2019-08-27, 11:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Klappat och klart!
Insatsstyrkan för att det fanns misstanke att han kan förberett motstånd om fotfolk kom för att hämta honom nästa gång.
Det är troligen fortfarande en indiciekedja och alla andra tänkbara scenarios är uttömda.

Du är ironisk eller?
Hade han förberett sig verkligen?

Det känns väl inte som att han skulle vara den typen som skulle på ett fysiskt sätt förberett sig?

Men kan det inte vara så att polisen inte vill att den misstänkt hinner gömma undan, förbereder sig mentalt, raderar osv?

Jag beklagar det du nu måste utstå.
Det måste vara svårt för alla som tror på hans oskuld.

Sedan är ju inte åtalet ännu framlagt och han är ännu inte dömd.
Men som jag ser det är detta nu ett starkt tecken på att man verkligen kan både åtala och fälla honom.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Då får du nog hoppas förgäves. Ska man gripa någon med ett misstänkt våldskapital tar med det säkra före det osäkra. Man vill kanske även komma in fort komma in i huset och med överaskningsmomentet undvika möjlighet för den misstänkte att ta sig av daga.

Vad då förgäves ?
Citera
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag väntar nog ändå med att korka upp.
Det är väl Torsdag som gäller i rätten.
Det är bara att hoppas, lägger den på kylning i alla fall.
Jag trodde i min enfald att man den här gången redan passerat steget där man tidigare fastnat, det vill säga TR, så visst kan det i så fall vara klokt att avvakta.
Citera
2019-08-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men tror du att hon "chansar" igen???

För vilken vinning?
Efter drygt ett år i frihet, hur mycket kunde förvärras/försämras?

I viss mån handlar det väl alltid om 'chansningar', med varierande odds. Speciellt när det handlar om en mgm som nekar.
Men givetvis bara måste det nu handla om något nytt att lägga på bordet.

Onekligen sjusärdeles intressant vad detta något kan vara: elektroniska spår, konklusiv dna, mordvapen/tillhygge, nya vittnesuppgifter?
Citera
2019-08-27, 11:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Äntligen! Har ju följt detta fall sedan början och inte tvivlat en sekund på att rätt person har varit under luppen. Vad säger alla tvivlare och SD-sympatisörer nu då? Han har varit MGM hela denna långa tid och nu slutligen har man vad det verkar, lyckats binda honom vid det fruktansvärda mordet

Blev så glad och överraskad att jag fick sätta mig ner! Detta fall har engagerat mig väldigt mycket. Fast jag aldrig känt Lena, eller ens varit i Örebro. Men avsaknaden av ett rättsligt avslut har känts så ovärdigt. Men nu kände det som att solen tittade fram bakom ett mörkt moln ))

Ja vi är många som kämpat i debatten mot troll. Flera av oss hat blivit utsatta för hot, tom dödshot, i våra försök att få fram relevant information.
Som envist vidhållit att åklagare Hising haft rätt man och som stått emot hån från en del postare här inne. Som grävt fram information och aldrig gett upp hoppet! Ni /vi är många: stort tack speciellt till Honan6 för sina fantastiska gräv-inlägg, GilGrissom för outsinlig ork att hålla koll och gräva i geosfären, och till ShHolmes för att aldrig gett upp hoppet för rättvisa för Lena.
Citera
2019-08-27, 11:14
Medlem
Snarkarens avatar
Finns säkert i tråden men orkar inte läsa 52.000 inlägg, bild på GM ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Även jag hade fel och är förvånad .
Inte i att det inte var han utan i att dom verkligen ska tillräckligt för en fällande dom. Förutsätter det är analyssvar från NFC som ska få den nu sannolika misstanken att hålla. Ett indiciemål med nåt bärande från NFC är att vänta med överklaganden som följd.

Det har varit ytterst plågsamt för många att det inte hänt något i utredningen.
Mysko att insatsstyrkan behövts till en ensam obeväpnad man.

Jag är inte förvånad att du hade fel, jag är förvånad att du försvarade alla hans gärningar med sådan frenesi.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Otroligt skönt! Nu får Lena äntligen upprättelse. Nu får vi även se om fler åker in, om han agerade helt själv eller om HD-JG är misstänkta för medhjälp.

Så otroligt skönt!

Ja, nu får äntligen Lena en chans att få sin röst hörd!
Särskilt viktigt är det för barnen.

Den hemska smutskastningskampanj som drivit här har varit svår att stå ut med för alla.
Men att som anhörig behöva veta sådant...det hoppas jag att de inte har.
Citera
2019-08-27, 11:15
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad då förgäves ?
Du skrev att du hoppas att "han" även ska åka dit för annat, vadå, hembränning eller förberedelse till terroristbrott?
Citera
2019-08-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Funderar:
Hans bostad har ju varit avspärrad tidigare under en längre tid.
Vad kan man tänkas söka efter så här lång tid efter?

Spår efter att ha försökt "sudda", hota, dölja, dvs digitala spår kanske?

Tänker att annan teknisk undersökning som blodrester i avlopp och liknande borde ha gjort för länge sedan?

Hur kan man tänka här?

Tydligen har ÅK bett NFC göra en ny sammanställning, tänker att det kan vara tidigare material som kopplats ihop på ett annat mer lyckosamt sätt. Och "knuten" löstes upp. Möjligen.
Citera
2019-08-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Bra Ulanna!
Jag undrar också hur många som tystats här av de som utnyttjat faktan att SD är MGM?
Men nu är faktan lite annorlunda, 15 månader har gått.
Inte ens en häktning på sannolika skäl har de lyckats med.

Det konstigaste är att de som varit så övertygade att SD är den skyldige, inte förstår att polisen arbetar brett och blivit tvugna att släppa fokus på SD??!!!!!
Varför kan inte tråddeltagarna göra samma sak??

Det är dags att släppa fram alla andra som har andra intressanta åsikter än fokus på just SD.
SD har ältats från trådens start och bara massa bla bla.
I alla fall tills det blir ett genombrott i utredningen som faktiskt pekar på vem det möjligtvis kan vara som är GM.

Jag är övertygad om att utredarna har arbetat brett, men att alla vägar bar tillbaka till SD och resultatet ser vi i morgonens anhållande av SD på Sannolika skäl.

Du kanske fortfarande vill kasta ljus mot andra möjliga GM, men jag är nyfiken på vad du tänker om att de har plockat in SD.
Citera
2019-08-27, 11:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen har ÅK bett NFC göra en ny sammanställning, tänker att det kan vara tidigare material som kopplats ihop på ett annat mer lyckosamt sätt. Och "knuten" löstes upp. Möjligen.
Men gör NFC sammanställningen? den gör väl Polisen på det som NCF kommer fram till?
Kan du utveckla lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in