😆
”Relativt lugnt” sa polisen... 😁

Som jag skrev tidigare så sa min bekant att det såg rätt så dramatiskt ut när maskerad insatsstyrka med förstärkningsvapen omringade huset och började vråla att han skulle komma ut och sedan bröt sig in. 👍🏼
Kan din bekant berätta mer? Kom SD ut i bara mässingen ?
Citera
2019-08-27, 12:02
Medlem
Citat:
Du är ironisk eller?
Hade han förberett sig verkligen?

Det känns väl inte som att han skulle vara den typen som skulle på ett fysiskt sätt förberett sig?

Men kan det inte vara så att polisen inte vill att den misstänkt hinner gömma undan, förbereder sig mentalt, raderar osv?

Jag beklagar det du nu måste utstå.
Det måste vara svårt för alla som tror på hans oskuld.

Sedan är ju inte åtalet ännu framlagt och han är ännu inte dömd.
Men som jag ser det är detta nu ett starkt tecken på att man verkligen kan både åtala och fälla honom.

Det var nog lokala piketen och anledningen är inte min bedömning, så ironin ligger nog i så fall hos polisen, om du läser vad jag skrev!
Citera
2019-08-27, 12:03
Medlem
Undrar om HD och JG "sjuka" idag?
Citera
2019-08-27, 12:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
SD är ingen man, det kan han inte vara när han slår och hotar en kvinna. Han gav sig inte fast hon ville gå vidare, han gav sig inte förrens hon var död. Senaste året har han levt helt bekymmerslöst, roat sig med järngänget och framför allt JG och HD.

Han kommer aldrig erkänna, han kommer aldrig be om förlåtelse.
Men vi kan snart glömma honom, snart är St*fan D*vidsson förpassad till glömska, och så även hans omhuldade och fuskade geocaching statistik...

Lena kommer jag minnas med värme och glädje, hon har alltid ett plats i mitt hjärta.

Jag tänker på vilket ENORMT misslyckande för samhället!
En levande människa, en mamma. En dotter. En vän.

En människa som kunde ha levt idag om vi kunde ha skyddat henne.

Fy fasiken att någon kan få fortsätta och fortsätta och fortsätta och fortsätta tills någon dör!
Citera
2019-08-27, 12:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Insatsstyrka ... lät för otroligt! Oj, jag var tvungen att sätta mig på en stol.
Så befriande. Eller är det rätta ordet fängslande ....

Fängslande sa Bull!
Tänk om de fick använda en sån där murbräcka, det hade suttit fint.

— Upp o hoppa! Sätter du på en kopp kaffe medan vi går igenom huset?
Citera
2019-08-27, 12:08
Medlem
SD:s mobiltelefon(er) har garanterat varit föremål för hemlig avlyssning under en ganska lång tid.
Det är ganska stora möjligheter att den skärpta misstankegraden (sannolika skäl) står att finna i uppgifter därifrån.
Att SD pratat lite för mycket helt enkelt, i kombination med svar från NFC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in