2019-08-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad är det som säger att han gjort det?
Spekulerar. Inget har sagts att han är kriminellt involverad i nutid. Eller tvärtom. Offentligt vet vi inte hur hans rörelsemönster varit. Polisen har ju koll på det naturligtvis. Men inte vi.
Citera
2019-08-27, 10:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Är detta den sämsta presskonferansen jag hört någonsin? Ja, jag tror det.

Dom kan inte svara på något men är snabba med att berätta om "en fällande dom gällande ett mord".. Ja men bra fucking jobbat. Det är ju bara ert jobb.

Jäkla massa norska samt danska reportrar haha. Sverige är verkligen sämst.

Personen som är anhållen är född 99... haha

Det håller jag med om att detta var en av de sämsta pressträffar som farbror blå har hållit
och så detta sufflerande " inga kommentarer" från Anna Palmkvist
Citera
2019-08-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Personen har säkerligen inte hunnit fylla 20 än då
Är han som nämnts tidigare i tråden från Helsinborg född 99?
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det håller jag med om att detta var en av de sämsta pressträffar som farbror blå har hållit
och så detta sufflerande " inga kommentarer" från Anna Palmkvist
Sannolikt att faktiska GM (om det inte är -99an) kommer ducka straff. Galna lilla Svärje.
Citera
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Aha, så skjutandet är ok om det är rätt människor som skjuts? Men så fort vita kvinnor skjuts, där går gränsen?

Got it.
Nej, men det är mer upprörande när en mamma med spädbarn skjuts på öppen gata än när seriekriminell gangster med högt våldskapital skjuts på öppen gata. Eller tycker du annorlunda?
Citera
2019-08-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Wow, ovanligt... tyder på att de är amatörer

Att göra sig av med mordvapnet måste väl ändå vara prio ett när ett sånt här dåd utförs. Förstår aldrig varför detta ibland missas... är det för att man är snål eller vad?
Citera
2019-08-27, 10:34
Medlem
EggBoxJuans avatar
Märklig formulering på presskonferensen, 'mannen greps i Skåne'.
I någon annan ort, eller i Malmö?
Citera
2019-08-27, 10:35
Medlem
Polisen: Vi kommer ikke til å si noe om motiv eller selve handlingen fordi vi vil unngå spekulasjoner 🤔..
Citera
2019-08-27, 10:35
Medlem
Orobanches avatar
Nej en pressträff med en åklagare som hela tiden viskar till polisen bredvid: Det kan vi inte kommentera, vid varje fråga från pressen, tyder på en väldigt osäker åklagare och förundersökningsledare. Men så är det väl i Sverige. De har inget att komma med vare sig på pressträffar eller i själva domstolen.

Sorgligt för kvinnans anhöriga. Mycket, mycket sorgligt.

Dansk reporter: Bevakar ni gränserna?
-Jadå vi har alltid gränskontroll!

Min fråga: Jaså! Hur kunde då Gert-Inges mördare lätt promenera ut ur landet? Och alla andra mördare som enkelt promenerar ut?
Citera
2019-08-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Precis, och man kan vara vän och tillsammans med kriminella utan att vara speciellt kriminell själv men ändå veta mycket osv osv för att man är uppväxt i den miljön. Det är inte enkelt att växa upp i Malmö. Kriminella kan vara roliga fina människor ibland osv osv
Nu känner jag en massa malmöbor som är uppvuxna där. Inte en enda är kriminell. Men det hör inte hit. Om man rör sig i den kriminella världen - t o m i dess yttersta ytterkant - så lever man farligt. Uppenbarligen begrep inte den här kvinnan det när hon involverade sig med mannen.
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Polisens besked på presskonferensen. Person född 1999 gripen på sannolika skäl. För övrigt säger de inte någonting annat än de vanliga flosklerna. Det kan vi inte gå in på. Förundersökningssekretess. Varför håller man presskonferens när man har så lite att säga?

För att berätta att det inte finns mer att säga nu, så sluta spekulera.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Nej, men det är mer upprörande när en mamma med spädbarn skjuts på öppen gata än när seriekriminell gangster med högt våldskapital skjuts på öppen gata. Eller tycker du annorlunda?

Jag är irriterad över hyckleriet från media och politiker som helt plötsligt bryr sig om skjutandet, bara för att en jävla kvinna som var läkare blev utsatt för Sveriges politik.

Varför är alla så chockade? Det är Sverige 2019. Folk skjuts och våldtas på daglig basis.

Denna kvinna är bara ännu en person som dör av vapen. Inget märkvärdigt. Det kommer skjutas mer och mer "oskyldigt" folk. Att folk helt plötsligt bryr sig så mycket nu gör mig skogstokig. Äckliga hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in