2019-08-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Finns säkert i tråden men orkar inte läsa 52.000 inlägg, bild på GM ?

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då det är nära 52 tusen inlägg o det står väldigt lite i pressen så skulle jag uppskatta en Resume på vad/vem/varför....

Sök på Honan6 s inlägg. Hen har sammanfattningar och bilder. Inte mycket nytt sedan första månaden.
Citera
2019-08-27, 11:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen har ÅK bett NFC göra en ny sammanställning, tänker att det kan vara tidigare material som kopplats ihop på ett annat mer lyckosamt sätt. Och "knuten" löstes upp. Möjligen.

Det hoppas inte jag, blir som jag ser det alldeles för svag bevisning i så fall, jag tror ju mer på något nytt som har analyserats av NFC inte något gammalt som fått en omtolkning av betydelsen.
Citera
2019-08-27, 11:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Har de även plockat in de möjliga medhjälparna HD och JG? De kan ju omedvetet eller medvetet ha undanhållit uppgifter de haft kännedom om.

Hoppas nu att häktningen håller för sannolika och att åtal går att väcka. Aldrig har jag längtat så på en FUP, jo i Lisa Holmfallet.
Vill verkligen läsa, inte bara om vad som verkligen hände, utan även om vad medlemmarna i järngänget haft att säga i förhören...
Citera
2019-08-27, 11:22
Medlem
Bild på GM? citera gärna mig. Orkar inte kolla igenom 52000 inlägg som någon tidigare skrev hehe
Citera
2019-08-27, 11:23
Medlem
Grafikers avatar
Äntligen!
Må Lenas anhöriga och vänner få lite frid och ro.
Citera
2019-08-27, 11:24
Medlem
notknapparens avatar
"Han greps av insatsstyrkan i sitt hem vid 06-tiden på tisdagsmorgonen.

– Han anhölls i sin frånvaro och greps ett par timmar senare. Det hela gick relativt lugnt till, säger Stefan Dangardt, presstalesperson vid polisen.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqXmk/mordet-pa-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man

Alltså borde det ha varit något man har fått svar på sent på eftermiddagen/kvällen?
Eller jobbas det även på natten?

Kan det ha kommit ett positivt svar som man under kvällen/natten har "fogat" ihop med resten av utredningen, knåpat ihop en häktningsansökan till rätten och anhållit honom i sin frånvaro utan att han fått veta det?

Eller vad kan man tänka om detta?
Citera
2019-08-27, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen har ÅK bett NFC göra en ny sammanställning, tänker att det kan vara tidigare material som kopplats ihop på ett annat mer lyckosamt sätt. Och "knuten" löstes upp. Möjligen.

Ja, man blir ju mer än nyfiken.
Hoppas att vi kan få något litet besked.
Citera
2019-08-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hoppas nu att häktningen håller för sannolika och att åtal går att väcka. Aldrig har jag längtat så på en FUP, jo i Lisa Holmfallet.
Vill verkligen läsa, inte bara om vad som verkligen hände, utan även om vad medlemmarna i järngänget haft att säga i förhören...
Håller verkligen med dig! Det är nog bra för många kring LW om FUP kommer efter alla rykten som flugit åt alla håll. Och viktigt om en våldsverkare döms förstås. Nu BORDE ÅK ha rejält på fötterna.
Citera
2019-08-27, 11:26
Medlem
Det stod någonting också om ett mordvapen?
Skulle vilja sett han bli utsläpad ur huset, han var säkert inte lika tuff som när han gav sig på Lena så många gånger.
Nu håller jag tummarna att det är vattentätt och att han får livstid.

Bonus om HD-JG åker dit på medhjälp.
Citera
2019-08-27, 11:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
I viss mån handlar det väl alltid om 'chansningar', med varierande odds. Speciellt när det handlar om en mgm som nekar.
Men givetvis bara måste det nu handla om något nytt att lägga på bordet.

Onekligen sjusärdeles intressant vad detta något kan vara: elektroniska spår, konklusiv dna, mordvapen/tillhygge, nya vittnesuppgifter?
Den här gången behöver du inte vara orolig. Det är alla gånger stark teknisk bevisning.
Åklagaren skulle inte köra en runda till utan att hon är 100 säker.
Citera
2019-08-27, 11:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Jag är inte förvånad att du hade fel, jag är förvånad att du försvarade alla hans gärningar med sådan frenesi.

Om det finns tillräckligt för fällande dom så är det väl inte lögnerna i tråden som lett fram till den. Knäppgök.

Bra ändå Åkl fick arslet ur vagnen så får vi se vad det leder till.
Åkl är nog mer övertygad än mej om att det håller denna gång.
Citera
2019-08-27, 11:29
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Det stod någonting också om ett mordvapen?
Skulle vilja sett han bli utsläpad ur huset, han var säkert inte lika tuff som när han gav sig på Lena så många gånger.
Nu håller jag tummarna att det är vattentätt och att han får livstid.

Bonus om HD-JG åker dit på medhjälp.
Vart har det stått om "mordvapen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in