2019-08-25, 18:45
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Och en vecka senare har dom tappat över 200 till.
32 405
Det går bra nu..

Om de bara har tappat 200 subs efter allt det här så tycker jag inte att de behöver vara särskilt oroliga.
Citera
2019-08-25, 19:53
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Om de bara har tappat 200 subs efter allt det här så tycker jag inte att de behöver vara särskilt oroliga.

Efter vad?
Detta är vad dom tappat dom senaste dagarna.
Innan var det 32 689 så visst tappar dom följare.
Dom ökar inte iaf.
Citera
2019-08-25, 19:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Hade jag vart Mamma till Oliver hade jag nog sagt.
Ingen skola = Ingen Youtube
Citera
2019-08-25, 22:09
Medlem
Jag tycker att både Jewels och Oliver har mani på att färga håret. Dessutom bleker de det också. Förstår inte hur deras hår klarar av så många färgningar!
Citera
2019-08-25, 22:34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag tycker att både Jewels och Oliver har mani på att färga håret. Dessutom bleker de det också. Förstår inte hur deras hår klarar av så många färgningar!

Dom påverkas av luften och verkar vara allergiska mot tvättmedel, sköljmedel, rökning, djur och vad mer det nu var men hårfärgning tycks gå bra.
Trots att..
Forskare kommit fram till att..
Höga halter av kemikalier tränger in i kroppen vid en vanlig hårfärgning. Det visar ett test som Kalla faktas reporter utfört på sig själv med hjälp av forskare i Lund.
Efter att ha färgat håret hos en frisör samlade reportern urinprov under två dygn som sedan skickades till Skånes Universitetssjukhus Lund för analys. Det kraftfulla utslaget förvånade forskarna:

(Tänk då på att frisörenas hårfärgning medel oftast är bättre och mindre skadliga än dom man köper)

– Det är fruktansvärt höga halter som kommer ut i urinen. Jag tror knappt att jag någonsin under mina 20 år som analytisk kemist sett sådana här halter, säger Bo Jönsson, professor i kemi.

En ny tysk studie visar också att höga halter av kemikalierna i hårfärg tränger in i hårbotten och sprids i kroppen. I den tyska studien, utförd av Thomas Schettgen med flera vid den medicinska fakulteten på universitet i Aachen, mättes halterna av ämnet 2,5 TDA i urinen 48 timmar efter hårfärgning.

-Studien visar att det är den som färgar håret som får i sig de högsta halterna, inte frisören, säger Bo Jönsson.

Kan ge kraftiga allergier

2,5 TDA är ett starkt allergiframkallande ämne som är vanligt i mörka hårfärger. Vad det kan göra inne i kroppen vet man inte riktigt. Men dess molekyl är väldigt lik det förbjudna cancerframkallande ämnet 2,4 TDA

– Vi vet väldigt lite om 2,5 TDA och det är oroande när man hittar sådana här halter. säger Bo Jönsson, professor i kemi i Lund.

Danmark striktare

I Danmark avråds gravida från att färga håret, men i Sverige finns inga motsvarande rekommendationer:

-Vi tycker inte att det finns någon anledning till det. Vi förutsätter att företagen har gjort sin uppgift och ska varna för produkterna om det finns risker, säger Monica Tammela, enhetschef på Läkemedelsverket.

Avråder gravida

Professor Bo Jönsson säger i Kalla fakta att samma rekommendationer borde gälla i Sverige.

– Att färga håret när man är gravid skulle jag starkt avråda ifrån. 2,5 TDA är en så kallad aromatiska amin vilket är en kemisk grupp som har många kända cancerframkallande ämnen. Jag tycker att det finns all anledning att vara försiktig.

Reportaget i Kalla fakta är gjort av reportrarna Carolina Jemsby och Katarina Johansson, aktuell med boken Badskumt om kemikalierna i kosmetika och hygienprodukter, samt fotograf och redigerare Daniel Gökinan.

https://www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/h%C3%B6ga-kemikaliehalter-efter-h%C3%A5rf%C3%A4rgning-4fbff3ed04bf725194009dc6
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-08-25 kl. 22:42.
Citera
2019-08-26, 00:57
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0

they have lost thousands of subs over the last year....429 in the last 30 days.....

and jewels thinks she is a youtuber......HAHAHA dreamland
Citera
2019-08-26, 05:15
Medlem
Åh, herregud.. Nu ska alltså hela kanalen handla om att Oliver sitter och spelar barnsliga datorspel och dessutom på knacklig engelska? För att de vill få fler följare.. Kommer ju gå superbra. De lär tappa följare i rasande fart nu, haha..

De videos som går absolut sämst för dem är just spelvideos, så jag förstår inte alls vad de tänker med..
Senast redigerad av idontgetit 2019-08-26 kl. 05:26.
Citera
2019-08-26, 11:47
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontgetit
Åh, herregud.. Nu ska alltså hela kanalen handla om att Oliver sitter och spelar barnsliga datorspel och dessutom på knacklig engelska? För att de vill få fler följare.. Kommer ju gå superbra. De lär tappa följare i rasande fart nu, haha..

De videos som går absolut sämst för dem är just spelvideos, så jag förstår inte alls vad de tänker med..

Bra på så sätt att han kanske kan hitta vänner som delar hans intresse. Fler följare lär dom inte få. Finns så många fler som gör likn spelvideos och som gör det bättre.
Det kommer säkert handla om trans utredningen också. Tjata om den långa jobbiga väntan.
Undrar om han orkade gå till skolan idag?
Citera
2019-08-26, 21:10
Medlem
1 k visningar på spelvideor och 4-6 på videor om trans och hårfärg. Senaste spelvideon 300 tittare... Nej, dålig idé. Eller så är det fade into darkness som gäller.
Citera
2019-08-27, 04:08
Bannlyst
De har tappat 459 subs på 30 dagar.

https://socialblade.com/youtube/channel/UCwFsyPnNvGZc8NxGehCpohA/monthly

Och det spås att de förlorar 5300 till på ett år om trenden fortsätter.

Måste känns hemskt att det inte funkade att få subs genom att spela på att man är transa.
Och jag gnäller inte på Issy, utan hennes mamma. Det är självklart hon som pushar på det där.
Det blir nog ingen Ellen. Skeppet sjunker.
Citera
2019-08-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
I deras livestreams? Alltid till sent på natten, dem har ätit middag i livestreams. Häng med lite här nu. Han går ej i skolan? Han har gått på ett möte. Och det spelar roll för ens kropp. Man ska äta regelbundet för att kroppen ska må bra. Och ett barn bör ej äta 22 på kvällen för att morsan ej pallar.
Det han äter är kolhydrater och socker. Pasta osv.
Under sommarlovet, ja. Men har de varit online "i natten" nu sedan han började skolan? Har knappt sett att dom varit online alls, men jag följer dom iofs inte heller så brukar missa när dom är live.

Ja, man ska äta regelbundet. Och om någon äter klockan 20.00 varje dag är det ju regelbundet, eller hur? Pasta är ju "vanlig mat", husmanskost, som serveras av staten i skolor, sjukhus etc. Att du personligen anser att det är "dålig mat" är ju inte detsamma som att det är den vedertagna åsikten om livsmedlet.
Citera
2019-08-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
Jewels has lived with her father out of pure necessity, The whole family dynamic is very messed up.....
Ja, att dynamiken är fucked up har ju du bevisat om något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in